Delivery Hero: Σε κρίση η Foodpanda στη Γερμανία – Προς πώληση και το ιαπωνικό τμήμα

Η Delivery Hero ετοιμάζεται να ελαττώσει τις προσφερόμενες υπηρεσίες food delivery στη Γερμανία, μόλις τέσσερις μήνες μετά την επίσημη επανέναρξή τους. Ειδικότερα, η εταιρεία διανομής φαγητού του ομίλου, Foodpanda, με έδρα το Βερολίνο θα σταματήσει τις υπηρεσίες της σε έξι γερμανικές πόλεις (Κολωνία, Ντίσελντορφ, Φρανκφούρτη, Αμβούργο, Μόναχο και Στουτγάρδη, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Η Delivery Hero σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός hub καινοτομίας στο κέντρο του Βερολίνου με φόντο το πιλοτικό λανσάρισμα νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Την ίδια στιγμή η εταιρεία αναμένεται να πουλήσει το ιαπωνικό τμήμα της Foodpanda (Foodpanda Japan) το πρώτο τρίμηνο του νέου έτους.

«Αντιμετωπίζοντας μια πολύ διαφορετική πραγματικότητα τώρα σε σχέση με όταν εισήλθαμε σε αυτές τις αγορές (σ.σ. Γερμανίας και Ιαπωνίας), με βαριά καρδιά πρέπει να επιδιώξουμε άλλες ευκαιρίες ανάπτυξης με μεγαλύτερες δυνατότητες», δήλωσε ο Niklas Östberg, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Delivery Hero.

«Παρά το γεγονός ότι έχουμε δημιουργήσει δύο φανταστικές ομάδες Foodpanda που σημειώνουν σημαντική πρόοδο, γίνεται όλο και πιο δύσκολο να δημιουργηθεί πραγματική αξία για το οικοσύστημά μας σε αυτές τις χώρες».

Η Delivery Hero δεν απέκλεισε την απώλεια θέσεων εργασίας, ωστόσο η εταιρεία δήλωσε ότι θα προσπαθήσει να μετακινήσει τους υπαλλήλους της Foodpanda σε άλλους ρόλους εντός του ομίλου.

Οι μετοχές της Delivery Hero κατέγραψαν άνοδο 6% σήμερα πρωί της Τετάρτης, ούσα η εταιρεία με τα μεγαλύτερα κέρδη μέχρι στιγμής στον πανευρωπαϊκό δείκτη Stoxx 600. Η Just Eat Takeaway, ο κύριος αντίπαλος του Delivery Hero στην Ευρώπη, είχε τη δεύτερη μετοχή με τις καλύτερες επιδόσεις, σημειώνοντας άνοδο 4%.

Η απόφαση της Delivery Hero για την Foodpanda σηματοδοτεί μια μεγάλη νίκη για τη Just Eat Takeaway, η οποία έχει διατηρεί μια ιδιαίτερα μεγάλη παρουσία στη γερμανική αγορά.

Τον Μάιο, η Delivery Hero ανακοίνωσε τα σχέδιά της να εισέλθει ξανά στη Γερμανία μέσω της Foodpanda, με τις εργασίες της να ξεκινούν επίσημα τον Αύγουστο. Η βραχύβια επιστροφή της εταιρείας αποδεικνύει, μεταξύ άλλων, τη δυσκολία απόκτησης σημαντικού μεριδίου αγοράς στον κλάδο του food delivery.

Οι διαδικτυακές πλατφόρμες delivery έχουν επωφεληθεί σημαντικά από την αυξανόμενη ζήτηση εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος, με την Delivery Hero, την Just Eat, την Deliveroo και την Uber να μάχονται σκληρά για την κυριαρχία στην Ευρώπη.

Παράλληλα οι εταιρείες παράδοσης τροφίμων αντιμετωπίζουν μια νέα απειλή με την άνοδο των υπηρεσιών ταχείας παράδοσης ειδών παντοπωλείου, όπως η Getir η Gorillas. Τέτοιες πλατφόρμες προσφέρουν άμεση αποστολή βασικών ειδών από τα λεγόμενα “dark stores”, ειδικά σχεδιασμένες εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται μόνο για delivery οι οποίες δεν εξυπηρετούν τους πελάτες αυτοπροσώπως.

Η Delivery Hero έχει ήδη κινηθεί προς την κατεύθυνση του “quick commerce” αναπτύσσοντας ένα ευρύ δίκτυο dark stores ενώ έχει επίσης επενδύσει 235 εκατ. δολάρια στο grocery app Gorillas για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών στο Βερολίνο. Στο ίδιο μοτίβο κινείται και η Just Eat Takeaway η οποία έχει συνάψει συνεργασίες με φόντο το delivery βασικών ειδών με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ του Ηνωμένου Βασιλείου, όπως η Asda και η Tesco.

Διαβάστε επίσης:

H Delivery Hero εξαγοράζει τη μικρή λιανική του Ομίλου Μούχαλη και γίνεται κυρίαρχος στην ελληνική αγορά

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις