StartUpper

Νο. 1 επιλογή για τους οδηγούς ηλεκτρικού αυτοκινήτου η Ελλάδα

Από την έκθεση που δημοσίευσε η LeasePlan προκύπτει ότι η Ελλάδα ανήκει στις 17 χώρες στις οποίες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου D2 (premium μεσαίου μεγέθους) είναι πλήρως ανταγωνιστικά και εν γένει οικονομικότερα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι οικονομικότερη επιλογή από το συμβατικό όχημα για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών, σύμφωνα με τα ευρήματα του ετήσιου Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index) που δημοσίευσε η LeasePlan.

Η έρευνα, η οποία βασίστηκε σε δεδομένα από 22 ευρωπαϊκές αγορές, αναδεικνύει την Ελλάδα ως την πιο οικονομική χώρα για τη χρήση αυτοκινήτου, με μέσο μηνιαίο κόστος 743 ευρώ, με την πρωτιά αυτή να αφορά και τα ηλεκτρικά οχήματα. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, μάλιστα, φαίνεται να έχει αυξήσει αισθητά την ανταγωνιστικότητά του για τους Έλληνες οδηγούς σε σχέση με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE).

Συγκεκριμένα, από την έκθεση προκύπτει ότι η Ελλάδα ανήκει στις 17 χώρες στις οποίες τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου D2 (premium μεσαίου μεγέθους) είναι πλήρως ανταγωνιστικά και εν γένει οικονομικότερα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης (ICEs). Επιπλέον, σύμφωνα με τον δείκτη για το 2021, η Ελλάδα είναι η οικονομικότερη χώρα για να χρησιμοποιεί κανείς αυτοκίνητα diesel, ενώ η Πολωνία αναδείχθηκε ως η πιο οικονομική χώρα για την χρήση αυτοκινήτου με κινητήρα βενζίνης.

Σε σχέση με το ΑΕΠ της κάθε χώρας, το συνολικό κόστος χρήσης αυτοκινήτου είναι το υψηλότερο για τους οδηγούς στην Ελβετία και την Πορτογαλία και το χαμηλότερο για τους οδηγούς στη Δανία και τη Γερμανία. Τέλος, όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην κατηγορία compact (C1) είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος σε 14 ευρωπαϊκές χώρες, χωρίς την Ελλάδα να συμπεριλαμβάνεται μεταξύ αυτών.

Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της LeasePlan Hellas, δήλωσε σχετικά:

«Το Car Cost Index για το 2021 έδειξε ότι η Ελλάδα παραμένει στην κορυφή της Ευρώπης ως η οικονομικότερη χώρα για να οδηγεί κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση φαίνεται μια συμφέρουσα επιλογή, αφού τα EVs έχουν ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά τους και έχουν γίνει πλέον οικονομικότερα στη χρήση τους από τα συμβατικά οχήματα. Καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας είναι η εξέλιξη των υποδομών και η αύξηση των παρεχόμενων κινήτρων – και με ικανοποίηση βλέπουμε ότι η Ελλάδα κινείται με σταθερά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση. Από πλευράς μας, στην LeasePlan Hellas, ως πρωτοπόροι στη μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, εργαζόμαστε με συνέπεια ώστε η οδήγηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αποτελεί προσιτή επιλογή για όλους τους πελάτες μας και αναλαμβάνουμε στρατηγικές πρωτοβουλίες για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και την ενίσχυση των υποδομών.

Αποτελεί παγκόσμια δέσμευση μας, άλλωστε, να πετύχουμε καθαρές εκπομπές ρύπων (net zero tailpipe emissions) από τον συνολικό στόλο μας έως το 2030».

Ποιες οι προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών

Μικρότερα αυτοκίνητα με υβριδική ή ηλεκτρική τεχνολογία προτιμά πλέον ο Έλληνας οδηγός για τις καθημερινές του μετακινήσεις. Ακολουθεί πιστά την τάση της Ευρώπης και διαλέγει όχημα που μπορεί να συνδυάσει χώρους, άνεση μετακίνησης μέσα στον αστικό ιστό και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, δείχνοντας έμπρακτα την ευαισθητοποίησή του για το περιβάλλον.

Η αγαπημένη κατηγορία παραμένει η «B» με μερίδιο αγοράς που ξεπερνάει το 51%. Είναι η κατηγορία όπου όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στρέψει το τελευταίο διάστημα την προσοχή τους, καθώς διέκριναν πριν καιρό ότι αυτή θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την αύξηση των πωλήσεών τους.

Είναι η μοναδική κατηγορία που σημειώνει αύξηση μέσα στο αρνητικό κλίμα των τελευταίων μηνών. Στην κατηγορία «Β» τα SUV έχουν σημαντικό μερίδιο, καθώς κατέχουν το 21,3% των συνολικών πωλήσεων. Η μείωση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στην έλλειψη αυτοκινήτων στην αγορά, επακόλουθο της έλλειψης ημιαγωγών.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις