Νέα νομοθεσία επιχειρεί να βάλει τέλος στις στοχευμένες διαφημίσεις

Μια προσπάθεια να ρυθμιστούν τα Google και Facebook Ads, χωρίς να παρακολουθούνται οι χρήστες και να παραβιάζονται τα δεδομένα τους για χάρη των διαφημίσεων.

Η νέα νομοθεσία, όπως λένε, θα απαγορεύει τις διαφημίσεις που βασίζονται στην παρακολούθηση των χρηστών. Ο νόμος θα στοχεύει στην πρακτική των στοχευμένων ή εξατομικευμένων διαφημίσεων που διευκολύνει την προώθηση τους με βάση το περιεχόμενο που καταναλώνουν ή αναζητούν οι χρήστες στο διαδίκτυο. 

Συγκεκριμένα, η νομοθεσία θα απαγορεύει από διαφημιστικά μέσα όπως και το Facebook ή την Google να προωθούν στοχευμένες διαφημίσεις. Το νομοσχέδιο απαγορεύει επίσης στους διαφημιζόμενους να στοχεύουν σε διαφημίσεις με βάση ευαίσθητες πληροφορίες που εμπίπτουν σε συγκεκριμένη προστατευτική κατηγορία και οποιαδήποτε άλλα σχετικά στοιχεία αγοράζουν.  

Οι παραβάσεις μπορούν να επιβληθούν από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου, γενικούς εισαγγελείς ή απλά να προέρχονται από ιδιωτικές αγωγές. Η νομοθεσία θα απαγορεύσει επίσης τις στοχευμένες διαφημίσεις με βάση χαρακτηριστικά όπως η φυλή, το φύλο και η θρησκεία. 

Το νομοσχέδιο αυτό ξεκινά από τις ΗΠΑ, πίσω από το οποίο βρίσκονται οι Αντιπρόσωποι Anna Eshoo από την Καλιφόρνια και Jan Schakowsky από το Ιλινόις, καθώς και ο γερουσιαστής Cory Booker από το Νιου Τζέρσεϊ.  

Το επιχειρηματικό μοντέλο της “στοχευμένης διαφήμισης” βασίζεται στην συλλογή προσωπικών δεδομένων, γεγονός που βοηθά στην επιτυχία μιας καμπάνιας. Αυτή η πρακτική επιτρέπει στις διαδικτυακές πλατφόρμες να κυνηγούν τη δέσμευση των χρηστών με σημαντικό κοινωνικό κόστος ωστόσο αφού τροφοδοτεί την παραπληροφόρηση, τις διακρίσεις, την καταστολή των ψηφοφόρων και την κατάχρηση της ιδιωτικής ζωής μεταξύ άλλων, ανέφερε η Eshoo.  

Το νέο νομοθετικό πλαίσιο υποστηρίζεται από διάφορους οργανισμούς όπως το Electronic Privacy Information Center, η μηχανή αναζήτησης DuckDuckGo και ο πάροχος υπηρεσιών προστασίας της ιδιωτικής ζωής Proton, αλλά και γνωστοί ακαδημαϊκοί.  

Γενικά, οι εταιρείες τεχνολογίας, όπως το Facebook, υποστηρίζουν ότι η στοχευμένη διαφήμιση είναι κάτι θετικό για τις ίδιες και όχι μόνο, καθώς αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις που βλέπουν οι χρήστες των πλατφορμών τους σχετίζονται πιο πολύ τα ενδιαφέροντα τους.  

Αλλά για να διευκολύνουν αυτή τη στόχευση, το Facebook και άλλες εταιρείες συλλέγουν μεγάλες ποσότητες δεδομένων σχετικά με τις προτιμήσεις, την τοποθεσία, τα χαρακτηριστικά και άλλα στοιχεία των χρηστών, θέτοντας τα δεδομένα αυτά σε κίνδυνο, αφού τρίτα μέρη μπορούν να αξιοποιήσουν αυτά τα δεδομένα για τους δικούς τους κακόβουλους σκοπούς ή να στοχεύσουν συγκεκριμένες ομάδες ανθρώπων με ψευδείς ειδήσεις, χρησιμοποιώντας τις διαφημιστικές πλατφόρμες των εταιρειών. 

Ωστόσο, η συγκεκριμένη νομοθεσία, που επιχειρεί να απαγορεύσει ένα επικίνδυνο αλλά πολύπλοκο επιχειρηματικό μοντέλο, βασίζεται μόνο στη ρητορική του να καλύψει τα τεχνικά κενά της αλυσίδας εφοδιασμού δεδομένων, χωρίς να καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια να “μιλήσει” στη γλώσσα του ευρωπαϊκού GDPR, θέτοντας “υπεύθυνο επεξεργασίας” σε ορισμένες εταιρείες. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις