Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Μαρία Πάτση: «Είμαστε ηγέτιδα εταιρεία στα προγράμματα loyalty και στις λύσεις customer engagement»

Η Co-Founder & Chief Operating Officer (COO) της Warply μιλάει κατά αποκλειστικότητα στο STARTUPPER MAG για την εξέλιξη της ελληνικής Startup σε έναν από τους κορυφαίους παρόχους τεχνολογικών λύσεων και καινοτομίας σε παγκόσμιο επίπεδο και αποκαλύπτει τα «μυστικά» πίσω από την επιτυχημένη ανάληψη και υλοποίηση μεγάλων έργων, projects και προγραμμάτων στην Ελλάδα και το εξωτερικό

Η Warply είναι ηγέτιδα στην Ελλάδα στα προγράμματα επιβράβευσης πελάτη (loyalty), τόσο στα B2C όσο και στα B2B, με πολλές διακρίσεις και βραβεία αλλά και δυναμική παρουσία σε διεθνείς αγορές.  Ποιό είναι σήμερα το προφίλ της Warply και ποιες υπηρεσίες που προσφέρετε σήμερα στους πελάτες σας;

Μαρία Πάτση: Αρχικά θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τη συνέντευξη – είμαι fan του περιοδικού από την έναρξη της κυκλοφορίας του και είμαι πολύ χαρούμενη που παίρνω μέρος σε αυτό το τεύχος. Η Warply ήταν μια από τις πρώτες Startup εταιρείες στην Ελλάδα που σήμερα έχει αναπτυχθεί με συνέπεια σε έναν σημαντικό πάροχο τεχνολογικών λύσεων και καινοτομίας στον κόσμο. Είμαστε όντως η ηγέτιδα εταιρεία στα προγράμματα loyalty και στις λύσεις customer engagement, με γραφεία στην Αθήνα, το Ντουμπάι, το Σάο Πάολο και πελάτες σε όλο τον κόσμο. Παρέχουμε λύσεις ψηφιοποίησης, σχεδιάζουμε στρατηγική και υλοποιούμε προγράμματα μεγάλης εμβέλειας για εταιρείες, brands και το Δημόσιο. 

Σήμερα η Warply παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις – στρατηγική / αρχιτεκτονική / προτάσεις marketing, κα. Επίσης παρέχει την AI Loyalty & Customer Engagement πλατφόρμα Warply Engage – ένα 360’ «εργαλείο» για marketing, sales και HR. Πρόκειται για ένα οικοσύστημα omnichannel υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων loyalty mechanisms, e-commerce, campaigning, games, coupons, CRM, marketing automations, digital payments και άλλα πολλά. Δεν θέλω να σας κουράσω με λεπτομέρειες για το προϊόν, αλλά πάντα το αναφέρω, καθώς το Warply Engage platform είναι το αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς πολλών ανθρώπων και μεγάλης επένδυσης που έχει γίνει από μεριάς μας και είναι ένα προϊόν για το οποίο είμαι πραγματικά πολύ υπερήφανη! Την πλατφόρμα και τις υπηρεσίες μας χρησιμοποιούν πολλές εταιρείες όπως η Eurobank, η Εθνική Τράπεζα, η Γερμανός, η BP, η EKO, η Pernod Ricard, o EOT, o OKAA, o Καυκάς, κα ενώ έχει βραβευτεί πολλαπλές φορές σαν το καλύτερο προϊόν loyalty και customer engagement. 

S.M. Ουσιαστικά λοιπόν η Warply είναι μία από τις κορυφαίες ελληνικές Startups με πολύ σημαντικούς πελάτες που παρέχει προηγμένες λύσεις βασισμένες στην καινοτομία και σε τεχνολογίες αλλά λειτουργεί ουσιαστικά είναι μια διεθνής εταιρεία. Ένα πραγματικό «success story». Κατά την άποψη σου που οφείλεται η τόσο επιτυχημένη σας πορεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό; 

Μαρία Πάτση: Σήμερα, έχουμε μια πλατφόρμα που ανταγωνίζεται επάξια σε παγκόσμιο επίπεδο startups που έχουν σηκώσει εκατοντάδες εκατομμύρια, ενώ πλέον μπαίνουμε σε RFP μεγάλων global πελατών και τα κερδίζουμε! Βέβαια, δεν παίζει ρόλο μόνο το προϊόν, η τεχνολογική λύση – αλλά η γενικότερη εμπειρία μας και η στρατηγική που προσφέρουμε. Πρακτικά δεν είμαστε η εταιρεία που απλά δίνουμε τεχνολογία – παρέχουμε και την καλύτερη πρόταση για το πώς να χρησιμοποιήσει μια εταιρεία την τεχνολογία μας και – το κυριότερο – αναλαμβάνουμε και διαχειριζόμαστε τα προγράμματα που σχεδιάζουμε.  Όπως προανέφερα είμαι πραγματικά πολύ υπερήφανη για τη Warply και όσα έχουμε καταφέρει. Είμαστε μια μικρή ελληνική εταιρεία, χωρίς καμία βοήθεια – χωρίς χρηματοδότηση εξωτερική – και ενώ παλεύουμε με πολυεθνικές, έχουμε καταφέρει όχι απλά να αναπτυχθούμε αλλά να παραμείνουμε και ανεξάρτητοι. Και αυτό είναι πραγματικά δύσκολο αλλά και υπέροχο μαζί. Και το έχουμε καταφέρει με πάρα πολύ δουλειά και έχοντας πάντα στο νου ότι δεν πρέπει να επαναπαυόμαστε. Έχουμε πελάτες στη εταιρεία που είναι μαζί μας από την έναρξη – πάνω από 10 χρόνια – όπως για παράδειγμα το Epistrofi και τη Eurobank και γενικά έχουμε ένα διευρυμένο πελατολόγιο, με φοβερά brands και εξαιρετικούς συνεργάτες και πελάτες!  Επίσης έχουμε τη χαρά να συνεργαζόμαστε globally με τη Mastercard σε έργα καινοτομίας, τόσο σε νέες λύσεις ψηφιακών πληρωμών όσο και σε έργα γύρω από τον τουρισμό και το e-commerce. Πρόκειται για μια συνεργασία που ξεκίνησε πριν 3 περίπου χρόνια και μας έδωσε την ευκαιρία να έχουμε πελάτες σε όλο τον κόσμο! Για παράδειγμα δουλεύουμε αυτή τη στιγμή και θα λανσάρουμε έργα στις Βερμούδες, στα Νησιά Κέιμαν και στην Αυστραλία! 

S.M. Ανέφερες προηγουμένως ότι η Warply υλοποιεί προγράμματα μεγάλης εμβέλειας και για το Δημόσιο, το οποίο ψηφιοποιείται και κυρίως εκσυγχρονίζεται τα τελευταία χρόνια με ραγδαίους ρυθμούς. Είναι μία πτυχή των δραστηριοτήτων σας που δεν έχει αναδειχθεί ιδιαίτερα. Μίλησα με λίγο για αυτά τα projects, τα έργα ή τα προγράμματα που έχετε υλοποιήσει. 

Μαρία Πάτση: Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, έχουμε έργα με το Δημόσιο. Στο εξωτερικό κυρίως τρέχουμε έργα τουριστικής προβολής με πλατφόρμα, mobile apps και mobile wallet. Στην Ελλάδα έχουμε και κάποια έργα, όπως τον e-katanaloti για το ΥΠΑΝ, το 1555 για το Υπουργείο Εργασίας και βέβαια το Visit Greece app για το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ. Ειδικά για το Visit Greece θα ήθελα να κάνω μια μεγαλύτερη αναφορά καθώς μέσα στα 2 χρόνια από το λανσάρισμα της έχει γίνει η μεγαλύτερη ελληνική εφαρμογή με πάνω από 3.000.000 χρήστες που οι περισσότεροι παραμένουν ενεργοί χρήστες του app. Επίσης, έχουμε καταφέρει να έχουμε πάνω από 5.000 εμπόρους, ενώ κάνουμε γύρω στις 10 νέες CRM καμπάνιες κάθε μήνα. Ένα τεράστιο έργο, που έχει γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα case studies παγκοσμίως, με αποκλειστική χορηγία της Eurobank και της mastercard και χωρίς καθόλου media spending για την προβολή του. Το έργο αυτό δεν είναι μακριά από το core business μας, καθώς εμείς σχεδιάζουμε στρατηγικές και έργα users’ engagement – το loyalty είναι μια έκφανση αυτού. 

Εμείς σχεδιάζουμε στρατηγικές και έργα users’ engagement – το loyalty είναι μια έκφανση αυτού

 

S.M. Πρόσφατα ανακοινώσατε την έναρξη του προγράμματος «Warply Academy». Πως και αποφασίσατε να επεκταθήκατε στον τομέα επιμόρφωσης στελεχών προσφέροντας ουσιαστικά εξειδικευμένες γνώσεις με πρακτική εφαρμογή, βασισμένες στις εμπειρίες και την τεχνογνωσία σας;  

Μαρία Πάτση: H Warply ως μια από τις πρώτες εταιρείες με ισχυρό startup culture πίσω στο 2012, αποτελεί ένα μεγάλο επιταχυντή, αποτελώντας τον πρώτο σταθμό στην καριέρα πολλών επαγγελματιών που διαπρέπουν σήμερα στην άλλη πλευρά του ατλαντικού, και σε εταιρίες από τη Google μέχρι και το Facebook. Στα πλαίσια της δεκαετούς μας προσφοράς στο οικοσύστημα φέτος αποφασίσαμε να εντατικοποιήσουμε το πρόγραμμα επιμόρφωσης στελεχών, λανσάροντας το Warply Academy, ένα carrier acceleration program με hands on tasks και curriculum που απευθύνεται σε graduates, επαγγελματίες που σκέφτονται το reskilling στο χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών, αλλά ακόμα και σε νέους undergrads που βρίσκουν το παραδοσιακό σύστημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης παρωχημένο. Σύντομα θα ανακοινώσουμε περισσότερα!

S.M. Ως μία από εταιρεία με την τεχνολογία στον «πυρήνα» στο επίκεντρο της ανάπτυξης σας και την καινοτομία κύριο χαρακτηριστικό των υπηρεσίων που παρέχετε στους πελάτες σας σε όλο τον κόσμο, παρακολουθείτε στενά τις διεθνείς εξελίξεις και τα παγκόσμια trends, όπου αναδύονται πλέον ραγδαία το metaverse καθώς το web3. Σχεδιάζετε μήπως νέες υπηρεσίες και προϊόντα; 

Μαρία Πάτση: Μελετάμε από πολύ κοντά τις εξελίξεις στο χώρο των αποκεντρωμένων τεχνολογιών και του metaverse και έχουμε προχωρήσει και ενθαρρυντικά πιλοτικά μαζί με μερικούς από τους πολυεθνικούς μας πελάτες. Αυτά εστιάζουν σε branded NFTs, αλλά και virtual rewards στον ψηφιακό μέτα-κόσμο. Σε καμία περίπτωση δε θα θέλαμε όμως να λανσάρουμε ένα gimmick ή κάτι που δεν θα έχει στον πυρήνα του την προσθήκη αξίας για τον τελικό καταναλωτή, οπότε και είμαστε πολύ προσεκτικοί για να βρούμε το ουσιαστικό επόμενο προϊόν για τα rewards στο metaverse. 

S.M. Θα θέλαμε να εστιάσουμε όμως σε εσένα ως συνιδρύτρια και διοικητικό στέλεχος μίας επιτυχημένης Startup όπως η Warply αλλά ταυτόχρονα και ως εκπρόσωπο της γυναικείας επιχειρηματικότητας στον ελληνικό τεχνολογικό τομέα. Ποιά ήταν η επαγγελματική σου διαδρομή που παρείχε το εφαλτήριο για το…άλμα της ίδρυσης της Warply;  

Μαρία Πάτση: Να ξεκινήσω με μια μικρή εισαγωγή για να… συστηθώ στους αναγνώστες σας. Ξεκίνησα την καριέρα μου το 2004, σαν σύμβουλος επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, στη συνέχεια υπήρξα στέλεχος με εξειδίκευση στα Social Media, το digital marketing και το ecommerce, πριν μετακινηθώ στην Warply σαν CMO αρχικά. Η διαδρομή μου στο χώρο της επικοινωνίας είναι μεγάλη. Και η προσωπική μου πορεία στο χώρο των start ups ξεκίνησε από τη θέση μου σαν Communications & Creative Director στο getitnow.gr – επρόκειτο για ένα καινοτόμο εγχείρημα από τον όμιλο Public που βλέποντας πίσω σήμερα, συνειδητοποιώ ότι λειτούργησε σαν start up ακριβώς. 

Δουλεύω με το ίδιο πάθος και με την ίδια αγάπη για την Warply όπως την πρώτη ημέρα

S.M. Πόσο δύσκολο είναι για μία γυναίκα να είναι παράλληλα επιτυχημένο στέλεχος, συνιδρύτρια και μητέρα; 

Μαρία Πάτση: Ο χώρος της τεχνολογίας γενικά είναι δύσκολος, αφενός γιατί υπάρχουν διαρκώς μεταβολές και αλλαγές – και αφετέρου διότι οι χρόνοι υλοποίησης στο digital είναι αμείλικτα γρήγοροι! Είναι ακόμη πιο δύσκολος για τις γυναίκες που δυστυχώς είναι λίγες στο χώρο της τεχνολογίας. Είναι μια σκληρή αλήθεια, αλλά είναι ένας ανδροκρατούμενος εργασιακός τομέας. Είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει και προσωπικά το έχω σαν στόχο μου να συμβάλω όσο μπορώ. 

Στη Warply είμαι περίπου 6 χρόνια, έχοντας πλέον αναλάβει και διοικητικά καθήκοντα. Ο ρόλος μου στην εταιρεία είναι αρκετά σύνθετος, κυρίως ασχολούμαι με το Marketing και το Client Service αλλά και το product development, κτλ. 

Είμαι μητέρα 3 παιδιών – έχω ένα κοριτσάκι τεσσάρων χρονών και πρόσφατα απέκτησα και δίδυμα αγοράκια – και παρόλο του ότι ο χρόνος είναι μεγάλο challenge πια, συνεχίζω να δουλεύω με το ίδιο πάθος και με την ίδια αγάπη για την Warply όπως την πρώτη ημέρα. 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις