StartUpper

10 tech εταιρείες πίσω από τα ισχυρότερα λόμπι στην Ευρώπη

Καθώς η δύναμη των μεγάλων εταιρειών της τεχνολογίας γνωστών και ως Big Tech στην αγορά αυξανόταν μέσα στα τελευταία χρόνια, αυξανόταν και η πολιτική τους επιρροή. Τώρα, καθώς η ΕΕ προσπαθεί να περιορίσει τις πιο προβληματικές πτυχές των εταιρειών αυτών, δηλαδή την παραπληροφόρηση, τη στοχευμένη διαφήμιση αλλά και τις πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, οι ψηφιακοί γίγαντες δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια αλλά ασκούν μεγάλη πίεση για τη διαμόρφωση νέων κανόνων.

Το Corporate Europe Observatory και το Lobbycontrol, μη κερδοσkοπικές οργανώσεις έρευνας και πληροφόρησης, προσφέρουν μια επισκόπηση της δύναμης της ευρωπαϊκής τεχνολογικής βιομηχανίας. Για πρώτη φορά, χαρτογραφούν τον κόσμο των παραγόντων που ασκούν πιέσεις στην ψηφιακή οικονομία της ΕΕ, από τους γίγαντες της Silicon Valley έως επιχειρήσεις που δημιουργήθηκαν στο διαδίκτυο και εκείνες που δημιουργούν την υποδομή που διατηρεί το διαδίκτυο σε λειτουργία.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που δημοσιεύουν, τουλάχιστον 612 εταιρείες, όμιλοι και ενώσεις επιχειρήσεων ασκούν πιέσεις στις πολιτικές της ΕΕ για την ψηφιακή οικονομία. Μαζί, ξοδεύουν πάνω από 97 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την άσκηση πίεσης στα θεσμικά όργανα της ΕΕ. Αυτό καθιστά την τεχνολογία τον μεγαλύτερο τομέα λόμπι στην ΕΕ σε δαπάνες, πάνω από τις εταιρίες με φαρμακευτικά προϊόντα, ορυκτά καύσιμα, οικονομικών και χημικών.

Παρά τον μεγάλο αριθμό παικτών, αυτό το σύμπαν κυριαρχείται από μια χούφτα εταιρειών. Μόνο δέκα εταιρείες είναι υπεύθυνες για σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών δαπανών του τεχνολογικού λόμπι: η Vodafone, η Qualcomm, η Intel, η IBM, η Amazon, η Huawei, η Apple, η Microsoft, το Facebook και η Google ξοδεύουν περισσότερα από 32 εκατομμύρια ευρώ για να ακουστούν οι φωνές τους στην ΕΕ.

Από όλες τις εταιρείες που ασκούν πιέσεις στην ΕΕ για την ψηφιακή πολιτική, το 20% είναι αμερικανικές, αν και ο αριθμός αυτός είναι πιθανότατα ακόμη μεγαλύτερος. Λιγότερο από το 1 % έχει κεντρικά γραφεία στην Κίνα ή το Χονγκ Κονγκ. Αυτό συνεπάγεται ότι οι κινεζικές εταιρείες δεν έχουν επενδύσει μέχρι στιγμής σε μοχλούς πίεσης προς την ΕΕ τόσο πολύ όσο οι αμερικανικές εταιρίες.

Οι εταιρείες της ψηφιακής βιομηχανίας δεν ασκούν μόνο πιέσεις ατομικά. Οργανώνονται επίσης συλλογικά σε επιχειρηματικές και εμπορικές ενώσεις, οι οποίες είναι οι ίδιοι σημαντικοί παράγοντες του λόμπι.

Διαβάστε περισσότερα στο emeaGr

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις