Elon Musk: Είμαστε η πρώτη Startup αυτοκινήτου με μαζική παραγωγή εδώ και 100 χρόνια!
Τα πράγματα είναι δύσκολα για τον ανταγωνισμό αν καταφέρει και ρίξει τις τιμές των Tesla.
Πόσες φορές έχουμε δει κάποιον CEO να μιλάει σε έναν (επικριτικό) σύμβουλο κατασκευής αυτοκινήτων και αεροσκαφών σαν τον Sandy Munro; Kaι να παραδέχεται μάλιστα ότι η μαζική παραγωγή αυτοκινήτων είναι “κόλαση” και ότι δεν ήξεραν πόσο να αφήσουν να στεγνώσει το χρώμα του Model 3;
Σε μια συνέντευξη περίπου μιας ώρας στις εγκαταστάσεις της SpaceX ο Elon Musk μιλάει για τα πάντα σχεδόν με τον Sandy Munro, βετεράνο μηχανικό της αυτοκινητοβιομηχανίας: για το σορτάρισμα των μετοχών, για τα MBA αλλά και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που το 2030 αναμένεται να φτάσουν και να ξεπεράσουν το 50% της αγοράς παγκοσμίως.
Προσωπικά μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα οι μηχανικοί της Tesla, και ειδικά οι υπεύθυνοι παραγωγής, “δεν γνωρίζουν” πράγματα, εκεί ήταν που δικαιολόγησε το γεγονός αναφερόμενος στην απαιτητική και δύσκολη μαζική παραγωγή αυτοκινήτων, την πρώτη μάλιστα στις Η.Π.Α. εδώ και 100 χρόνια από μια Startup aυτοκινήτου, με την τελευταία να είναι η GM, όπως ανέφερε.
Ήρθε η Tesla στην Ελλάδα, παρέμεινε ο Musk εφιάλτης της αυτοκινητοβιομηχανίας
Ο κύβος ερρίφθη! Λόγω γενικών τάσεων – Green Business ή λόγω Millennials η αυτοκινητοβιομηχανία άλλαξε από την μια ημέρα στην άλλη, διαγράφοντας δεκαετίες εξέλιξης στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, περνώντας στην ηλεκτροκίνηση. Αυτή η τάση “έπιασε στον ύπνο” πολλούς CEO μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, με όλες τις μάρκες πλέον να τρέχουν και να μη φτάνουν την Tesla, η οποία είναι ήδη 3 με 5 χρόνια μπροστά σε εξέλιξη σχεδόν στα πάντα! Και ΟΚ να είναι μπροστά στους ηλεκτροκινητήρες, στις μπαταρίες και την αυτόνομη οδήγηση, αλλά να πάει να κάνει το “disrupt” στο σασί; Ή στα καθίσματα; Με τον Sandy Munro να εκθειάζει τα καθίσματα των νέων Model 3 και ας μην γνωρίζουν ακόμα πόση ώρα θα πρέπει να αφήσουν να στεγνώσει το χρώμa…
Τα νέα Model Y που θα φτιάχνονται στο Βερολίνο θα συναρμολογούνται σε δυο μέρη, το μπροστινό και το πίσω, τα οποία θα είναι μονοκόμματα! Μειώνοντας την πολυπλοκότητα στην κατασκευή αλλά και τον αριθμό των ρομπότ και φυσικά τα λάθη και τις αστοχίες.
Οι μπαταρίες θα αποτελούν μέρος του σασί και όχι μια βαριά βάση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου ενώ τα νέα Tesla θα έχουν βοηθητικές μπαταρίες 12V Li-Ion, μικρότερη καλωδίωση και ένα “διαστημικό” onboard computer με την σχεδόν τέλεια αυτόνομη οδήγηση (FSD), στην τελευταία έκδοση της, η οποία δοκιμάζεται και σύντομα θα περάσει σε όλα τα Tesla.
Είναι προφανές ότι η αυτόνομη οδήγηση θα είναι στο πυρήνα κάθε αυτοκινήτου τα επόμενα έτη κάνοντας τα σημερινά αυτοκίνητα να φαίνονται “παλιά” ή έστω “περιθωριακά”, τα οποία τα συνέκρινε με άλογα! Επίσης αντιλαμβανόμαστε ότι η αυτόνομη οδήγηση μπορεί να φέρει το τέλος στα λεγόμενα γρήγορα-σπορ αυτοκίνητα…
Μια και μιλήσαμε για τις μπαταρίες, οι οποίες είναι το πιο ακριβό εξάρτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Tesla είναι επίσης στην αιχμή της καινοτομίας μαζί με την Panasonic, και είναι θέμα χρόνου το κόστος τους να φτάσει σε επίπεδα που θα φέρουν ακόμα και τα high-end ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο ίδιο επίπεδο τιμής με τα σημερινά – καθημερινά αυτοκίνητα και εκεί είναι που θα τελειώσουν όλα για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Ο Elon Musk έκανε μεταξύ άλλων και τη γνωστή του “επίθεση” στο σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα, ειδικά αυτό των MBA, όπου όπως ανέφερε παράγει στελέχη που δεν έχουν καμία σχέση με την καθημερινότητα μιας επιχείρησης και ειδικά σε τομείς αιχμής όπως η Tesla ή η SpaceX, αναφέροντας τομείς ενδιαφέροντος όπως την επιστήμη και τεχνολογία υλικών ή την φυσική, με τον ίδιο να συμμετέχει προφανώς σε όλες αυτές τις ειδικευμένες αποφάσεις για τα Tesla και να γνωρίζει ακόμα και την ποιότητα της τελευταίας “βίδας” των αυτοκινήτων.