Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Εργοστάσιο της Upside Foods παράγει 50.000 κιλά κρέατος σε εργαστήριο

Παρόλο που ακούγεται σαν επιστημονική φαντασία, είναι μια πραγματικότητα του σήμερα που εισάγει έναν animal-free τρόπο στην παραγωγή κρέατος.

Μια νέα εγκατάσταση στην Bay Area παράγει μαζικές ποσότητες εργαστηριακού κρέατος, ξεπερνώντας τα 400.000 κιλά σε ετήσια βάση. Προς το παρόν, η παραγωγή περιορίζεται σε ορισμένα κιλά τον χρόνο ενώ το εργοστάσιο καλύπτει 53.000 τετραγωνικά πόδια και διευθύνεται από την εταιρεία τεχνολογίας τροφίμων Upside Foods, ένα spin-off του Berkley 

Η βιομηχανία κρέατος καλλιεργείται στο εργαστήριο ενώ επεκτείνεται με νέες εγκαταστάσεις που ανοίγουν σε όλο τον κόσμο. Πολλά από τα οφέλη που μπορεί να προκύψουν είναι το να δοθεί ένα τέλος στην εξάρτηση από την εκτροφή ή τις μαζικές σφαγές ζώων για ευρεία κατανάλωση, γεγονός που θα μπορούσε να έχει σημαντικές θετικές επιπτώσεις και στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, μειώνοντας τις “ενοχές” πολλών εκεί έξω που θέλουν απλά να απολαύσουν το burger τους, είτε είναι χορτοφάγοι, vegan ή μη.

Παρά την εντυπωσιακή παραγωγή, ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων και το Υπουργείο Γεωργίας δεν έχουν ακόμη εγκρίνει την πώληση του κρέατος που καλλιεργείται στο εργαστήριο στις ΗΠΑ, χωρίς αυτό να αποτρέπει τη CEO της Upside Foods, Amy Chen από το να επιμείνει σε αυτόν τον τρόπο παραγωγής.

Το προϊόν παράγεται όπως πολλά άλλα είδη κρέατος που καλλιεργούνται σε εργαστήριο. Συγκεκριμένα, κύτταρα από ζωντανά ζώα καλλιεργούνται σε βιοαντιδραστήρες, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένα θρεπτικά συστατικά, τα οποία ενσωματώνονται σε ένα “κρέας” που μοιάζει με ικρίωμα και μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικά στρώματα λίπους και μυών.  

Τώρα, η εταιρεία περιμένει από τις ρυθμιστικές αρχές να της δώσουν το πράσινο φως για να συνεχίσει το έργο της απευθυνόμενη σε εστιατόρια και σεφ. Ακολούθως, αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, θα ξεκινήσει την πώληση του εργαστηριακού κρέατος στα παντοπωλεία. 

Το κρέας θα μπορούσε να κοστίζει περίπου όσο και το κοτόπουλο υψηλότερης ποιότητας αλλά δεν ξέρουν αν αυτό θα αρκεί για να πείσει τους καταναλωτές να στραφούν σε εναλλακτικά είδη κρέατος, όπως με τα φυτικά. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις