Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Lapse: Το social app που επαναφέρει στο προσκήνιο την εμπειρία της παλιάς φωτογραφικής μηχανής

Η νεοφυής επιχείρηση με έδρα το Λονδίνο θέλει να δημιουργήσει ένα διαφορετικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όπου οι χρήστες θα «ζουν τη στιγμή» χωρίς το άγχος και την πίεση των likes.

Σε έναν κόσμο που κυριαρχείται όλο και περισσότερο από τα social media, οι αδελφοί Silvertown, οι ιθύνοντες πίσω από την εφαρμογή του Lapse προσφέρουν ένα καινοτόμο νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με στόχο να επαναφέρουν την αυθεντικότητα στις φωτογραφίες που μοιράζονται οι χρήστες στις online πλατφόρμες.

Η πρωτοβουλία της Startup έχει γνωρίσει μεγάλη επιτυχία τόσο μεταξύ των χρηστών όσο και μεταξύ των επενδυτών. Μάλιστα, πρόσφατα η εταιρεία ολοκλήρωσε νέο γύρο χρηματοδότησης αντλώντας 9,7 εκατ. ευρώ για την ομώνυμη εφαρμογή κοινής χρήσης φωτογραφιών η οποία δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να απολαμβάνουν την επικοινωνία με τους φίλους τους χωρίς τα μειονεκτήματα που συνοδεύουν τα μεγάλα social media. Η χρηματοδότηση πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της Octopus Ventures και της GV (πρώην Google Ventures). Στο γύρο χρηματοδότησης έλαβαν μέρος επίσης η Speedinvest και μια σειρά από «επενδυτές αγγέλους» – συμπεριλαμβανομένου του Soleio Cuervo, του σχεδιαστή που εφηύρε το κουμπί like του Facebook.

Η Startup με έδρα το Λονδίνο λάνσαρε την εφαρμογή της τον Σεπτέμβριο ακολουθώντας το μοντέλο invite-only σε 150.000 χρήστες οι οποίοι είχαν κάνει προεγγραφή σε λίστα αναμονής για το app, ενώ σύντομα βρέθηκε στην κορυφή του App Store τόσο της Μεγάλης Βρετανίας όσο και των ΗΠΑ

Η χρηματοδότηση πραγματοποιείται από την Octopus Ventures και την GV (πρώην Google Ventures). Στο γύρο χρηματοδότησης συμμετέχει επίσης η Speedinvest και μια σειρά από «επενδυτές αγγέλους» – συμπεριλαμβανομένου του Soleio Cuervo, του σχεδιαστή που εφηύρε το κουμπί like του Facebook.

Το project των αδερφών Ben και Dan Silvertown, επιτρέπει σε φίλους σε ομαδικές συνομιλίες να τραβούν φωτογραφίες μαζί, οι οποίες παραμένουν κρυφές και στους ίδιους, μέχρι να εμφανιστούν την επόμενη μέρα – επαναφέροντας τη νοσταλγική εμπειρία της φωτογραφικής μηχανής σε μια ψηφιακή πλατφόρμα. Ήδη στην πλατφόρμα του Lapse έχουν ληφθεί περισσότερα από 1 εκατομμύριο στιγμιότυπα, με ορισμένους χρήστες να λαμβάνουν ακόμα 200 στιγμιότυπα την εβδομάδα.

Εμπνευσμένη από την εμπειρία χρήσης των παλιών φωτογραφικών μηχανών, η εφαρμογή θέλει να επαναφέρει τους χρήστες σε μια εποχή όπου «ζούσαν στη στιγμή» καθώς τραβούσαν και μοιράζονταν φωτογραφίες, αντί να κατακλύζονται από άγχος όπως συμβαίνει στα σύγχρονα social media. Στη σημερινή κοινωνία των likes, όλο και περισσότεροι (ιδιαίτερα νέοι) άνθρωποι υποφέρουν από άγχος όταν μοιράζονται φωτογραφίες, υπό το βάρος της πίεσης των δημοσίων δικτύων.

Ο Ben Silvertown, συνιδρυτής της εφαρμογής, δήλωσε: «Το Lapse δεν σας επιτρέπει να ελέγχετε, να επεξεργάζεστε ή να επιμελείστε φωτογραφίες όπως οι άλλες πλατφόρμες. Το επίκεντρο βρίσκεται στην «απόλαυση της στιγμής». Οι άνθρωποι βγάζουν και μοιράζονται φωτογραφίες στο Lapse από πράγματα με τα οποία σε διαφορετική περίπτωση δε θα είχαν ασχοληθεί. Αφαιρώντας την πίεση για τελειότητα, έρχεται στο προσκήνιο ένας εντελώς νέος κόσμος, περισσότερο «αληθινών» φωτογραφιών.

Οι χρήστες του  Lapse δημιουργούν ιδιωτικές ομάδες συνομιλίας με φίλους, με κάθε ομάδα να έχει στη διάθεσή της ένα «ρολό» 36 λήψεων, όπως ένα κανονικό ρολό φωτογραφικού φιλμ. Οποιοσδήποτε στην ομάδα μπορεί να τραβήξει φωτογραφίες σε αυτό το ρολό, αλλά κανείς δεν μπορεί να δει καμία από τις λήψεις παρά μόνο 24 ώρες μετά τη λήψη της πρώτης. Το πλήρες ρολό εμφανίζεται στη συνέχεια στη συνομιλία ως κινούμενο μοντάζ που ονομάζεται Lapse. Τα μέλη της ομάδας μπορούν να αντιδρούν και να σχολιάζουν φωτογραφίες και να αποθηκεύουν ή να εξάγουν μεμονωμένες λήψεις ή το σύνολο τους.

Ο Dan Silvertown πρόσθεσε: «Το τοπίο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνεται περισσότερο «μιντιακό» και λιγότερο «κοινωνικό». Στις διάσημες πλατφόρμες όπως το Instagram και το TikTok τον πρώτο λόγο πλέον έχουν οι δημιουργεί και οι influencers τόσο από δημιουργούς και επιρροές, με αποτέλεσμα οι πραγματικοί φίλοι των χρηστών να μπαίνουν στο περιθώριο. Το όραμά μας με το Lapse είναι να φτάσουμε στο απέναντι άκρο όπου η κοινή χρήση φωτογραφιών θα είναι πιο χαλαρή, οικεία και ειλικρινώς κοινωνική, όχι μόνο για τα likes».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις