Πόσα χάνει η Apple από τις πωλήσεις που σταματά να κάνει στη Ρωσία
Η ήδη δύσκολη σχέση μεταξύ της αμερικάνικης Apple και του καθεστώτος της Ρωσίας που λύθηκε για τα καλά, αναμένεται να επιφέρει οικονομικές απώλειες για την πρώτη.
Παρόλο που η Ρωσία δεν αντιπροσωπεύει σημαντικό μερίδιο εσόδων για τα προϊόντα της Apple, η έξοδος του tech κολοσσού θα αφήσει το στίγμα της. Δεδομένου ότι οι πωλήσεις των smartphones αυξάνονταν στη χώρα, πιθανόν η εταιρεία να μετρήσει κάποιες απώλειες.
Συγκεκριμένα, με βάση στοιχεία που παρουσίασε η Burga, η Apple αντιπροσωπεύει το 15% των ρωσικών πωλήσεων smartphone και κατατάσσεται στην τρίτη θέση συνολικά. Η Samsung καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 34%, ακολουθούμενη από τη Xiaomi στην τρίτη θέση με 26%. Η Realme έχει μερίδιο 8%, ακολουθούμενη από την Poco με 3%, ενώ άλλες μικρότερες μάρκες αντιπροσωπεύουν το 14%.
Από το 2021, οι πωλήσεις smartphone στη Ρωσία ανέρχονταν σε 7,6 δισ. δολάρια, γεγονός που σύμφωνα με τον υπολογισμό του Burga σημείνει ότι η Apple μπορεί να χάσει κατ’ εκτίμηση τουλάχιστον 3 εκατ. δολάρια σε έσοδα από πωλήσεις iPhone καθημερινά ή αλλιώς 1,14 δισ. δολάρια ετησίως. Το ποσό αυτό βασίζεται στο τελευταίο καταγεγραμμένο μερίδιο αγοράς της Apple στη Ρωσία και στα έσοδα της εταιρείας από τις πωλήσεις από το 2021.
Τα έσοδα που χάνονται μπορεί να είναι υψηλότερα, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα γενικά έσοδα της Ρωσίας από τις πωλήσεις smartphone αυξάνονται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Από το 2020, τα έσοδα ανέρχονταν σε 5,93 δισ. δολάρια, ενώ το 2019 το ποσό ήταν στα 5,2 δισ. δολάρια. Συνολικά, μεταξύ του 2014 και του 2021, το ποσό έχει εκτοξευθεί σχεδόν κατά 200%.
Η έξοδος της Apple στη Ρωσία βάζει τέλος και σε μια δύσκολη σχέση μεταξύ των δύο τους. Συγκεκριμένα, η Ρωσία έχει θεσπίσει στο παρελθόν ορισμένες πολιτικές αμφισβήτησης σχετικά με τη συμμόρφωση εταιρειών όπως η Apple, η οποία μόλις πρόσφατα είχε συμμορφωθεί με κυβερνητική εντολή να ανοίξει γραφεία στη Ρωσία για να προσφέρει εκεί διαδικτυακές υπηρεσίες.
Μετά την παραπάνω απόφαση πάντως της Apple για τη Ρωσία, η κίνηση αυτή άσκησε πίεση και σε άλλους τεχνολογικούς γίγαντες όπως η Samsung που επίσης σταμάτησαν να στέλνει προϊόντα στη χώρα.
Κατά συνέπεια, η έξοδος των δύο κατασκευαστών μπορεί να αποτελέσει παράθυρο επέκτασης για τις κινεζικές επιχειρήσεις που πιθανότατα θα παραμείνουν στη θέση τους. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις αυτές ενδέχεται να υποστούν τις επιπτώσεις τυχόν επακόλουθων κυρώσεων που μπορούν να απαγορεύσουν σε εταιρείες να δραστηριοποιούνται στη Ρωσία χρησιμοποιώντας τεχνολογία αμερικανικής προέλευσης.