Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

billit: Το λογιστήριο της επιχείρησής σας στο cloud

Το billit είναι ένα διαδικτυακό λογισμικό που παρέχεται ως υπηρεσία και προσφέρει λειτουργίες έκδοσης, αποστολής και πληρωμής ηλεκτρονικών τιμολογίων μίας επιχείρησης. Συμπεριλαμβάνει, επιπλέον, λειτουργίες καταγραφής εσόδων και εξόδων, καταγραφής στοιχείων των πελατών μίας επιχείρησης, καθώς και δημιουργίας συγκεντρωτικών καταστάσεων για το ΦΠΑ και τις υποχρεώσεις του χρήστη, λειτουργώντας ουσιαστικώς ως το ηλεκτρονικό λογιστήριο ενός επιχειρηματία στο cloud.

Η υπηρεσία έχει αναπτυχθεί από τον προγραμματιστή Γιώργο Δρακάκη, ο οποίος ως επιχειρηματίας – ιδιοκτήτης της εταιρείας Lollypop Web Development – αναζητούσε μία εφαρμογή έκδοσης ηλεκτρονικών τιμολογίων. Όταν δεν κατάφερε να μεταφέρει στην ελληνική πραγματικότητα κανένα αντίστοιχο πρόγραμμα του εξωτερικού ή να συναντήσει κάποια ελληνική υπηρεσία που να ανταποκρίνεται στις δικές του ανάγκες, αποφάσισε να αναπτύξει μόνος του την εφαρμογή και στη συνέχεια να τη διαθέσει και σε άλλους, όπως εξηγεί στο StartUpper.gr.

To billit απευθύνεται μάλλον σε ελεύθερους επαγγελματίες και ατομικές ή πολύ μικρές επιχειρήσεις κατά κύριο λόγο παρά σε μεγάλες εταιρείες – για τέτοιες, λογισμικά ηλεκτρονικής τιμολόγησης και διαχείρισης ηλεκτρονικού λογιστηρίου αναπτύσσουν μεγαλύτερες ελληνικές τεχνολογικές εταιρείες, όπως η Singular Logic ή η Retail@Link.

Μερικές από τα χαρακτηριστικά που προσφέρει η εφαρμογή:
– Δημιουργία εύκολων και ευπαρουσίαστων ηλεκτρονικών τιμολογίων και παραστατικών.
– Εισαγωγή εσόδων (πληρωμές) και εξόδων, καθώς και στοιχείων πελατών.
– Αποθήκευση στοιχείων πελατών για γρήγορη φόρτωση σε επόμενα τιμολόγια.
– Όλες οι συναλλαγές είναι κρυπτογραφημένες με SSL.
– Δημιουργία αθεώρητων τιμολογίων στα αγγλικά για πελάτες στο εξωτερικό.
– Αποστολή email μέσα από την υπηρεσία προς τον πελάτη με το τιμολόγιο σε “έξυπνο” σύνδεσμο, μέσα από τον οποίο ο χρήστης ενημερώνεται αν τελικά ο πελάτη είδε το τιμολόγιο του.
– Ηλεκτρονική πληρωμή των τιμολογίων μέσω της VivaPayments.
– Δημιουργία συγκεντρωτικού αρχείου για έσοδα, έξοδα, τιμολόγια ή πελάτες, ανά μήνα ή τρίμηνο.

Αυτή την στιγμή η υπηρεσία είναι σε έκδοση beta και παρέχεται δωρεάν σε όσους την χρησιμοποιούν, καθώς ακόμη δοκιμάζεται και καταγράφονται πιθανά σφάλματα και προστίθενται νέες δυνατότητες – μετά και από προτάσεις των ίδιων των χρηστών. Όταν η εφαρμογή ολοκληρωθεί όσοι συμμετείχαν στην δοκιμή της θα λάβουν μια “γενναία έκπτωση” για τον πρώτο χρόνο, ενώ στα “πακέτα” χρήσης που θα δημιουργηθούν θα προβλέπεται και ένα δωρεάν, με περιορισμένες όμως δυνατότητες.

Hπρώτη εκδοχή της υπηρεσίας “ανέβηκε” στο τέλος του 2013, ενώ όπως αναφέρει ο Γ. Δρακάκης, δημιουργός της, στο StartUpper.gr, έχει αποσπάσει ήδη ενδιαφέρον από επαγγελματίες και επιχειρήσεις, ενώ ορισμένοι χρήστες έχουν φθάσει και στα 300-400 τιμολόγια.

Δημιούργησα αυτή την εφαρμογή προκειμένου κατ’ αρχήν να βοηθήσει εμένα ως επαγγελματία. Πλέον, παρατηρώ ότι έχει βοηθήσει και άλλους να γλιτώσουν χρόνο από την επίπονη διαδικασία συγγραφής των τιμολογίων. Το χρησιμοποιούν κανονικά στην καθημερινότητα της επιχείρησής τους και όχι απλώς πιλοτικά. Με την προσθήκη της ηλεκτρονικής εξόφλησης των τιμολογίων η εφαρμογή είναι αρκετά ολοκληρωμένη, καθώς έχεις όλες τις λειτουργίες συγκεντρωμένες σε μία online εφαρμογή. Ουσιαστικά έχεις το λογιστήριο της επιχείρησής σου οπουδήποτε έχεις σύνδεση στο internet“, τονίζει στο StartUpper.gr.

Η ηλεκτρονική τιμολόγηση έχει θεσπισθεί από την νομοθεσία από τον Ιανουάριο του 2013 και αφορά σε τιμολόγια παροχής υπηρεσιών και σε τύπους παραστατικών που δεν απαιτούν θεώρηση από την Εφορία. Όπως, ωστόσο, αναφέρει ο Γ. Δρακάκης, από την εμπειρία των χρηστών του billit, παρατηρείται ακόμη αρκετή άγνοια, δυσπιστία, ακόμη και “γκρίνια” στις ελληνικές επιχειρήσεις για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων, φαινόμενα που λύνονται, πάντως, μετά τις απαραίτητες “εξηγήσεις” από τους λογιστές.

Δείτε παρακάτω ένα βίντεο για το billit εν “δράσει”

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις