Δυναμική είσοδο στην αγορά των app κοινωνικής δικτύωσης πραγματοποίησε την περσινή χρονιά το Clubhouse. Η νέα εφαρμογή που αποτελεί ένα ιδιαίτερο κράμα ραδιοφώνου, podcast και τηλεδιάσκεψης στηρίζεται κατά βάση στη συνομιλία μέσω ανταλλαγής φωνητικών μηνυμάτων. Οι χρήστες μπορούν να ακούν ζωντανά συνεντεύξεις αλλά και συζητήσεις από τα πρόσωπα που ακολουθούν, με την θεματολογία να περιλαμβάνει topics από επιχειρήσεις και tech μέχρι βιβλία και υγεία.
Εκεί που διαφέρει το Clubhouse είναι ο τρόπος προσέγγισης των νέων χρηστών. Επί της ουσίας όπως και σε μια πραγματική «λέσχη» έτσι και στην εφαρμογή η εγγραφή γίνεται κατόπιν πρόσκλησης από έναν άλλο χρήστη. Μόλις αποσταλεί η πρόσκληση, τα υποψήφια νέα μέλη λαμβάνουν στο κινητό τους τηλέφωνο το link όπου θα εγγραφούν στο Clubhouse.
Οι χρήστες της εφαρμογής ωστόσο δεν μπορούν να στείλουν προσκλήσεις σε όποιους και όσους επιθυμούν. Οι μέχρι τώρα χρήστες έχουν στη διάθεσή τους μόλις δύο invite.
Μετά την εγγραφή ο χρήστης καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε μια μεγάλη ποικιλία θεμάτων, με τον αλγόριθμο της εφαρμογής να λαμβάνει υπόψιν τις προτιμήσεις του προτού προτείνει τα αντίστοιχα rooms.
Τα rooms του Clubhouse λειτουργούν όπως μια παραδοσιακή τηλεδιάσκεψη. Ορισμένοι χρήστες μιλούν ενώ οι περισσότεροι απλώς παρακολουθούν τη συζήτηση. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες πλατφόρμες live stream βίντεο, οι χρήστες δεν μπορούν να ακούσουν εκ νέου τα όσα ειπώθηκαν. Με το τέλος της συζήτησης τα φωνητικά μηνύματα διαγράφονται αυτόματα.
Σύμφωνα με τους δημιουργούς του Clubhouse, στόχος για το 2021 είναι η ολοκλήρωση της beta φάση της εφαρμογής προτού αυτή κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο.
Υπεύθυνοι για τον σχεδιασμό του νέου app κοινωνικής δικτύωσης είναι οι entrepreneur της Silicon Valley, Paul Davidson και Rohan Seth. Η εφαρμογή ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάρτιο της περσινής χρονιάς, ενώ δύο μήνες μετά οι εγγεγραμμένοι χρήστες ανήλθαν σε μόλις 1.500 με την αξία ωστόσο του Clubhouse να φτάνει γρήγορα τα 100 εκατ. δολάρια.