Η πιο κοινή απάτη και η επαλήθευση ταυτότητας στο delivery

Συχνά, παραγγελίες ακυρώνονται μόνο και μόνο για να λάβουν πίσω τα χρήματα τους μερικοί.

Με τη ραγδαία αύξηση των υπηρεσιών παράδοσης φαγητού υπάρχει και μια ταυτόχρονη άνοδος της απάτης στο delivery. Μια από αυτές είναι οι “εικονικές” ακυρώσεις παραγγελιών για να λάβουν την επιστροφή των χρημάτων που έδωσαν, συχνά και άθελα τους – αν μεσολαβήσει δηλαδή κάποιος τρίτος.  

Σύμφωνα με το Digital Identity Tracker, οι καταναλωτές έχασαν πέρσι 56 δισ. δολάρια από απάτες ταυτότητας με κλεμμένα διαπιστευτήρια για υπηρεσίες παράδοσης τρίτων, όπως οι DoorDashGrubhubInstacart και Uber Eats.  

Η γνωστή ως “φιλική απάτη” είναι ένα είδος απάτης που μαστίζει τη βιομηχανία παράδοσης φαγητού κατά παραγγελία. Πρόκειται για επιστροφές χρεώσεων ως αποτέλεσμα των προθέσεων και των ενεργειών του ίδιου του πελάτη, ένα φαινόμενο που οργιάζει στον τομέα. 

Η φιλική απάτη είναι ιδιαίτερα δύσκολο να εντοπιστεί επειδή οι ίδιοι οι πελάτες τη διαπράττουν – συχνά χωρίς πρόθεση. Για παράδειγμα, ένα παιδί μπορεί να πάρει την πιστωτική κάρτα του γονέα και να καλέσει delivery χωρίς να το γνωρίζει ο κάτοχος της κάρτας και ο γονέας να αναφέρει την παραγγελία ως απάτη. Πάνω από 18 έως 22% απάτες που συνδέονται με τον κλάδο της παράδοσης τροφίμων με την οικογενειακή απάτη να αποτελεί ένα μεγάλο κομμάτι της. 

Οι έλεγχοι ταυτότητας σε πολλαπλά βήματα, όπως οι κωδικοί πρόσβασης μίας χρήσης που αποστέλλονται στην κινητή συσκευή του κατόχου της κάρτας, μπορούν να είναι αρκετοί για την επίλυση των περισσότερων ζητημάτων που συνδέονται με ένα κακόβουλο ζήτημα.   

Ο γονιός, για παράδειγμα, θα μπορούσε να λάβει ένα μήνυμα που να τον ενημερώνει ότι η κάρτα του χρησιμοποιήθηκε για μια αγορά, όπως γίνεται και με άλλες αγορές. Σε άλλες περιπτώσεις φιλικής απάτης μπορεί να απαιτούνται περισσότερα από ένα SMS αριθμών, όπως μια πιο εμπεριστατωμένη ανάλυση της προηγούμενης συμπεριφοράς ενός συγκεκριμένου πελάτη.  

Έτσι, ακόμα και αν το ίδιο το άτομο θέλει να διαπράξει αυτήν την απάτη, αυτό θα γίνεται πολύ πιο δύσκολο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η εξέταση των μοτίβων ταχύτητας ή του πόσο συχνά αυτές οι συναλλαγές περνούν την πόρτα μπορεί να είναι ένας τρόπος για μια επιχείρηση να ανιχνεύσει ότι υπάρχουν ύποπτες κινήσεις που συμβαίνουν με τον συγκεκριμένο πελάτη και την εκάστοτε συναλλαγή. 

Το ζήτημα είναι ιδιαίτερα σύνθετο, δεδομένης της αύξησης των ψηφιακών παραγγελιών τα τελευταία δύο χρόνια, ωστόσο οι gig εταιρείες μπορούν να εφαρμόσουν στρατηγικές που να παρέχουν ασφάλεια για την ολοκλήρωση των συναλλαγών τόσο για τις ίδιες όσο και για τους αποδέκτες τους.  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις