Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Άγγελος Σταυράκης(SafeSize): «Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην καινοτομία»

Ο ιδρυτής και CEO της SafeSize μιλάει στο Startupper MAG με αφορμή την ανάδειξη της εταιρείας ως Startup της χρονιάς στα Startupper Awards 2023

H Safesize, η εταιρεία που διαμορφώνει το μέλλον της αγοράς υποδημάτων και σας βρίσκει το ιδανικό παπούτσι ήταν η μεγάλη νικήτρια των Startupper Awards 2023, όπου και αναδείχτηκε Startup της χρονιάς. Με αφορμή την βράβευση ο ιδρυτής και CEO της SafeSize, Άγγελος Σταυράκης, μιλάει στο Startupper MAG για τη σημασία της διάκρισης αυτής για την εταιρεία, ενώ παράλληλα μεταξύ άλλων κάνει έναν απολογισμό για το 2023 και αποκαλύπτει τους στόχους της SafeSize για το μέλλον.

Όπως τόνισε ο Άγγελος Σταυράκης η «SafeSize δίνει μια πραγματική λύση σε ένα βασικό πρόβλημα της παγκόσμιας αγοράς παπουτσιού που δεν είναι άλλο από την εύρεση του σωστού παπουτσιού σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα».

Αναφορικά με την ανάδειξη της Safesize ως Startup της χρονιάς στα Startupper Awards 2023, ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας δήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος και περήφανος για την πρόσφατη βράβευσή μας στα STARTUPPER AWARDS και την αναγνώριση της SafeSize ως Startup of The Year! Η κατάκτηση αυτού του βραβείου είναι απόδειξη της σκληρής δουλειάς και αφοσίωσης της ομάδας μας και μας δίνει ώθηση να συνεχίσουμε να σχεδιάζουμε καινοτόμες λύσεις που επαναπροσδιορίζουν την εμπειρία αγοράς παπουτσιών».

Τέλος, μιλώντας για τους στόχους της Safesize για το μέλλον, ο Άγγελος Σταυράκης ανέφερε πως: «Το όραμά μας είναι μέσω της τεχνολογίας μας να μπορέσουμε να αλλάξουμε τον τρόπο που τα παπούτσια παράγονται, πωλούνται και ανακυκλώνονται συμβάλλοντας σε ένα βιώσιμο μέλλον».

 

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του ιδρυτή και CEO της SafeSize, Άγγελου Σταυράκη στο Startupper MAG παρακάτω:

 

SΤΑRTUPPER MAG: Η χρονιά που κλείνει πώς ήταν για τη SafeSize σε επίπεδο επιδόσεων και στόχων;

Άγγελος Σταυράκης: Η φετινή χρονιά ήταν ένας σταθμός ορόσημο για την εταιρεία μας. Ξεκίνησε δυναμικά με τη χρηματοδότηση των 14 εκατ. ευρώ που λάβαμε, η οποία είναι η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα. Τα κεφάλαια αυτά μας έδωσαν ώθηση να επεκταθούμε σε νέες αγορές παγκοσμίως, να ενδυναμώσουμε την παρουσία μας στη Νοτιοανατολική Ασία αλλά και να συνεχίσουμε να επενδύουμε στο σχεδιασμό και ανάπτυξη νέων τεχνολογικών λύσεων που εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες μας.

Πιο συγκεκριμένα, επεκταθήκαμε φέτος σε νέες αγορές όπως Αυστραλία, Νότια Κορέα, Ταϊλάνδη, Σιγκαπούρη, Ταϊβάν, Εσθονία, Λιθουανία, Κροατία, Κολομβία, Τουρκία και Μπαχρέιν.  Ενδυναμώσαμε την παρουσία μας σε υφιστάμενες αγορές όπως Ολλανδία, Αγγλία, Κίνα και Ιαπωνία ενώ παράλληλα υπογράψαμε νέα συμβόλαια συνεργασίας με adidas, Puma και Nike.

Ανοίξαμε το νέο γραφείο μας στην Αυστραλία το οποίο έχει ήδη αποκτήσει δυναμική και ανοίγει νέους ορίζοντες για τη SafeSize σε Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία καθώς και Νοτιοανατολική Ασία. Κάποια πρόσφατα παραδείγματα της ανάπτυξής μας σε αυτή τη γεωγραφική περιοχή είναι η νέα συνεργασία μας με τη Supersports – τη Νο1 αλυσίδα αθλητικών ειδών στην Ταϊλάνδη, τη Rebel – τη μεγαλύτερη αλυσίδα αθλητικών της Αυστραλίας καθώς και η συνεργασία μας με την Puma στη Σιγκαπούρη.

Συνεχίζουμε να εστιάζουμε  στην καινοτομία. Το κέντρο Καινοτομίας και Ανάπτυξης που ανοίξαμε στην Αθήνα το 2021 αποτελεί πλέον την καρδιά των δραστηριοτήτων μας. Αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε μια σειρά από νέα προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν στόχο να προσφέρουν στους εμπόρους υπόδησης τις πιο καινοτόμες omnichannel λύσεις για την αύξηση των πωλήσεών τους, τη μείωση των επιστροφών και τη βελτίωση της εμπειρίας των καταναλωτών τους.

Στόχος μας είναι να διατηρήσουμε το ανταγωνιστικό μας προβάδισμα στην αγορά υπόδησης και να αποτελέσουμε μια τεχνολογική εταιρεία πρότυπο με βάση την Ελλάδα και με παγκόσμιο αντίκτυπο.

 

SΤΑRTUPPER MAG: Ποια είναι τα συναισθήματα σας για την βράβευση στα STARTUPPER AWARDS;

Άγγελος Σταυράκης: Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος και περήφανος για την πρόσφατη βράβευσή μας στα STARTUPPER AWARDS και την αναγνώριση της SafeSize ως Startup of The Year! Η κατάκτηση αυτού του βραβείου είναι απόδειξη της σκληρής δουλειάς και αφοσίωσης της ομάδας μας και μας δίνει ώθηση να συνεχίσουμε να σχεδιάζουμε καινοτόμες λύσεις που επαναπροσδιορίζουν την εμπειρία αγοράς παπουτσιών.

Ο κόσμος γύρω μας αλλάζει γρήγορα. Μόνο μέσω της συνεχούς καινοτομίας μπορούμε να προσφέρουμε βελτιωμένες λύσεις στους πελάτες μας και να διατηρήσουμε το ανταγωνιστικό μας προβάδισμα.

Το 2024 προβλέπεται να είναι η πιο παραγωγική χρονιά μας τόσο από πλευράς νέων προϊόντων όσο και τεχνολογικών καινοτομιών που θα φέρουμε στην αγορά υπόδησης.

 

SΤΑRTUPPER MAG: Μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για την τεχνολογία αυτή που απογείωσε την εταιρεία σας;

Άγγελος Σταυράκης: Η SafeSize δίνει μια πραγματική λύση σε ένα βασικό πρόβλημα της παγκόσμιας αγοράς παπουτσιού που δεν είναι άλλο από την εύρεση του σωστού παπουτσιού σε φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα.

Πόσες φορές έχουμε μπει σε ένα κατάστημα για να αγοράσουμε παπούτσια, ψάχνουμε έναν πωλητή να μας εξυπηρετήσει, και όταν καταφέρουμε να τον βρούμε του ζητάμε να δοκιμάσουμε ένα παπούτσι που έχουμε διαλέξει και τον ξαναχάνουμε για λίγο.

Όταν επιστρέψει από την αποθήκη, συνήθως απογοητευόμαστε μιας και το νούμερό μας δεν είναι διαθέσιμο ή συνειδητοποιούμε ότι το μοντέλο που έχουμε επιλέξει δεν έχει την κατάλληλη εφαρμογή στο πόδι μας. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και όταν ψωνίζουμε online.

Συνήθως παραγγέλνουμε 2 διαφορετικά μεγέθη με την ελπίδα ότι ένα από τα δύο θα μας κάνει και θα επιστρέψουμε το άλλο.

Αυτό ακριβώς το πρόβλημα λύνει η τεχνολογία της SafeSize η οποία βασίζεται σε 3 πυλώνες:

  1. Σκανάρισμα ποδιών (3D foot scanning): Για φυσικά καταστήματα έχουμε αναπτύξει την πλέον προηγμένη τεχνολογία τρισδιάστατης απεικόνισης του ποδιού, η οποία επιτυγχάνεται σε λίγα δευτερόλεπτα και με ακρίβεια χιλιοστού. Για ηλεκτρονικά καταστήματα, έχουμε αναπτύξει ένα mobile app που δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη να σκανάρει το πόδι του με το κινητό του τηλέφωνο μέσω μιας γρήγορης και εύκολης διαδικασίας από την άνεση του σπιτιού του.
  2. Σκανάρισμα παπουτσιών (3D shoe scanning): Έχουμε επίσης αναπτύξει μια μοναδική τεχνολογία μέσω της οποίας σκανάρουμε όλα τα παπούτσια της αγοράς. Κάθε χρόνο σκανάρουμε και αναλύουμε δύο  εκατομμύρια παπούτσια στις εννέα μονάδες της εταιρείας μας σε Ευρώπη, Ασία και Αμερική. Είμαστε η μοναδική εταιρεία στον κόσμο που έχει τη δική της βάση δεδομένων για τις εσωτερικές διαστάσεις των παπουτσιών, πολύτιμες πληροφορίες που δεν έχουν ούτε οι ίδιοι οι κατασκευαστές παπουτσιών.
  3. Aλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης: Ο έξυπνος αλγόριθμος της SafeSize συνδυάζει τα δεδομένα του 3D foot scan, 3D shoe scan και τις προσωπικές προτιμήσεις του καταναλωτή και «δοκιμάζει» εικονικά πάνω στο πόδι του πελάτη όλα τα παπούτσια που υπάρχουν διαθέσιμα στο κατάστημα προτείνοντας του τα ιδανικά. Ο αλγόριθμος μαθαίνει όσο ο πελάτης αγοράζει και προσωποποιεί διαρκώς τις προτάσεις του.

Η λύση της SafeSize προσφέρεται για όλα τα είδη παπουτσιών που υπάρχουν στην αγορά, από αθλητικά μέχρι γόβες και σανδάλια. Επιπλέον προσφέρει μια ειδική λύση για τα παιδικά παπούτσια. Σχεδόν το 70% των παιδιών ηλικίας 3-10 ετών φοράει στενά παπούτσια για περιόδους αρκετών μηνών, δημιουργώντας αναπτυξιακά προβλήματα στα ευαίσθητα πέλματά τους.

Για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, η SafeSize έχει αναπτύξει έναν εξειδικευμένο αλγόριθμο που προτείνει το κατάλληλο παπούτσι για την ομαλή ανάπτυξη του ποδιού, παρέχοντας επίσης πρόβλεψη της ανάπτυξης του πέλματος και ειδοποιώντας τους γονείς για τον χρόνο που πρέπει να αντικαταστήσει το παπούτσι.

 

SΤΑRTUPPER MAG: Καταφέρατε να φέρετε επανάσταση στο χώρο των υποδημάτων, μέσω της τεχνολογίας που μπορεί να «εφαρμόσει» σε κάθε άνθρωπο το κατάλληλο μέγεθος υποδήματος. Ήταν ιδέα που πήρατε και αναπτύξατε ή ήταν εντελώς δική σας και καινοτόμα ιδέα;

Άγγελος Σταυράκης: Η ιδέα της SafeSize γεννήθηκε στην Ελλάδα και ταξίδεψε στην Ολλανδία μιας και εκεί βρήκαμε την πρώτη μας χρηματοδότηση. Σχεδιάσαμε και αναπτύξαμε την καινοτόμο τεχνολογία μας από το μηδέν, μιας και δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην αγορά υπόδησης.

Ήταν ένα φιλόδοξο εγχείρημα αφού όταν ξεκινήσαμε, η τεχνητή νοημοσύνη δεν ήταν τόσο προβεβλημένη και απτή στην καθημερινότητά μας. Η υλοποίηση της Virtual Fitting τεχνολογίας μας απαιτούσε την ανάπτυξη ενός πολύπλοκου αλγόριθμου μηχανικής μάθησης και τη δημιουργία μιας πολύ μεγάλης βάσης δεδομένων πελατών και παπουτσιών.

Η πρόσβαση σε δεδομένα που χρειάζονταν για να δοκιμαστεί και να εκπαιδευτεί ο αλγόριθμος ήταν αυτό που μας δυσκόλεψε περισσότερο. Έπρεπε να αναπτύξουμε την τεχνολογία για να σκανάρουμε πόδια καταναλωτών και να πουλήσουμε τη λύση μας σε εκατοντάδες καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Στην πορεία συνειδητοποιήσαμε ότι τα στοιχεία των παπουτσιών που χρειαζόμασταν δεν τα είχε κανείς συγκεντρωμένα και στη μορφή που τα θέλαμε.

Έτσι λοιπόν δημιουργήσουμε την τεχνολογία για να σκανάρουμε το εσωτερικό των παπουτσιών. Όμως η πρόσβαση σε χιλιάδες παπούτσια δεν ήταν εύκολη υπόθεση, καθώς οι μεγάλες εταιρείες δεν ήταν διατεθειμένες να συνεργαστούν με μία μικρή εταιρεία τεχνολογίας.

Με πολλή επιμονή, δουλειά και τύχη καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα εμπόδια και σήμερα σκανάρουμε 5 εκατομμύρια καταναλωτές κάθε χρόνο σε χιλιάδες καταστήματα στον κόσμο και διατηρούμε τη μεγαλύτερη βάση δεδομένων πελατών και τη μοναδική βάση δεδομένων παπουτσιών και αυτά μας δίνουν ένα πολύ σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά.

 

SΤΑRTUPPER MAG: Διαθέτετε πελάτες σε 59 χώρες και συνεργάζεστε με μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων. Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας; 

Άγγελος Σταυράκης: Αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούμαστε σε 59 χώρες παγκοσμίως μέσα από τα 5 γραφεία μας σε Ελλάδα, Ολλανδία, Σλοβενία, Κίνα και Αυστραλία.

Η λύση μας βρίσκεται σε πάνω από 3.000 καταστήματα και έχουμε βοηθήσει πάνω από 20 εκατομμύρια καταναλωτές να βρουν το ιδανικό παπούτσι για αυτούς. Στη λίστα των πελατών μας συμπεριλαμβάνονται τα μεγαλύτερα παγκόσμια brands και αλυσίδες υπόδησης όπως Intersport, Decathlon και Sports Direct.

Το όραμά μας είναι μέσω της τεχνολογίας μας να μπορέσουμε να αλλάξουμε τον τρόπο που τα παπούτσια παράγονται, πωλούνται και ανακυκλώνονται συμβάλλοντας σε ένα βιώσιμο μέλλον.

Βασικοί μας στόχοι για τους επόμενους 18 μήνες είναι:

  • Να συνεχίσουμε να καινοτομούμε παρέχοντας στου πελάτες μας, παγκοσμίως, τεχνολογικές λύσεις και προϊόντα που φέρνουν υπεραξία στις δραστηριότητές τους καθώς και στους καταναλωτές που εξυπηρετούν.
  • Να διπλασιάσουμε τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν τη λύση μας παγκοσμίως επηρεάζοντας θετικά την καθημερινότητά τους.
  • Να λανσάρουμε 3 νέα προϊόντα τεχνολογίας, που ήδη είναι στη φάση σχεδιασμού.
  • Να αναπτύξουμε τις δραστηριότητές μας σε νέες αγορές του εξωτερικού.

 

SΤΑRTUPPER MAG: Με την τεχνολογία να κάνει συνεχώς άλματα, να περιμένουμε στο μέλλον από εσάς κάτι τόσο εντυπωσιακό όπως το ScanMate 3D foot scanner; Έχετε κάτι αντίστοιχο στα σκαριά;

Άγγελος Σταυράκης: Φυσικά! Η καινοτομία άλλωστε είναι στην καρδιά της στρατηγικής της εταιρείας μας.

Το ScanMate 3D foot scanner αποτελεί μόνο την αρχή. Έχουμε ήδη λανσάρει πιλοτικά σε αγορές του εξωτερικού το νέο καινοτόμο προϊόν μας, το Digital Sales Assistant. Έναν έξυπνο αυτόνομο ηλεκτρονικό πωλητή ο οποίος με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης έχει τη δυνατότητα να προσφέρει προσωποποιημένες προτάσεις στους καταναλωτές και να τους βοηθάει να βρουν το ιδανικό παπούτσι για αυτούς, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία εξειδικευμένου πωλητή.

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια προγραμματίζουμε να λανσάρουμε μια σειρά από νέα καινοτόμα προϊόντα που θα προωθήσουν την αγορά υποδημάτων προς έναν εξελιγμένο, βιώσιμο τρόπο παραγωγής και κατανάλωσης.

 

SΤΑRTUPPER MAG: Τέλος, μία γενική ερώτηση για το ελληνικό οικοσύστημα καινοτομίας: Πώς βλέπετε τη Startup σκηνή στην Ελλάδα; Τι πρέπει να γίνει για να εξελιχθεί περισσότερο;

Άγγελος Σταυράκης: Η σημερινή Startup σκηνή στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια σημαντική φάση ανάπτυξης και έχει παρουσιάσει αξιοσημείωτη εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. H δυναμική κοινότητα των Startups συμβάλλει στη δημιουργία ενός πολυποίκιλου και καινοτόμου επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι Startups στην Ελλάδα είναι η δυσκολία στην πρόσβαση σε κεφάλαια και επενδύσεις για αναπτυξιακά στάδια. Η ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση και υποστήριξη στους νέους επιχειρηματίες είναι επίσης αισθητή. Ωστόσο, η προσπάθεια και η δημιουργικότητα των Ελλήνων επιχειρηματιών έχουν ξεπεράσει αυτές τις δυσκολίες.

Η ελληνική Startup σκηνή μπορεί να «ανθίσει» περισσότερο με περαιτέρω ενθάρρυνση και υποστήριξη. Σημαντικοί παράγοντες περιλαμβάνουν τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, την ευκολία δημιουργίας επιχειρήσεων και τη δημιουργία φορολογικών κινήτρων για τους επενδυτές.

Επίσης η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ επιχειρηματιών, πανεπιστημίων και κυβερνητικών φορέων μπορεί να αποτελέσει κινητήριο δύναμη για τη δημιουργία ενός ευνοϊκού οικοσυστήματος καινοτομίας.

 

Η συνέντευξη του ιδρυτή και CEO της SafeSize, Άγγελου Σταυράκη δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στο Startupper MAG #44

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις