StartUpper

Το Apple Car ως “κοινόχρηστη υπηρεσία”

Tο Apple Car όλα δείχνουν ότι θα προσφέρεται με δυνατότητα συνδρομής και αυτόνομη οδήγηση.

Η επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley αναφέρθηκε στο αναμενόμενο αυτοκίνητο της Apple ως την “απόλυτη περίπτωση EV bear case”. Το νέο προϊόν της εταιρείας δεν αποκλείεται έτσι να επηρεάσει και τις μετοχές άλλων εταιρειών παραγωγής αυτοκινήτων. 

Ωστόσο, δεν θα πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που θα έχουν οι περισσότεροι αφού ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι ή πετάλια θα λειτουργεί περισσότερο σαν μια “κοινόχρηστη υπηρεσία” παρά σαν ένα οποιοδήποτε “ιδιόκτητο αυτοκίνητο”.  

Η Apple σύμφωνα με το Bloomberg επιταχύνει τον προγραμματισμό διάθεσης του αυτοκινήτου, εστιάζοντας στις προσπάθειες κυκλοφορίας ενός οχήματος χωρίς οδηγό μέχρι το 2025. Σε κεντρικό σημείο στο αυτοκίνητο θα υπάρχει ένα μεγάλο σύστημα Infotainment ενώ δεν θα αποκλείεται η παρέμβαση των οδηγών σε περιπτώσεις ανάγκης. 

Ο κεντρικός υπολογιστής του Apple Car θα είναι σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες “ότι πιο εξελιγμένο έχει παρουσιάσει η Apple” με συστήματα ασφαλείας πιο εξελιγμένα απο αυτά των Waymo και Tesla (οι οποίες θεωρούνται ηγέτες στην αυτόνομη οδήγηση κλάσης 3, 4 και 5.

Η Apple μπορεί να έχει αρχικά έτοιμο το αυτοκίνητο αλλά όχι για μαζική κυκλοφορία, ενώ και τα πλήρως αυτόνομα αμάξια θα χρειαστούν μερικά χρόνια για να πωληθούν σε μαζική κλίμακα σε όλη τη βιομηχανία. Επομένως, η εισαγωγή των οχημάτων αναμένεται να αυξηθεί πολύ αργά λόγω μιας σειράς τεχνολογικών και ηθικών/νομικών/ρυθμιστικών εκτιμήσεων.  

Έως το 2025, προβλέπεται ότι οι πωλήσεις πλήρως αυτόνομων οχημάτων κλάσης 5 θα είναι περίπου 100 χιλ. μονάδες με τη συντριπτική πλειοψηφία αυτών να είναι εκτός των ΗΠΑ. Μέχρι το 2030, η Morgan Stanley προβλέπει ότι τα χιλιόμετρα που θα διανύονται παγκοσμίως με ηλεκτρικά οχήματα θα αυξηθούν σε 15 τρις, έναντι 12 τρις σήμερα. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις