StartUpper

Η Google αναγκάζεται να αλλάξει τις διαφημιστικές πρακτικές της μετά από πρόστιμο 220 εκατ. ευρώ

Πρόστιμο 220 εκατ. ευρώ επιβάλλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Γαλλίας στη Google για κατάχρηση της ισχύος της στην αγορά της διαδικτυακής διαφήμισης. Σε ανακοίνωσή της, η Επιτροπή αναφέρει ότι η Google ωθούσε τις επιχειρήσεις προς τις δικές της υπηρεσίες και έκανε διακρίσεις έναντι του ανταγωνισμού. Επίσης σημειώνει ότι η εταιρεία συμφώνησε να πληρώσει το πρόστιμο και να αλλάξει σε ένα βαθμό τις πρακτικές της.

Σύμφωνα με το CNBC, η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού έδειξε ότι η Google ασκούσε προνομιακή μεταχείριση στην πλατφόρμα DoubleClick for Publishers (DFP), η οποία επιτρέπει στους εκδότες ιστοσελίδων και εφαρμογών να πωλούν τον διαφημιστικό τους χώρο, καθώς και στην πλατφόρμα AdX, η οποία οργανώνει δημοπρασίες που επιτρέπουν επιτρέπει στους εκδότες να πουλούν «impressions» ή το διαφημιστικό τους απόθεμα σε διαφημιζόμενους. Η μεταχείριση αυτή είχε ως αποτέλεσμα οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες και οι εκδότες να “υποφέρουν”, σύμφωνα με τη γαλλική Αρχή.

Η Isabelle de Silva, πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δήλωσε ότι η απόφαση αυτή είναι η πρώτη στον κόσμο που εξετάζει τις περίπλοκες αλγοριθμικές διαδικασίες με τις οποίες λειτουργεί η διαδικτυακή διαφήμιση και πρόσθεσε ότι οι πρακτικές της Google που αποκαλύφθηκαν από την έρευνα, τη βοηθούσαν όχι μόνο να διατηρεί αλλά και να ενισχύει την ηγετική της θέση στον χώρο. Σύμφωνα με την ίδια, η κύρωση που επιβλήθηκε στην εταιρεία θα επαναφέρει την ισορροπία στην αγορά και θα δώσει τις ίδιες δυνατότητες σε όλους τους “παίκτες” της.

Από την πλευρά της η Google, σε δημοσίευση στο blog της ανέφερε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στην διαφημιστική τεχνολογία της, αναγνωρίζοντας το ρόλο που αυτή παίζει στον συγκεκριμένο χώρο. “Δεσμευόμαστε να συνεργαστούμε με τις ρυθμιστικές αρχές και να επενδύσουμε σε νέα προϊόντα και τεχνολογίες που δίνουν στους εκδότες περισσότερες επιλογές και καλύτερα αποτελέσματα όταν χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες μας”, έγραψε η Maria Gomri, νομική διευθύντρια της Google France.

Σημειώνεται ότι η εν λόγω έρευνα εναντίον της Google ξεκίνησε μετά από καταγγελία της αμερικανικής News Corp, της γαλλικής εφημερίδας Le Figaro και του βελγικού ομίλου Rossel.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις