Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ρούχα: Από τα e-shops στο σύμπαν του Metaverse

Πώς η πανδημία άλλαξε τον τρόπο που ψωνίζουμε, εκτόξευσε τις πωλήσεις των e-shops και καθιέρωσε την Εβδομάδα Μόδας του Metaverse.

Της Γιώτας Χαρλαύτη

 

Οι φρενήρεις ρυθμοί της καθημερινότητας και το ανελαστικό πρόγραμμα μας ωθούν στην επιλογή των ηλεκτρονικών αγορών έναντι της φυσικής παρουσίας στα καταστήματα. Για πολλούς καταναλωτές η επιλογή αυτή αποτελεί την ιδανική λύση για εξοικονόμηση χρόνου και χρήματος, ωστόσο για κάποιους άλλους θεωρείται ακόμα και ξεπερασμένη, δεδομένου πως πλέον επικρατεί και η… meta εποχή στο ντύσιμο, αφού ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έχει δημιουργήσει τις πλέον φουτουριστικές κολεξιόν μέσα σε μια digital πλατφόρμα, όπου οι χρήστες του metaverse μπορούν να δοκιμάζουν, να επιλέγουν και να αλλάζουν τα ρούχα τους.

Στις μέρες μας, επίσης, καταβάλλεται μία τεράστια προσπάθεια για τη δημιουργία ενός βιώσιμου πλανήτη με περισσότερο πράσινο και λιγότερο πλαστικό και φυσικά με γνώμονα το να γίνει η ανακύκλωση αγαπημένη καθημερινή συνήθεια όλων, τάση που, όπως ήταν αναμενόμενο, πέρασε και στον κλάδο του ιματισμού. Ήδη, πολλές μεγάλες εταιρείες έχουν εδώ και χρόνια τοποθετήσει στους χώρους τους κουτιά με ρούχα που προορίζονται για ανακύκλωση, προκειμένου να δοθεί μια δεύτερη ευκαιρία τόσο στα ρούχα όσο και στον πλανήτη.

Το μεγάλο αφιέρωμα του STARTUPPERMAG περιλαμβάνει τα κορυφαία e-shops τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, με επιλογές για όλους, τρόπους για την «αναβίωση» των ρούχων μας και τον μηδενισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, αλλά και μία ματιά στο μέλλον με την έλευση του metaverse και το… ψηφιακό ντύσιμο.

Τα κορυφαία ελληνικά e-shops

Η περίοδος της καραντίνας ήταν συνώνυμη της ραγδαίας χρήσης του Διαδικτύου, κάτι που φυσικά ώθησε την πλειοψηφία των καταναλωτών να στραφεί στα ηλεκτρονικά καταστήματα και στο διαδικτυακό εμπόριο, μιας και τα μαγαζιά παρέμεναν κλειστά. Αυτή η τάση είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πολλά καταστήματα αποκλειστικά διαδικτυακά, όπου οι πελάτες μπορούσαν να βρουν ρούχα άριστης ποιότητας, να επιλέξουν το νούμερό τους και σε περίπτωση που δεν έμεναν ικανοποιημένοι να τα επιστρέψουν στο κατάστημα με μηδενική χρέωση. Συν τοις άλλοις, το πλεονέκτημα για τους καταναλωτές είναι πως πλέον έχουν τη δυνατότητα να βρίσκουν τα αγαπημένα τους καταστήματα και σε e-shops και σε περίπτωση που δεν μπορούν να βγουν για μια βόλτα στην αγορά, να ψωνίζουν από την άνεση του καναπέ τους, σαν να βρίσκονται μέσα στο φυσικό κατάστημα.

Δείτε παρακάτω μερικά από τα κορυφαία ηλεκτρονικά μαγαζιά με ρούχα, παπούτσια, είδη σπιτιού για άνδρες, γυναίκες και παιδιά.

Laredoute.gr

Ένα e-shop με γαλλική φινέτσα! Περιλαμβάνει ξεχωριστά κομμάτια εξαιρετικής ποιότητας και σε μοναδικές τιμές. Γυναικεία, ανδρικά, βρεφικά, παιδικά και εφηβικά, από 100% βιώσιμα και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα, το ηλεκτρονικό κατάστημα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα επιθυμιών ακόμα και των πιο απαιτητικών πελατών. Οι δημιουργοί του e-shop είναι απόλυτα ενημερωμένοι για τις τάσεις και τις σύγχρονες ανάγκες και εκπλήσσουν τους καταναλωτές χαρίζοντάς τους εκπτωτικούς κωδικούς και συνεχείς προσφορές για ατελείωτες αγορές όλη μέρα. Παράλληλα, η φιλοσοφία του εν λόγω ηλεκτρονικού καταστήματος αναδεικνύει την κοινωνική υπευθυνότητά του, μέσω της χρήσης χαρτιού από βιώσιμες πηγές, της συνεργασίας με εταιρείες παραγωγής βιολογικών υλικών και της απαγόρευσης της καταναγκαστικής εργασίας. Στο Laredoute.gr μπορεί κανείς να βρει εκτός από ρούχα για όλη την οικογένεια, είδη σπιτιού και λευκά είδη.

Aboutyou.gr

Η Aboutyou.gr έχει μπει απόλυτα στο μυαλό της γυναίκας και κατέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη γυναικεία μόδα. Το συγκεκριμένο e-shop περιλαμβάνει μια μεγάλη ποικιλία από αγαπημένα brands όπως ADIDAS, CALVIN KLEIN JEANS, GUESS, TOMMY HILFIGER, Closet London και πολλά ακόμη, σε εκπληκτικές τιμές. Αυτό που καθιστά το e-shop της Aboutyou.gr κορυφαίο είναι πως πάντα θα βρείτε αυτό που ψάχνετε, στο χρώμα και στο νούμερο που επιθυμείτε. Επιπλέον, διευκολύνει ιδιαιτέρως τον περιηγητή του site, καθώς του δίνει την ευκαιρία να βρει αμέσως αυτό που αναζητεί εξοικονομώντας έτσι χρόνο, χάρη στην αλφαβητική σειρά με την οποία είναι κατανεμημένα τα προϊόντα. Τέλος, σε περίπτωση που έχετε… στυλιστικές απορίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στη συμβουλευτική ομάδα της Aboutyou.gr και να μάθετε πώς να συνδυάσετε το καπέλο με τη ζώνη και το τζιν σας με ψηλοτάκουνες γόβες και να ολοκληρώσετε τέλεια την εμφάνισή σας.

Answear.gr

Με το που ξεκινήσετε την περιήγηση στο Answear.gr, θα αρχίσετε παράλληλα ένα ταξίδι στον κόσμο των τάσεων, του στυλ και της κομψότητας. Με λίγα λόγια, δίνει την απάντηση στο ντύσιμό σας! Ιδανικό για κάθε γούστο και πορτοφόλι, απευθύνεται στη γυναίκα, τον άνδρα και το παιδί, ενώ περιλαμβάνει πάνω από 300 επώνυμες εταιρείες για να δημιουργήσετε εκλεκτούς συνδυασμούς από μοναδικά κομμάτια. Ειδικότερα, στο Answear.gr θα βρείτε επιλογές από κορυφαίες επώνυμες μάρκες όπως Pinko, Tommy Hilfiger, DKNY, Michael Kors, Moschino, Karl Lagerfeld, Guess, Ralph Lauren, Gant, Pepe Jeans και εκατοντάδες ακόμη. Αναζητήστε ρούχα, τσάντες και παπούτσια σε εξαιρετικές τιμές και σημειώστε πως τα αθλητικά είδη είναι φτιαγμένα από φιλικά προς το περιβάλλον υλικά. Βρείτε διαθέσιμες 24 ώρες το 24ωρο μεγάλη ποικιλία από γυναικείες, αντρικές και παιδικές συλλογές και, εκτός από αυτό, μπορείτε να μάθετε τα πάντα για τις τελευταίες τάσεις της μόδας, καθώς οι ειδικοί της Answear.gr δουλεύουν τακτικά με στυλίστες, bloggers και ειδήμονες από τον χώρο της μόδας, εμπνέοντας τους καταναλωτές ώστε να δημιουργούν το δικό τους μοναδικό στυλ.

Clodist.gr

Φυσικά από τη συγκεκριμένη λίστα δεν θα μπορούσε να λείπει ένα από τα κορυφαία ελληνικά e-shops που ναι μεν απευθύνεται κυρίως σε άνδρες, ωστόσο διαθέτει και ορισμένες επιλογές για κομψές γυναικείες εμφανίσεις. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που διαρκώς ανανεώνεται, ήδη από την ίδρυσή του το 2016, φροντίζοντας να βρίσκει ο πελάτης όλα τα σύγχρονα και ποιοτικά brands. Εκτός από την ευρεία ποικιλία σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ, ο σύγχρονος άνδρας μπορεί μέσα από το blog του clodist.gr να ενημερωθεί για διάφορους συνδυασμούς και επιλογές για κάθε περίσταση, εποχή και τάση και να μάθει τα πάντα για τους κανόνες του ανδρικού στυλ. Μιας και το καλοκαίρι είναι ήδη εδώ, αξίζει να επισκεφτείτε το ενημερωμένο site και να βρείτε εκπτώσεις έως και 30% στην καλοκαιρινή κολεξιόν. Ορισμένα από τα διαθέσιμα brands είναι τα Gant, Nautica, Timberland, Hugo Boss, Camel Active, The North Face και Napapijri.

Favela.gr

Ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά online shops είναι το Favela.gr. Εδώ θα βρείτε επώνυμες μάρκες από γυναικεία, παιδικά και ανδρικά ρούχα, τσάντες, παπούτσια και αξεσουάρ σε ασύγκριτη ποιότητα και σύμφωνα με τις τελευταίες τάσεις της μόδας. Όλα αυτά, φυσικά, σε εξαιρετικά προσιτές τιμές, ιδανικές για όσους θέλουν να δημιουργήσουν ανατρεπτικά στυλ και «φευγάτους» συνδυασμούς που θα κλέψουν την παράσταση. Βρείτε κομψά γυναικεία jackets, μαγιό, φορέματα και σετ που θα εκτοξεύσουν τη φινέτσα σας και θα σας κάνουν τη βασίλισσα του στυλ για το φετινό καλοκαίρι. Κάντε δικά σας όλα τα αγαπημένα must-have κομμάτια των celebrities εύκολα, γρήγορα και σε απίστευτες τιμές.

Hemithea.gr

Αναμφίβολα ένα από τα πιο κομψά e-shops, τόσο από άποψη σχεδιασμού όσο και ποικιλίας ρούχων. Πολύχρωμα σχέδια και εκλεκτής ποιότητας κομμάτια συνθέτουν μία εντυπωσιακή πλατφόρμα που δεν θα αφήσει καμία γυναίκα ασυγκίνητη. Το κατάστημα ιδρύθηκε το 2019 από τη Φαίη και τη Joy, δύο αδελφές που τυχαίνει να είναι και κολλητές φίλες. Οι συλλογές τους είναι σχεδιασμένες και φτιαγμένες στην Αθήνα και περιλαμβάνουν μοναδικά κομμάτια για κάθε γυναίκα που θέλει να είναι σικάτη και ταυτόχρονα άνετη και ξεχωριστή. Οποιοδήποτε φόρεμα, πουλόβερ ή μαγιό φτάνει στα χέρια της πελάτισσας, συνιστά προϊόν πολύ σκληρής δουλειάς και πάθους για τη δημιουργία του, αλλά πρωτίστως είναι φτιαγμένο με πολλή αγάπη και μεράκι και αυτό είναι που το κάνει ξεχωριστό. Παρά το… νεαρό της ηλικίας του, το Hemithea μετράει χιλιάδες followers στο Instagram, συνεργάζεται με πάνω από 60 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο και εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες παραγγελίες μέσω της ιστοσελίδας του.

Sciptro.gr

Στο συγκεκριμένο online κατάστημα η θηλυκότητα συναντά την προσιτή πολυτέλεια και τα τελευταία trends την υψηλή ποιότητα. Καλοραμμένα ρούχα και απαλά υφάσματα που μπορούν να φορεθούν από κάθε γυναίκα η οποία αγαπά την καλαισθησία και θέλει να αναδείξει το προσωπικό της στυλ μέσα από άνετα και «δυναμικά» κομμάτια από το πρωί έως το βράδυ. Πρόκειται για το e-shop της επόμενης γενιάς το οποίο «διαβάζει» τις τελευταίες τάσεις που επιτάσσει η μόδα και προτείνει τις ιδανικές συμβουλές για όλες τις γυναίκες. Εδώ θα δείτε casual αλλά και πιο επίσημα ρούχα, προκειμένου να μπορείτε να ανταποκριθείτε σε κάθε περίσταση, παραμένοντας πάντα σικάτη και infashion. Στο e-shop θα βρείτε μεγάλη ποικιλία από φορέματα, ολόσωμες φόρμες, πανωφόρια, ζακέτες και πολλά ακόμη, όπως επίσης και μοναδικές προσφορές στη χειμερινή κολεξιόν, αλλά και εντυπωσιακά σχέδια σε μαγιό για το καλοκαίρι του 2023.

Οι αλυσίδες fastfashion πρωταγωνιστούν στην ανακύκλωση ρούχων

Το φαινόμενο «fastfashion», δηλαδή η γρήγορη μόδα, περιγράφεται ως η αγορά μοντέρνων ρούχων που πωλούνται σε χαμηλό κόστος και έχουν σχεδιαστεί για να φορεθούν λίγες φορές. Χαρακτηριστικά brands του συγκεκριμένου είδους μόδας είναι τα πασίγνωστα ZARA και τα H&M, πολυεθνικές οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες να πηγαίνουν τα χρησιμοποιημένα τους ρούχα σε καταστήματα της εταιρείας στην Ελλάδα, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην εξοικονόμηση φυσικών πόρων και εξασφαλίζοντας εκπτωτικό κουπόνι για μελλοντικές τους αγορές.

Πιο συγκεκριμένα, η H&M διαθέτει κάδους ανακύκλωσης σε όλα τα καταστήματά της παγκοσμίως, όπου γίνονται δεκτά όλα τα ρούχα οποιασδήποτε μάρκας και κατάστασης. Ο όμιλος H&M και η εταιρεία Remondis έχουν ιδρύσει μαζί μια εταιρεία για τη συλλογή, διαλογή και πώληση μεταχειρισμένων και ανεπιθύμητων ενδυμάτων και υφασμάτων. Η εταιρεία με την ονομασία «LooperTextile Co» έχει ως στόχο να γίνει ο προτιμώμενος πάροχος πρώτων υλών για τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στη μεταπώληση και την ανακύκλωση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων. Η εταιρεία θα αρχίσει να δραστηριοποιείται στην Ευρώπη και στοχεύει να παρατείνει τη διάρκεια ζωής περίπου 40 εκατομμυρίων ενδυμάτων μέχρι το τέλος του 2023.

Η καινοτόμος ιδέα της ανακύκλωσης και επαναπώλησης ενδυμάτων λανσαρίστηκε και από τα ZARA, τον ισπανικό «γίγαντα» της μόδας, ο οποίος εισήγαγε το ZaraPreOwned, όπου οι πελάτες μπορούν να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία εντάσσεται στο πλαίσιο της βιώσιμης προσέγγισης και συμβάλλει στην κυκλική οικονομία. Δεδομένου πως η αγορά και η πώληση μεταχειρισμένων ρούχων θεωρούνται μια εξαιρετικά επιτυχημένη στρατηγική βιωσιμότητας, ολοένα και περισσότερες εταιρείες υιοθετούν «πράσινες» λύσεις μέσω της ανακύκλωσης και μεταπώλησης ενδυμάτων.

Σήμερα, λιγότερο από το 40% των μεταχειρισμένων ρούχων συλλέγεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα το 60% των μετά την κατανάλωση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων να καταλήγει στα απορρίμματα. Χάρη στη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών και λύσεων για τη συλλογή και διαλογή, οι εταιρείες ευελπιστούν να βρεθούν ένα βήμα πιο κοντά στην ενεργοποίηση της κυκλικότητας, ελαχιστοποιώντας έτσι τον αντίκτυπο σε διοξείδιο του άνθρακα και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα των πόρων. Τέλος, σύμφωνα με έρευνα, ο όγκος πωλήσεων μεταχειρισμένων ρούχων αναμένεται να διπλασιαστεί σε σχέση με το fastfashion έως το τέλος του 2023.

Κίνηση ματ από Ζάκερμπεργκ – Η μόδα στο σύμπαν του Metaverse

Όπως ήταν αναμενόμενο, η σημερινή εποχή της τεχνολογικής έξαρσης δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη τη μόδα, η οποία περνάει πλέον από τη digital κουλτούρα στο σύμπαν του Metaverse.

Το 2021, ο ιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ πέρασε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε μια νέα εποχή, μετονομάζοντας το Facebook σε Meta. Μόλις το Meta ολοκληρωθεί, θα σημάνει ταυτόχρονα και την ολοκλήρωση του συνδυασμού των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα.

Ουσιαστικά, το Meta είναι εμπνευσμένο από το Metaverse, έναν ακόμη όρο που επικρατεί στην ποπ κουλτούρα και που σημαίνει την οριστική πλέον μεταστροφή της ζωής μας προς τον ψηφιακό κόσμο.

Εντούτοις, το ψηφιακό ντύσιμο δεν αποτελεί καινούργιο φαινόμενο. Ήδη, από το 2022 πολλοί σχεδιαστές εστιάζουν σε πιο φουτουριστικά σχέδια, όπως για παράδειγμα ο JW Anderson, τα ρούχα και οι τσάντες του οποίου θυμίζουν εκθέματα μουσείου που έχει ξεπηδήσει από το μέλλον, στα οποία κυριαρχούν τα έντονα χρώματα, οι ασύμμετρες γραμμές και τα μεταλλικά στοιχεία. Χαρακτηριστικό είναι επίσης πως αρκετοί νέοι σχεδιαστές, όπως ο Simon Porte Jacquemus και ο Demna Gvasalia, κάνουν τα memes… τάση, κάτι που σημαίνει πως στα σχέδιά τους επικρατούν το χιούμορ και τα περίτεχνα μοτίβα και γενικώς ό,τι πηγάζει από τον ψηφιακό κόσμο. Εν ολίγοις, οι συγκεκριμένοι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να «παντρέψουν» τη φυσική πραγματικότητα με τη phygital λογική και τη digital κουλτούρα.

Όταν το 2022 ανακοινώθηκε η πρώτη metaverse εβδομάδα μόδας, άπαντες έμειναν με το στόμα ανοιχτό όσον αφορά το τι ακριβώς θα συνέβαινε στην Decentraland πλατφόρμα, όπου μία ομάδα από brands μόδας δημιουργούν κάποιους ψηφιακούς χώρους και επιδεικνύουν ρούχα, ψηφιακά αρχιτεκτονικά έργα αλλά και μοδάτα vibes. Ενώ το 2022 το εγχείρημα αυτό στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, το 2023 οι οίκοι μόδας δεν είχαν τα αποτελέσματα που επιθυμούσαν. Στο φετινό Metaverse Fashion Week συμμετείχαν πάνω από 60 brands, μεταξύ των οποίων και οι πολύ διάσημες μάρκες Balenciaga, Adidas αλλά και Coach. Κατά τη διάρκεια των επιδείξεων, οι χρήστες είχαν τις δικές τους φιγούρες, τις οποίες χρησιμοποιούσαν για να μετακινηθούν από το ένα ψηφιακό κτίριο στο άλλο, ενώ όταν εισέρχονταν με το avatar τους σε μία κάψουλα, μπορούσαν να φορέσουν όποιο ρούχο ήθελαν, όπως για παράδειγμα κάποιο μπλε πουλόβερ με το logo της Adidas πάνω του.

Εντέλει, γίνεται αντιληπτό πως ο ψηφιακός κόσμος βρίσκεται πλέον πολύ κοντά στο να επισκιάσει όλα όσα συνέβαιναν μέχρι πρότινος στον «πραγματικό» κόσμο. Πλέον, τηλε-εργαζόμαστε, τηλε-μεταφερόμαστε, βγαίνουμε εικονικά ραντεβού, ερωτευόμαστε εξ αποστάσεως. Όλα δείχνουν, επίσης, πως θα… τηλε-ντυνόμαστε, στο πλαίσιο φυσικά που ο καθένας επιθυμεί να παρακολουθεί επιδείξεις μόδας από avatar και να επιλέγει τα ρούχα του μέσα από digital πλατφόρμες.

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε πρώτη φορά στο Startupper Mag #39

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις