Στο SXSW 2022 οι Tech Saviors ζητούν την τιθάσευση της τεχνολογίας

Η Amy Webb, μια ειδικός σε ζητήματα φουτουρισμού μίλησε στο ετήσιο SXSW (South by Southwest) για όλα όσα απασχολούν τον tech κλάδο.

Πρόκειται για ένα μιξ παράλληλων κιν/φικών, διαδραστικών μέσων και μουσικών φεστιβάλ και συνεδρίων που διοργανώνονται από κοινού και λαμβάνουν χώρα στα μέσα Μαρτίου στο Όστιν του Τέξας των Ηνωμένων Πολιτειών. Η ίδια αναφέρθηκε στο hype του metaverse, εστιάζοντας στα καλύτερα και χειρότερα σενάρια για τις αναδυόμενες τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και οι ψηφιακές ταυτότητες. 

Στην συζήτηση τέθηκε επίσης το Facebook και οι πρακτικές που χρησιμοποιεί, για τις οποίες έχει κατηγορηθεί και στο παρελθόν, ειδικά όσον αφορά το τοξικό περιεχόμενο που παραπληροφορεί τους χρήστες, βγάζοντας τελικά με αυτόν τον τρόπο περισσότερα χρήματα εις βάρος των άλλων. 

Έγινε επίσης νύξη σχετικά με την παύση λειτουργίας του Facebook -μέσω διακοπής εκπομπής από την Starlink του Elon Musk- σε περιοχές που δεν υπάρχουν moderators για το περιεχόμενο τοπικών γλωσσών, ώστε να αποφευχθούν ανάλογα προβλήματα. Στο ίδιο μήκος κύματος συζητήθηκαν και τα διορθωτικά μέτρα για την προσέλκυση των μεγαλύτερων εταιρειών τεχνολογίας. 

Συγκεκριμένα, η επικεφαλής της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαργκαρέτε Βεστάγκερ υποστήριξε την αυστηρή ρύθμιση σε συνέντευξή της επί σκηνής, λέγοντας ότι θα εξαρτηθεί από την κάθε big tech εταιρεία αν θέλει να παραμείνει στην ζώνη της Ευρώπης και να συμμορφωθεί με τους κανόνες στα πλαίσια αυτά ή αν επιθυμεί να αποχωρήσει εάν δεν θέλει να αλλάξει την στρατηγική της επ’ αυτού. 

Δύο ομιλητές της Κυριακής περιέγραψαν έναν άλλο τρόπο για τον περιορισμό της τοξικής διαδικτυακής συμπεριφοράς: πιέζοντας τους διαφημιστές να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις τους, άρα και τα διαφημιστικά έσοδα, από εμπορικές επιχειρήσεις που τάσσονται υπέρ της παραπληροφόρησης, προωθώντας την μέσα από τα κανάλια τους.  

Η co-founder του πρακτορείου Check My Ads, ακτιβίστρια και σύμβουλος ασφαλείας στον χώρο των διαφημίσεων, Nandini Jammi δήλωσε χαρακτηριστικά ότι “Δεν υπάρχουν κανόνες στη διαφημιστική τεχνολογία“, εφιστώντας την προσοχή και στον τομέα του AdTech. 

Μια ελπίδα για έναν πιο υγιή διαδικτυακό κόσμο είναι ο “αποκεντρωμένος ιστός” (decentralized web), μια μερικές φορές ασαφής έννοια ενός διαδικτύου που βασίζεται στην τεχνολογία blockchain και βρίσκεται έξω από τη μέγγενη των γιγαντιαίων τεχνολογικών εταιρειών.            

Ένας ιστός που θα έχει πολλές και όχι μόνο μερικές πλατφόρμες που ελέγχουν τα πάντα, σχολίασε με την σειρά της η Wendy Hanamura, διευθύντρια συνεργασιών στο Internet Archive, στην αρχή μιας ολοήμερης διαδρομής πάνελ για το θέμα.  

Από την πλευρά του, ο εκτελεστικός διευθυντής του Freedom of the Press Foundation, Trevor Timm, προειδοποίησε ότι η βιομηχανία κρυπτονομισμάτων έχει ήδη συσπειρωθεί γύρω από επώνυμες εταιρείες. “Μήπως απλώς μεταβαίνουμε σε ένα σύστημα όπου υπάρχουν άλλοι συγκεντρωτικοί κολοσσοί από αυτούς που δεν μας αρέσουν τώρα;”, έκλεισε ο ίδιος με ένα σημαντικό ερώτημα για το μέλλον της αγοράς.  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις