Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Η Lime «αποχαιρετά» τη Νότια Κορέα

Η εταιρεία δεν είπε πότε θα επιστρέψει στη Νότια Κορέα, τη μοναδική ασιατική χώρα στην οποία δραστηριοποιείται, αλλά σκοπεύει να συνεχίσει να συνεργάζεται με την κυβέρνηση και άλλους φορείς

Η Lime θα διακόψει προσωρινά τις δραστηριότητές της σε διάφορες πόλεις της Νότιας Κορέας στο τέλος του μήνα.

H εταιρεία μικρομετακίνησης αποδίδει την απόφασή της σε ρυθμιστικές ελλείψεις, όπως RFP, η οποία προκάλεσε εκμετάλλευση των υπηρεσιών με ανεξέλεγκτα μεγέθη στόλου που προκαλούν αταξία και προβλήματα στάθμευσης και τη συμφόρησης.

«Οι αρχές Request-for-proposal επιτρέπουν στις πόλεις να διαχειριστούν και να αναχαιτίσουν το – χαοτικό κατά τ ‘άλλα – περιβάλλον των σκούτερ, προκειμένου να βελτιώσουν τη στάθμευση, να διασφαλίσουν την ασφάλεια και να δημιουργήσουν μια λειτουργική αγορά για τους πολίτες τους», δήλωσε εκπρόσωπος της Lime, προσθέτοντας ότι το Παρίσι είναι ένα τέλειο παράδειγμα καθώς η υπηρεσία λειτουργεί «σαν ρολόι».

«Πιστεύουμε ότι η Νότια Κορέα θα επωφεληθεί από τη μετάβαση σε συστήματα RFP που επιλέγουν λίγους εξαιρετικούς φορείς σε κάθε πόλη για να παρέχουν τα καλύτερα δυνατά προγράμματα μικροκινητικότητας».

Υπάρχουν περισσότερες από 20 Startups ενοικίασης ηλεκτρονικών σκούτερ, με στόλο πάνω από 50.000 ηλεκτρονικά σκούτερ στη Σεούλ, δραστηριοποιούνται στην την πρωτεύουσα της Νότιας Κορέας. Μεταξύ αυτών οι Swing, Beam, Xing Xing και Kickgoing. Η κριτική της Lime για την έλλειψη διαδικασίας υποβολής προσφορών στη Νότια Κορέα έρχεται καθώς πολλές εταιρείες, όπως η Tier και η Neuron, προτιμούν περιορισμένες άδειες πωλητών και περισσότερο αποκλειστικές σχέσεις με τις πόλεις.

Η Lime ακολουθεί επίσης άλλες εταιρείες κοινόχρηστων σκούτερ, όπως η Wind Mobility και η Gcooter, που αποσύρθηκαν από τη Νότια Κορέα τους τελευταίους μήνες μετά από μια σειρά κανονισμών που έγιναν για τη ρύθμιση του κλάδου. Ο αναθεωρημένος νόμος περί οδικής κυκλοφορίας της Νότιας Κορέας, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ στις 13 Μαΐου του περασμένου έτους, απαιτεί από τους χρήστες ηλεκτρονικών σκούτερ να είναι τουλάχιστον 16 ετών, να έχουν έγκυρη άδεια οδήγησης και να φορούν κράνος, κάτι που σύμφωνα με την Lime προκάλεσε μείωση της επιβατικής κίνησης.

Ο νόμος ορίζει επίσης ότι οι αναβάτες e-scooter πρέπει να χρησιμοποιούν ποδηλατόδρομους και να σταθμεύουν στους καθορισμένους χώρους στάθμευσης. Στη Σεούλ, τα παράνομα σταθμευμένα e-scooters ρυμουλκούνται και χρεώνονται με τέλος ρυμούλκησης 40.000 KRW (περίπου 30,89 δολάρια).

Η Lime δεν έχει μιλήσει σχετικά με τα ποσά που πλήρωσε σε πρόστιμα πέρυσι για παράνομα σταθμευμένα σκούτερ, ούτε γιατί η τεχνολογία geofencing της δεν χρησίμευσε για την απαγόρευση της παράνομης στάθμευσης. Αν και η εταιρεία δήλωσε ότι είχε τεχνολογία geofencing σε ορισμένες καθορισμένες περιοχές.

Η απόσυρση της Lime έρχεται δύο χρόνια και επτά μήνες μετά την πρώτη έναρξη λειτουργίας της εταιρείας τον Οκτώβριο του 2019. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο, η Lime λειτουργούσε με στόλο περίπου 22000 οχημάτων στη Νότια Κορέα. Η εταιρεία δεν είπε πότε θα επιστρέψει στη Νότια Κορέα, τη μοναδική ασιατική χώρα στην οποία δραστηριοποιείται, αλλά ο εκπρόσωπος δήλωσε ότι η Lime σκοπεύει να συνεχίσει να συνεργάζεται με την κυβέρνηση και άλλους φορείς για τη δημιουργία ενός ρυθμιστικού πλαισίου που θα επιτρέψει τη μακροπρόθεσμη επιτυχία της μικροκινητικότητας στη χώρα.

«Μας ενθαρρύνουν οι πολιτικές που προωθεί η κύρια κυβέρνηση και ο δήμαρχος της πόλης της Σεούλ για επενδύσεις σε υποδομές κοινής κινητικότητας και ανυπομονούμε να γίνουμε μακροπρόθεσμος εταίρος των κορεατικών πόλεων», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Lime. «Καθώς η κορεατική αγορά ηλεκτρονικών σκούτερ συνεχίζει να αναπτύσσεται, ελπίζουμε να επιστρέψουμε με το νεότερο υλικό μας, ώστε οι αναβάτες να απολαμβάνουν το καλύτερο δυνατό πρόγραμμα».

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις