Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Φ. Μπρίνκμανν: “Το 2010 η Travelplanet24 ‘ακύρωσε’ την ‘πτήση’ των περικοπών και ‘επιβιβάστηκε’ στη διεθνή επέκταση”

Με προσκεκλημένο τον Φίλιππο Μπρίνκμανν, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Travelplanet24, ολοκληρώθηκε στα τέλη Ιουνίου ο επιτυχημένος πρώτος κύκλος διαλέξεων και ομιλιών Public Startup Crash-Courses by EMEA.gr, που διοργάνωσαν η αλυσίδα καταστημάτων Public και το πόρταλ επιχειρηματικής ενημέρωσης EMEA.gr, με την υποστήριξη της Lenovo Ελλάς.

Ο Φ. Μπρίνκμανν “ταξίδευσε” τους παριστάμενους στην ιστορία του διαδικτυακού ταξιδιωτικού πρακτορείου, από την ίδρυσή του το 2005 – με έμπνευση ένα ταξίδι του στην Ελλάδα με τον συνιδρυτή του, Kristof Keim – και τους πρώτους επισκέπτες του το 2006 – οι οποίοι χρησιμοποιούσαν ακόμη συνδέσεις των 56kbps – μέχρι την ελληνική οικονομική κρίση το 2010 – οπότε και η εταιρεία επέλεξε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της εκτός Ελλάδος υπό το brand Tripsta, αντί να προχωρήσει σε μειώσεις και περικοπές εντός της χώρας – και, τέλος, μέχρι την πρόσφατη χρηματοδότηση που έλαβε η εταιρεία την άνοιξη του 2014 για να προχωρήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη της επιχειρηματικής της δραστηριότητας.

brinkmann emeagr startup courses travelplanet24 702-370

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, η Travelplanet24 έχει παρουσία σε πάνω από 20 χώρες της Δυτικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης (32 συνολικά σε όλο τον κόσμο), ενώ τις καλύτερες τοποθετήσεις της τής διατηρεί σε Ελλάδα, Πολωνία, Ρωσία και Τουρκία. Η εταιρεία εμφανίζει ραγδαία ανάπτυξη από το 2010 (17 εκατ. συναλλαγές – 1,2 εκατ. ευρώ καθαρός τζίρος) στο 2013 (206 εκατ. ευρώ συναλλαγές – 15 εκατ. τζίρος), ενώ υπολογίζει το 2016 να έχει φτάσει στα 50 εκατ. καθαρού τζίρου.

Φέτος είναι η πρώτη κερδοφόρα χρόνια για την Travelplanet24. Ήταν απόφαση μας να επενδύσουμε όλα αυτά τα χρόνια, παρά να επιδιώξουμε το κέρδος. Επενδύσαμε πολύ στις υποδομές ΙΤ και αυτό μας βοήθησε σε σχέση με τον ανταγωνισμό“, τόνισε ο Φ. Μπρίνκμανν.

Η εταιρεία μετρά πάνω από 160 άτομα προσωπικό (προγραμματιστές, γραφίστες, υπεύθυνους μάρκετινγκ, λογιστηρίου, προσλήψεων και προσωπικό κέντρων εξυπηρέτησης) σε τρία γραφεία (Αθήνα, Βουκουρέστι, Σάο Πάολο), ενώ όλες οι τεχνολογίες της εταιρείας δημιουργούνται και λειτουργούν μέσα από την εταιρεία.

Ο Φ. Μπρίνκμανν έδωσε και ενδιαφέροντα στοιχεία για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται η εταιρεία, τον διαδικτυακό τουρισμό, αναφέροντας ότι είναι ένας από τους μεγαλύτερους τομείς του ηλεκτρονικού εμπορίου, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης περίπου 14% και αναμενόμενες πωλήσεις ύψους 525 δισ. δολ. το 2016. Ωστόσο, τόνισε ότι είναι ακόμη μία κατακερματισμένη αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία απαιτεί υψηλά έξοδα στα αρχικά στάδια μίας εταιρείας προκειμένου να χτίσει το brand της. Επιπλέον, το 69% των παγκόσμιων ταξιδιωτικών κρατήσεων γίνονται ακόμη offline.

Συνεκτιμώντας αυτούς τους δύο παράγοντες, η Travelplanet24, τόνισε ο Φ. Μπρίνκμανν, στοχεύει να γίνει “leader” στην αγορά του διαδικτυακού τουρισμού ακόμη στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και να αυξήσει το μερίδιό της στη σημαντική αγορά της Βραζιλίας.

brinkmann travelplanet24 public startups emeagr 600-270

Σε ό,τι αφορά στην επένδυση που δέχθηκε η Travelplanet24 (3,5 εκατ. ευρώ από τα funds Elikonos Jeremie και Odyssey Venture Partners), τόνισε ότι αποτελεί τη μεγαλύτερη μέχρις στιγμής μεμονωμένη επένδυση την οποία ολοκλήρωσαν τα Jeremie Funds. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για επενδύσεις στο brand strategy της εταιρείας, στο κτίσιμο της εικόνας της και της θέσης της στην αγορά και στην ανάπτυξη προγραμμάτων πιστότητας για τους πελάτες της. Επίσης, για την εξαγορά ή ενοποίηση με μικρομεσαίους “παίκτες” του διαδικτυακού τουρισμού σε αγορές στρατηγικής σημασίας και για την επέκταση στις αγορές της Λατινικής Αμερικής από το τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2014.

Κοιτάμε να εξαγοράσουμε κάποια μικρά startups είτε σε Ελλάδα είτε σε εξωτερικό που θα διαφοροποιήσουν το προϊόν μας. Το αεροπορικό εισιτήριο είναι συγκεκριμένη αγορά. Θέλουμε να αλλάξουμε την εμπειρία που προσφέρουμε“, ανέφερε στο ακροατήριο της εκδήλωσης Public Startup Crash-Courses by EMEAgr.

Μετά το τέλος της παρουσίασης, ακολούθησε συζήτηση του διευθύνοντος συμβούλου της Travelplanet24 με τους ακροατές, οι οποίοι έθεσαν ερωτήσεις τόσο για την επιχειρηματική του εμπειρία, την ιστορία της εταιρείας και τα δεδομένα του κλάδου, αλλά και τα μελλοντικά σχέδια της Travelplanet24, ενώ σημαντικό ενδιαφέρον προκάλεσε η πιθανότητα να επεκταθεί η εταιρεία και στην αγορά του σιδηροδρομικού εισιτηρίου.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις