Paris Saint Germain: Το πιο πολύτιμο NFT στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο

Οι οπαδοί αγοράζουν προϊόντα της κάθε ομάδας με token φτάνοντας την αξία της στα ύψη.

Τα Non-Fungible Tokens (NFTs) είναι η τελευταία καινοτομία του blockchain με το ποδόσφαιρο να αποτελεί μια από τις πιο πετυχημένες βιομηχανίες που την έχουν ενσωματώσει. Σύμφωνα με στοιχεία της Wette.de, η Παρί Σεν Ζερμέν έχει το πιο ακριβό NFT μεταξύ των ποδοσφαιρικών συλλόγων με πάνω από 10.000 ιδιοκτήτες ποδοσφαιρικών token αξίας 76,19 εκατ. δολαρίων. 

Οι 10 κορυφαίοι παγκοσμίως ποδοσφαιρικοί σύλλογοι που κατέχουν NFT αξίζουν πάνω από 330 εκατ. δολάρια 

Τα NFTs είναι μοναδικά μη ανταλλάξιμα ψηφιακά tokens που κάνουν χρήση της blockchain ως αποθηκευτικό χώρο.  

Οποιοδήποτε ψηφιακό στοιχείο, όπως φωτογραφίεςmemes, αρχεία ήχουχαρακτήρες παιχνιδιών (κ.λπ.), μπορεί να μετατραπεί σε NFT και αναγνωρίζεται με ένα ψηφιακό πιστοποιητικό αυθεντικότητας που καθιστά το εν λόγω NFT μοναδικό, ανεξάρτητα από το πόσες φορές θα αναπαραχθεί το είδος.  

Το ποδόσφαιρο έχει γίνει ένας από τους αναδυόμενους κλάδους στη νέα τεχνολογία. Από χθες, στις 4 Οκτωβρίου φέτος, οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι στον κόσμο που κατέχουν NFT είχαν συνολική κεφαλαιοποίηση αγοράς άνω των 334 εκατ. δολαρίων σε μάρκες. 

Μεταξύ των ποδοσφαιρικών συλλόγων παγκοσμίως που έχουν στην οπαδική ιδιοκτησία τους 10.000 μάρκες ή περισσότερες, η Παρί Σεν Ζερμέν (PSG) της γαλλικής Ligue 1 κατείχε την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση αγοράς από τον Οκτώβριο του 2021.  

Η κεφαλαιοποίηση της PSG αποτιμάται στα 76,19 εκατ. δολάρια, σχεδόν 20 εκατ. δολάρια περισσότερα από την επόμενη υψηλότερη αξία που καταγράφηκε από την FC Barcelona – 57,33 εκατ. δολάρια.  

Η Μάντσεστερ Σίτι μπήκε νωρίτερα στο παιχνίδι των NFT μεταξύ των συλλόγων της Premier League και κατέχει σήμερα τα τρίτα πιο πολύτιμα κουπόνια παγκοσμίως με κεφαλαιοποίηση αγοράς 55,7 εκατ. δολάρια.  

Οι τουρκικοί και ιταλικοί σύλλογοι κυριαρχούν στο υπόλοιπο Top 10 

Οι σύλλογοι από την ιταλική Seria A και την τουρκική Super Lig καλύπτουν τις υπόλοιπες θέσεις της λίστας του τοπ 10, με εξαίρεση την Athletico Madrid που κατέχει την 5η θέση με εκτιμώμενη κεφαλαιοποίηση αγοράς 29 εκατ. δολάρια.  

Ο τουρκικός γίγαντας Galatasaray είχε την 4η υψηλότερη αγοραία αξία με 29,08 εκατ. δολάρια, ενώ τα ιταλικά είδωλα AC Milan είχαν το 6ο πιο πολύτιμο οπαδικό κουπόνι που αποτιμάται σε 28,04 εκατ. δολάρια. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγο έξω από την πρώτη 10άδα, στην 11η θέση, βρίσκεται η ποδοσφαιρική ένωση της Αργεντινής με μάρκες οπαδών αξίας 3,78 εκατ. δολαρίων, την υψηλότερη αξία για ποδοσφαιρική ένωση που δεν αποτελεί σωματείο. Εκτιμάται βέβαια ότι η αξία των οπαδών είναι υψηλότερη 

Τα NFTs είναι η τελευταία τάση στα χείλη των επενδυτών αναφορικά με τις τεράστιες, αν και μη αποδεδειγμένες, δυνατότητες της. Οι παίκτες σε ανερχόμενους και καινοτόμους τομείς, όπως ο αθλητισμός, το eSports και η μουσική βιομηχανία, έχουν αναδειχθεί έτσι από τους πρώτους που εισήλθαν στην πρωτοπορία του blockchain. 

Περισσότερα στατιστικά στοιχεία και πληροφορίες εδώ. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις