Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Foodsteps: Database για eco-friendly παραγωγή τροφίμων

Η βρετανική εταιρεία  παρέχει ζωτικής σημασίας βοήθεια για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις τροφίμων να μετρήσουν, να μειώσουν και στη συνέχεια να επικοινωνήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των τροφίμων τους

Χρηματοδότηση 3,8 εκατ. ευρώ άντλησε η βρετανική εταιρεία Foodsteps. Του γύρου ηγήθηκε η Octopus Ventures, ενώ η Metaplanet, η Ascension και το Conduit EIS Impact Fund συνεισέφεραν εξίσου.

Στόχος της Foodsteps είναι να καταστήσει πιο πράσινη την διαδικασία παραγωγής και διανομής τροφίμων.

Η νέα χρηματοδότηση θα αξιοποιηθεί για το κυνήγι νέων ταλέντων, καθώς η ομάδα επιδιώκει να επανδρώσει τον τμήμα λογισμικού με νέες μηχανικούς. Η βρετανική εταιρεία  παρέχει ζωτικής σημασίας βοήθεια για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις τροφίμων να μετρήσουν, να μειώσουν και στη συνέχεια να επικοινωνήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των τροφίμων τους.

Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η βάση δεδομένων θα βελτιωθεί και θα αναπτυχθεί περαιτέρω – συμπεριλαμβανομένης της ενσωμάτωσης περισσότερων περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως η βιοποικιλότητα σε επίπεδο αγροκτήματος και η χρήση νερού, και της εδραίωσης της θέσης της στην αγορά ως ηγέτη για ισχυρά περιβαλλοντικά δεδομένα.

Η εταιρεία, επίσης στοχεύει στην προσέλκυση μεγαλύτερων επιχειρήσεων τροφίμων, αυξάνοντας τον συνεργατών στο χαρτοφυλάκιό της. Παράλληλα, η Foodsteps ανακοίνωσε νέες, συναρπαστικές  συνεργασίες με τη WWF και το WRAP, ώστε να περιορίσουν τις εκπομπές άνθρακα των μεγάλων βιομηχανιών.

Η βιομηχανία τροφίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για να γίνουν οι κοινωνίες πιο βιώσιμες και ο πλανήτης πιο υγιής και η τεχνολογία συμβάλλει στην επιτάχυνση της διαδικασίας

Ο τομέας των τροφίμων φέρεται να παράγει το 26% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά μέχρι

Anya Doherty, CEO & Founder της FoodSteps

στιγμής αγωνίζεται να μειώσει τον αντίκτυπό του – κυρίως λόγω των νέων προκλήσεων που καλείται να εξυπηρετήσει η αλυσίδα εφοδιασμού. Η Foodsteps, που ιδρύθηκε το 2019 και ξεκίνησε το 2021, προσφέρει ένα ριζοσπαστικό νέο προϊόν – δημιουργημένη από την Anya Doherty, η πλατφόρμα Foodsteps συνδυάζει δεδομένα, τεχνολογία και την επιστήμη πίσω από τη βιωσιμότητα των τροφίμων, ώστε να διευκολύνει τις εταιρείες να δουν και να μειώσουν τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων τους.

Η πλατφόρμα φιλοξενεί μια βάση δεδομένων με πάνω από 3 χιλιάδες συστατικά, η οποία περιέχει πληροφορίες σχετικά με τις επιπτώσεις στο αποτύπωμα άνθρακα ενός συστατικού, καθώς και τις επιπτώσεις στη ρύπανση, τη χρήση νερού και την αξιοποίηση της γης. Οι εταιρείες μπορούν να ανεβάζουν χιλιάδες τρόφιμα και συνταγές στην πλατφόρμα και στη συνέχεια να αξιολογείται το σχετικό αποτύπωμα άνθρακα. Στη συνέχεια, η πλατφόρμα παρέχει συμβουλές σχετικά με τον τρόπο βελτίωσης της βιωσιμότητας.

Η Anya Doherty, CEO και Founder, σχολίασε σχετικά: «Η πλατφόρμα είναι μια πολύ καλή ιδέα: “Το Foodsteps έχει βοηθήσει δεκάδες από τις πιο φιλόδοξες εταιρείες τροφίμων του Ηνωμένου Βασιλείου να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα μέσω της πλατφόρμας δεδομένων και των ετικετών μας. Ωστόσο, πρέπει να κάνουμε πολύ περισσότερα. Αυτή η χρηματοδότηση θα μας βοηθήσει να φέρουμε τα πιο λαμπρά μυαλά στον τομέα των δεδομένων και της τεχνολογίας για να επιταχύνουμε το έργο μας. Ψάχνουμε επίσης για επιχειρήσεις τροφίμων και συνεργάτες που διψούν για επιτάχυνση της αλλαγής και μείωση των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων. Δέσμευσή μας είναι να γίνουμε μια δύναμη διαφάνειας, συνεργασίας και φιλοδοξίας στην προσπάθεια να διορθώσουμε το διατροφικό μας σύστημα».

Περαιτέρω, η Foodsteps έχει καινοτομήσει με την δημιουργία ενός έξυπνου συστήματος κατανομής των προϊόντων ανάλογα με το πόσο «πράσινα» είναι. Με βάση το αποτύπωμα ενός προϊόντος, συμπεριλαμβανομένου του άνθρακα και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η πλατφόρμα χρησιμοποιεί μια φωτεινή ένδειξη από το Α-Ε και έναν κωδικό QR, τον οποίο οι καταναλωτές μπορούν να σαρώσουν για να μάθουν τις επιπτώσεις ενός προϊόντος.

Ένα προϊόν με βαθμολογία Α σημαίνει ότι έχει χαμηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο, ενώ ένα προϊόν με την ένδειξη Ε έχει υψηλό περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Αυτές οι ετικέτες με το σήμα της φωτεινής σηματοδότησης επιτρέπουν στους καταναλωτές να γνωρίζουν τι αγοράζουν και κατά πόσο οι καταναλωτικές τους συνήθειες είναι φιλικές προς στο περιβάλλον.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις