Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Startups: Ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας

Οι απαιτητικοί καιροί και οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής μάς έχουν ωθήσει στην εξεύρεση έξυπνων λύσεων προκειμένου να αντιμετωπίζουμε εύκολα και γρήγορα οτιδήποτε προκύπτει καθημερινά

Βρισκόμαστε σε μια περίοδο κατά την οποία οι όροι: «Νεοφυής επιχειρηματικότητα», «IoT», «Τεχνητή νοημοσύνη» και «Data» δίνουν και παίρνουν. Υπάρχει πολλή συζήτηση γύρω από τις Startups και τις τεχνολογίες αιχμής, τις «έξυπνες» εφευρέσεις που ευνοούν την ανάπτυξη καινοτόμων επιχειρήσεων και τις εξειδικευμένες εταιρείες που ασχολούνται με την κβαντική μηχανική και τη νανοτεχνολογία.

Αναμφίβολα, η εξειδίκευση στον τομέα των νεοφυών επιχειρήσεων προάγει την έρευνα για την αντιμετώπιση ιδιαίτερα περίπλοκων προβλημάτων, όπως το αντίδοτο σε βαριές ασθένειες ή η δραστική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Όμως, η καινοτόμος τεχνολογία που αξιοποιούν οι startups αλλά και οι λύσεις που παρέχουν, δεν είναι μια δυσνόητη επιστήμη που δύσκολα την ερμηνεύει κάποιος. Τον τελευταίο καιρό, οι νεοφυείς επιχειρήσεις όχι μόνο έχουν εισχωρήσει δυναμικά στην καθημερινότητά μας, αλλά έχουν καταφέρει να αναδειχθούν και σε αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

Όπως αποδεικνύει και μια πρόσφατη έρευνα της Convert Group, η ζήτηση για υπηρεσίες Online Supermarket έχει αυξηθεί κατακόρυφα στην ελληνική αγορά. Συγκεκριμένα, για το τρίμηνο Μάιος-Ιούλιος 2022 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2021, η συνολική αύξηση που καταγράφεται είναι +5,5% τεμαχιακά και +13,2% αξιακά, ενώ αν συνυπολογίσουμε και τις πρώτες 3 εβδομάδες του Αυγούστου η συνολική αύξηση φτάνει το +5,7% τεμαχιακά και +13,9% αξιακά. Σε επίπεδο μήνα, η αρχική ένδειξη της ανάπτυξης στο online κανάλι εμφανίστηκε τον Μάιο με +1,3% τεμαχιακή αύξηση και μετά ακολούθησαν +6,3% τον Ιούνιο, +10% τον Ιούλιο και +6,6% τις πρώτες 21 μέρες του Αυγούστου. Φαίνεται δηλαδή ότι οι Έλληνες καταναλωτές αψηφούν τον πληθωρισμό και αγοράζουν ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες από τα online supermarket.

Από τα δεδομένα που έχουμε είναι εμφανές πως η ελληνική αγορά αποδεικνύει εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στις online υπηρεσίες, στα ποσά που δαπανά σε online συναλλαγές και αγορές παντοπωλείου όσο και στον όγκο αγαθών που επιλέγει να προμηθευτεί. Παρότι η άνοδος του online delivery έχει πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια, αποτελεί ένα Big-Bang που ήρθε για να αλλάξει όλα όσα γνωρίζαμε, ακόμα και στις συνηθισμένες υποχρεώσεις ενός μέσου νοικοκυριού. Μέχρι και πριν από την έλευση των απανωτών lockdowns, η κατ’ οίκον παράδοση των εβδομαδιαίων αγορών από το supermarket δεν υπήρχε καν ως ενδεχόμενο και μόλις μέσα σε δύο χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερες εδραιωμένες εταιρείες να ακολουθούν τον δρόμο που χάραξαν το efood, η Wolt και το Pop Market με όλο και περισσότερους ανθρώπους, ανεξαρτήτως ηλικίας, να ακολουθούν το εύκολο ψηφιακό μονοπάτι.

Το σημείο αναφοράς του online delivery 

Το case study του efood είναι και το πιο αντιπροσωπευτικό της γενικότερης τάσης, καθώς αποτελεί μία από τις πρώτες εταιρείες που μας μύησε για τα καλά στο «Τι πραγματικά σημαίνουν οι Startups»! Έχοντας ιδρυθεί προ δεκαετίας, η εταιρεία online delivery efood έχει σημειώσει γεωμετρική πρόοδο, εξυπηρετώντας καθημερινά εκατομμύρια παραγγελίες, με πάνω από 1 εκατ. λήψεις στο App Store και χιλιάδες συνεργαζόμενα καταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Μερικές φορές είναι αδύνατο να ανακαλέσουμε στη μνήμη μας το πώς πραγματοποιούσαμε παραγγελίες στο παρελθόν, καθώς οι εφαρμογές και οι «έξυπνες» λύσεις που μας προσφέρουν τέτοιου είδους υπηρεσίες έχουν αποδείξει προ πολλού πως τα φυλλάδια εστιατορίων, οι παραγγελίες μέσω τηλεφώνου και οι χρονοβόρες επισκέψεις στο supermarket είναι στην πραγματικότητα… old news.

Η επιρροή του efood διαφαίνεται, άλλωστε, και από τις συμφωνίες που έχει καταφέρει να κλειδώσει τα τελευταία χρόνια. Πρόσφατα ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξαγοράς των εταιρειών ΑΛΦΑ ΔΙΑΝΟΜΕΣ Α.E., ΙΝΚΑΤ Α.E., DELIVERY.GR και E-TABLE του ομίλου Μούχαλη, εξασφαλίζοντας ένα δυναμικό προβάδισμα στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά, ενώ πλέον οι χρήστες της εφαρμογής έχουν τη δυνατότητα όχι μόνο να ψωνίζουν από το supermarket Σκλαβενίτης από την άνεση του σπιτιού τους αλλά και να παραλαμβάνουν τα προϊόντα της Dust and Cream στην πόρτα τους!

TAXI-HAIL υπηρεσία στο κινητό

Η τεχνολογία, βέβαια, έρχεται για να λύσει και το σημαντικότερο πρόβλημα που μοιράζονται όσοι κατοικούν σε μεγάλα αστικά κέντρα. Μέχρι πρότινος η εύρεση ταξί ήταν κυριολεκτικά και μεταφορικά άθλος! Ειδικά σε περιόδους αιχμής όπως Σάββατο βράδυ και σε γιορτές, το να εντοπίσεις, να καταφέρεις να σταματήσεις και εν τέλει να εξασφαλίσεις την κούρσα σου με ένα από τις χιλιάδες «κίτρινα οχήματα» που διασχίζουν διαρκώς τους δρόμους της Αθήνας, δεν ήταν τόσο απλό όσο ακούγεται.

Όλα άλλαξαν όταν η Beat έκανε την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά το 2011. Η «μαγική τετράδα» με τους Νίκο Δανδράκη, Κωστή Σακκά, Μιχάλη Σφικτό και Νίκο Δαμηλάκη αποφάσισε να δώσει μια αποτελεσματική και φυσικά ψηφιακή λύση σε ένα πρόβλημα που ταλάνιζε τους περισσότερους Αθηναίους!

Το Beat App σου δίνει τη δυνατότητα με τρία απλά βήματα να εντοπίσεις τον πλησιέστερο οδηγό ταξί, να επιλέξεις τον επιθυμητό προορισμό και μόλις σε λίγα λεπτά να γνωρίζεις αναλυτικά τον χρόνο επιβίβασης, αποβίβασης, τα στοιχεία του οδηγού καθώς και την αξία της κούρσας. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι:

> Να κατεβάσεις το App της Beat στο κινητό σου
> Να κάνεις εγγραφή γρήγορα και εύκολα με τον αριθμό σου
> Να καλέσεις τον οδηγό σου με το πάτημα ενός κουμπιού
> Bonus Tip: Να απολαύσεις την κούρσα που η Beat στέλνει στην τρέχουσα τοποθεσία σου με real time ενημέρωση και απόλυτη ασφάλεια

Ένα από τα μεγαλύτερα ατού της εφαρμογής, αυτό που κατάφερε να την αναδείξει και σε τόσο σημαντικό παίκτη στην εγχώρια αγορά και όχι μόνο, αφού στη συνέχεια επεκτάθηκε και στο εξωτερικό όπως το 2014 στο Περού, είναι η διαφάνεια των συναλλαγών. Προ Beat, η τιμή μιας συγκεκριμένης διαδρομής μπορούσε να διαφέρει από οδηγό σε οδηγό, αναλόγως το τι είχες να μεταφέρεις μαζί σου, σε ποιο σημείο βρισκόσουν ή ποιος ήταν ο προορισμός σου χωρίς να υπάρχουν ορισμένα αντικειμενικά κριτήρια.

Η λύση της Beat ενημερώνει εξαρχής τον επιβάτη για την αξία της διαδρομής. Επιπλέον, στο Beat App μπορείς να πληρώνεις τις διαδρομές σου με μετρητά, αλλά και με κάρτα. Καταχωρίζοντας την κάρτα στην εφαρμογή, πληρώνεις μέσω του app, ανέπαφα, χωρίς να κάνεις τίποτα. Στο τέλος κάθε διαδρομής η κάρτα σου χρεώνεται αυτόματα. Οι συναλλαγές με κάρτα είναι απόλυτα ασφαλείς, καθώς τα στοιχεία της κάρτας σου κρυπτογραφούνται και δεν αποθηκεύονται στο Βeat.

Επίσης, ποτέ δεν θα χρεωθείς τίποτα περισσότερο αν επιλέξεις πληρωμή με κάρτα και μπορείς να αλλάξεις τον τρόπο πληρωμής σου προτού καλέσεις το ταξί σου, σε κάθε διαδρομή. Εκτός από τις ασφα- λείς ανέπαφες πληρωμές, η Beat εξασφαλίζει 24ωρη υποστήριξη για όλους τους χρήστες της, ενώ παρέχει και επιπλέον υπηρεσίες όπως την παράδοση door-to-door ασυνόδευτων αντικειμένων ή την ανεύρεση χαμένων αντικειμένων στο όχημα κάποιου συνεργαζόμενου οδηγού και την επιστροφή του στον εκάστοτε ιδιοκτήτη.

Λύση σε κάθε τεχνική δυσκολία

Σε περίπτωση πάλι που οι μικροεπισκευές δεν είναι το φόρτε σου ή απλώς χρειάζεσαι ένα επιπλέον «χεράκι», ο Douleutaras σου έχει τη λύση! Πρόκειται για τη υπ’ αριθμόν 1 πλατφόρμα εύρεσης επαγγελματιών στην Ελλάδα.

Είτε ψάχνεις έναν ικανό επαγγελματία να αναλάβει εξ ολοκλήρου την ανακαίνιση ενός ακινήτου, μια οικιακή βοηθό για τις μικροδουλειές του σπιτιού ή σου χάλασε το πλυντήριο, μπορείς άμεσα και γρήγορα να βρεις το άτομο που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σου σε μόλις λίγα λεπτά.

Με πάνω από 86.000 αξιολογήσεις πελατών και ειδικότητες σε αμέτρητους τομείς και επαγγέλματα, ο Douleutaras βρίσκεται πάντα εκεί όπου τον καλεί το καθήκον. Με μόλις 3 απλά βήματα μέσω της ομώνυμης πλατφόρμας και εντελώς δωρεάν έχει κανείς τη δυνατότητα να επιλέξει μέσα από ένα αξιολογημένο δίκτυο επαγγελματιών την κατάλληλη επιλογή για τις δικές του ανάγκες. Το μόνο που χρειάζεται είναι:

> Η περιγραφή της εργασίας που πρέπει να γίνει
> Η επιλογή ανάμεσα από επαγγελματίες, οι οποίοι εμφανίζονται μόλις σε 10”
> Οι ειδικοί έρχονται σε επικοινωνία με τον ενδιαφερόμενο

> Σύγκριση, αξιολόγηση και τελική επιλογή του καλύτερου υποψηφίου, εύκολα, απλά και ψηφιακά

Μάλιστα, η startup έχει αναδειχθεί σε Superbrand στο πλαίσιο της διοργάνωσης Business Superbrands Greece 2021-2022, όπου κάθε χρόνο τιμώνται οι κορυφαίες εταιρείες οι οποίες δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, σε όλο το φάσμα της οικονομίας.

Ο Douleutaras έχει δώσει, επίσης, την ευκαιρία σε πολλούς τεχνικούς να συνεργαστούν μαζί του και να αναδείξουν την επιχείρησή τους μέσα από τη δικτύωση που τους εξασφαλίζει, καθώς και στο κοινό να επικοινωνήσει την εργασία που αναζητά, αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες, συνδέοντας την ζήτηση με την προσφορά.

AIRBNB για τους τετράποδους φίλους μας

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι έχουν κατοικίδια, είναι το ποιος θα τα προσέχει σε περίπτωση που οι ίδιοι αναγκαστούν να λείψουν από το σπίτι τους, είτε γιατί είναι καλοκαίρι και σχεδιάζουν τις διακοπές τους είτε για κάποια σημαντική υποχρέωση.

Παρότι τα ξενοδοχεία ζώων είναι μια καλή επιλογή, πολλοί ιδιοκτήτες εκφράζουν τους ενδοιασμούς τους για τέτοιου είδους εναλλακτικές, καθώς η αλληλεπίδραση με άλλα ζώα και η απότομη αλλαγή περιβάλλοντος δύναται να προκαλέσει στρες στα κατοικίδιά τους.

Το Keeppet δίνει τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να δικτυώνονται με τον κατάλληλο keeper. Οι Keepers αναλαμβάνουν να φιλοξενήσουν το κατοικίδιο, είτε αυτό είναι σκύλος, γάτα ή ακόμα και πτηνό, στον χώρο τους με αντάλλαγμα ένα ποσό που οι ίδιοι ορίζουν. Συγκεκριμένα, στην πλατφόρμα του Keeppet είναι εγγεγραμμένοι πάνω από 1.200 keepers, ενώ μέχρι και σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 53.350 νύχτες φιλοξενίας. Η διαδικασία φιλοξενίας είναι απλή. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις περιοχή και την επιθυμητή ημερομηνία και στη συνέχεια η «έξυπνη» πλατφόρμα της Keeppet αναλαμβάνει τα υπόλοιπα.

Προκειμένου να βρεις τον κατάλληλο οικοδεσπότη, η πλατφόρμα σου εμφανίζει διάφορες επιλογές με κριτήρια το ποιος είναι κοντά σου, τι εμπειρία έχει, τι υπηρεσίες προσφέρει αλλά και πώς τον έχουν αξιολογήσει παλαιότεροι χρήστες. Μάλιστα, οι καλύτεροι Keepers επιβραβεύονται με μια θέση στον τοίχο με τους «Top 10 keepers του τελευταίου μήνα».

Αφού επιλέξετε τον καλύτερο οικοδεσπότη, το μόνο που μένει είναι η ολοκλήρωση της κράτησης και η πραγματοποίηση της πληρωμής online με απόλυτη ασφάλεια, μέσω της πλατφόρμας του Keeppet. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία, το ζωάκι σου θα απολαύσει μια μικρή εξόρμηση και μια ιδιαίτερη φιλοξενία, χωρίς να ανησυχείς για το αν περνάει καλά ή κατά πόσον είναι ασφαλές.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις