Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ιάσονας Δημητρακόπουλος (insurancemarket.gr): Το Insurancemarket έχει τον ψηφιακό μετασχηματισμό στο DNA του!

Η πανδημία άλλαξε τα πάντα, τον τρόπο που βλέπουμε τα πράγματα, τις διαδικασίες που ακολουθούμε, τον τρόπο που αγοράζουμε. Η ψηφιακή επανάσταση που έχει ξεκινήσει και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια γνωρίζει μεγάλη επιτάχυνση, καθώς η ψηφιοποίηση είναι μονόδρομος. Το insurancemarket, πρωτοπόρος στο InsurTech στην Ελλάδα, ήταν από αυτούς που όχι μόνο τα κατάφεραν, αλλά και αναπτύχθηκαν εν μέσω πανδημίας. Με αφορμή την επέτειο των 10 χρόνων, ο Ιάσονας Δημητρακόπουλος, CTO του insurancemarket.gr, μας εξηγεί τις τάσεις του κλάδου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και τις μεγάλες αλλαγές που έπονται.

S.M. Ποιες είναι οι νέες τάσεις στις τεχνολογίες του κλάδου ασφαλειών (InsurTech) και στον ψηφιακό μετασχηματισμό των ασφαλιστικών υπηρεσιών και προϊόντων;

Ιάσονας Δημητρακόπουλος: Ο ασφαλιστικός κλάδος στην Ελλάδα και στο εξωτερικό βρίσκεται σε ένα στάδιο μεγάλης ψηφιακής μεταμόρφωσης. Αυτό αποτυπώνεται και από τα μεγάλα ποσά επένδυσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου, αντίστοιχα με αυτά που έχουμε δει στο μετασχηματισμό των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών (FinTech).

Δεν είναι καθόλου τυχαία η χρονική συγκυρία, καθώς η πανδημία επίσπευσε την ψηφιακή διείσδυση σε μεγάλο βαθμό σε όλους τους κλάδους. Οι εταιρείες, οι οποίες είχαν ήδη κάνει βήματα και επενδύσεις προς τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, είδαν αύξηση των εργασιών τους παρ’ όλες τις κοινωνικές δυσκολίες και τις οικονομικές προκλήσεις.

Στην εξίσωση, εκτός από τις ασφαλιστικές εταιρείες, προστίθενται και τα ΙnsurΤech Startups, τα οποία εστιαζόμενα στην επίλυση υπαρκτών προβλημάτων προσφέρουν επαναστατικές λύσεις, προτρέποντας την εξέταση και την αναθεώρηση παλαιών πρακτικών.

Στην καρδιά όλων αυτών βρίσκεται η χρήση του BigData. Η συλλογή πληθώρας δεδομένων από διαφορετικές πηγές, όπως IoT συσκευές, κινητές συσκευές, μελέτη συμπεριφορών του πελάτη ή ιστορικών δεδομένων. Αυτά τα δεδομένα, κατόπιν ειδικής επεξεργασίας από αλγόριθμους Machine Learning/ΑΙ, προσφέρουν πληροφορίες στρατηγικής σημασίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διαμόρφωση τιμολογιακών πολιτικών, καλύτερης εκτίμησης του κινδύνου, δημιουργίας νέων προϊόντων και βελτίωση διαδικασιών για να είναι πιο φιλικές στον πελάτη.

Υπάρχουν πολλά παραδείγματα και θα ξεκινήσω με το ασφάλιστρο του οχήματος. Αυτό θα μπορεί να υπολογίζεται σε πραγματικό χρόνο και προσωποποιημένα με βάση το πόσο προσεκτικός είναι ο οδηγός του, ευνοώντας τους καλούς οδηγούς και αυτούς που δεν κάνουν μεγάλη χρήση του οχήματος.

Άλλο παράδειγμα είναι η διαχείριση της ζημιάς. Όποιος έχει κάνει δήλωση ατυχήματος και περιμένει αποζημίωση ξέρει καλά ότι είναι μια πολύ χρονοβόρα και αρκετά ψυχοφθόρα διαδικασία. Με τις νέες τεχνολογίες και πρακτικές αυτό πια θα μπορεί να γίνεται πανεύκολα μέσω εφαρμογής που θα καθοδηγεί τον χρήστη να στείλει φωτογραφίες της ζημιάς χωρίς την αποστολή πραγματογνώμονα και μεγάλης γραφειοκρατίας. Επιπλέον, η χρήση ιστορικών δεδομένων και AI μπορεί να μειώσει δραματικά το χρόνο που χρειάζεται η λήψη αποζημίωσης.

Στην ασφάλεια κατοικίας μέσω του IoT, ένα σπίτι που έχει συστήματα ασφαλείας και είναι συνδεδεμένα διαδικτυακά με την ασφαλιστική, θα έχει καλύτερα ασφάλιστρα από ένα αντίστοιχο χωρίς τα συστήματα και θα μπορεί να αποζημιωθεί για ζημιές και βλάβες άμεσα μέσω των δεδομένων που θα έχει λάβει η ασφαλιστική όταν συμβεί η ζημιά ή ακόμα και να γίνει πρόληψη της ζημιάς.
Μέσω όλων αυτών των αλλαγών ανοίγονται νέοι ορίζοντες για τις ασφαλιστικές οι οποίες θα μπορούν να ελέγχουν καλύτερα το loss ratio τους, να εξελίξουν τα προγράμματα επιβράβευσής τους και να κάνουν προσωποποιημένες προτάσεις ασφάλισης στον πελάτη τους όχι μόνο σε αυτό που ψάχνει αλλά και σε παρεμφερείς υπηρεσίες μέσω καλύτερου cross-selling, π.χ. άλλα ασφαλιστικά προϊόντα, μικρο-δάνεια για ζημιές ή για πληρωμή τελών κυκλοφορίας, digital wallets κ.ά.

S.M. Το insurancemarket στα 10 χρόνια παρουσίας του στην Ελλάδα επηρέασε τις εξελίξεις στην εγχώρια αγορά, έφερε νέα δεδομένα στο χώρο και δημιούργησε μια νέα καταναλωτική συνήθεια-πρακτική στη χώρα μας. Πώς πέτυχε αυτό το επίτευγμα;

Ιάσονας Δημητρακόπουλος: Το ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού του insurancemarket έχει ξεκινήσει πολύ πριν έρθει αυτή η τάση στην Ελλάδα και με χαρά βλέπουμε ότι έχουμε συμπαρασύρει πολλές ασφαλιστικές εταιρείες σε αυτό, καθώς τους δείξαμε τη σημασία αυτής της αλλαγής.
Ξεκινήσαμε το 2011 δίνοντας τη δυνατότητα στις ασφαλιστικές εταιρείες (η πλειονότητα των οποίων δεν είχαν online παρουσία) να μπορούν να δώσουν παραμετρική προσφορά realtime. Η δυνατότητα αυτή έδωσε τη δύναμη στον χρήστη να βρίσκει αυτό που του ταιριάζει με ένα κλικ και συνέβαλε στην πτώση των μεγάλων ασφαλίστρων λόγω του ανταγωνισμού που δημιούργησε.

Συνεχίσαμε με πολλές καινοτομίες επενδύοντας συστηματικά σε τεχνολογικές λύσεις και καταφέραμε να συμβάλουμε καθοριστικά στην ψηφιοποίηση του συμβολαίου, στη γρήγορη ασφάλιση χωρίς την αποστολή δικαιολογητικών, στις ad-hoc καλύψεις, στην αξιολόγηση των ασφαλιστικών εταιρειών από τους πελάτες της, ώστε ο χρήστης να μπορεί να φιλτράρει και με βάση τα reviews και αυτήν τη στιγμή έχουμε τη μοναδική υπηρεσία Best PriceAlert που ενημερώνει τον πελάτη μας αν στην ανανέωσή του έχει βρεθεί καλύτερη τιμή από αυτή που έχει.

Δεν σκεφτόμαστε όμως μόνο τους πελάτες μας, αλλά και τους συνεργάτες μας. Για παράδειγμα, είδαμε ότι η συνεχής μείωση των ασφαλίστρων (αρχικά λόγω της πανδημίας), που συνεχίστηκε και μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, οδήγησε σε αύξηση του loss ratio των εταιρειών. Για να τις βοηθήσουμε, δημιουργήσαμε ένα εργαλείο που τους δίνει τη δυνατότητα να αναλύουν το placement τους με βάση τα segments των επισκεπτών μας, ώστε να μπορούν να στοχεύουν πιο σωστά τους πελάτες που επιθυμούν.

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που οι κόποι μας ανταμείβονται και οι καταναλωτές έχουν αγκαλιάσει την υπηρεσία μας. Αυτό άλλωστε ήταν και το όραμά μας. Να προσφέρουμε στον καταναλωτή τον καλύτερο τρόπο να βρει αυτό που του ταιριάζει μέσω της σύγκρισης και της διαφάνειας.

Σήμερα προσπαθούμε να καταλάβουμε πιο ουσιαστικά τις ανάγκες των πελατών μας και να τους προσφέρουμε ακόμα καλύτερες επιλογές αξιοποιώντας πολύπλοκα μοντέλα μηχανικής μάθησης και γράφουμε τη νέα μας πλατφόρμα σύγκρισης, η οποία θα μας δώσει ακόμα περισσότερες δυνατότητες.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός απαιτεί αφοσίωση, δέσμευση και κυρίως την αντίστοιχη κουλτούρα σε όλα τα τμήματα της εταιρείας. Δεν είναι κάτι που απλώς λες ότι θα το κάνεις. Είναι τρόπος ζωής και αντιμετώπισης των πραγμάτων και των δυσκολιών στην πορεία. Εμείς στο insurancemarket το έχουμε στο DNA μας!

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις