Η Hellas Direct, η digital ασφαλιστική επόμενης γενιάς, ήταν από τις πρώτες εταιρείες στη χώρα που κατάφεραν να προσαρμοστούν στο «work from home» μοντέλο εργασίας, όταν εφαρμόστηκε το πρώτο lockdown, το Μάρτιο του 2020.
Μέσα σε πέντε ημέρες, είχαν μεταφερθεί και οι 182 εργαζόμενοι στα σπίτια τους, χωρίς να επηρεαστεί στο ελάχιστο η εξυπηρέτηση που παρέχει η Hellas Direct στον καταναλωτή. Μάλιστα, για να υποστηρίξει τον οδηγό στις συνθήκες καραντίνας και όλη την προσπάθεια «μένουμε σπίτι», διοργάνωσε μία αποκλειστική καμπάνια με δώρο 1 μήνα στην ασφάλεια αυτοκινήτου για την περίοδο των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Τώρα, έναν χρόνο μετά, η Hellas Direct κάνει μια ανάλυση στα στοιχεία που συγκέντρωσε όλο αυτό το διάστημα, για να συμπεράνει αν και κατά πόσο μειώθηκαν τα ατυχήματα λόγω των περιορισμών στις μετακινήσεις.
Πώς διαμορφώθηκαν οι ζημιές λόγω lockdown σύμφωνα με την Hellas Direct;
Τα νούμερα της Hellas Direct δείχνουν ότι το 2020, συνολικά, επικράτησαν πάνω κάτω τα ίδια επίπεδα ζημιών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με μια μικρή μείωση. Ωστόσο, η ανάλυση συγκεκριμένων περιόδων δείχνει ότι σε συγκεκριμένα διαστήματα υπήρξε σημαντική μείωση στις ζημιές.
Μείωση ζημιών κατά 71% κατά το πρώτο lockdown του 2020
Η μεγαλύτερη μείωση ζημιών καταγράφτηκε στο πρώτο lockdown, δηλαδή από τις 27 Μαρτίου του 2020 μέχρι τις 2 Μαΐου 2020, την περίοδο που εφαρμόστηκε καθολικό lockdown στη χώρα και καθιερώθηκε για πρώτη φορά το σύστημα μετακινήσεων με δικαιολογητικά ή SMS. Το αποτέλεσμα ήταν φυσικά να αδειάσουν οι δρόμοι.
Αυτό αποτυπώθηκε και στα νούμερα: Οι ζημιές από σύγκρουση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellas Direct, μειώθηκαν κατά 71%. Μία πρωτοφανής μείωση, σε σχέση με τα νούμερα που θα περίμενε 23 η ασφαλιστική εταιρεία, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2019.
Ανέβηκαν στα κανονικά επίπεδα οι ζημιές την περίοδο Μάϊου – Οκτωβρίου
Μετά τις 4 Μαΐου, ξεκίνησε η «σταδιακή άρση περιορισμών». Και ήδη από την πρώτη ημέρα άρχισαν να ανεβαίνουν τα νούμερα των τροχαίων ατυχημάτων και να επανέρχονται στα κανονικά επίπεδα. Όλη την περίοδο, από τις 3 Μαΐου μέχρι και τις 6 Νοεμβρίου, η συχνότητα στις ζημιές έμεινε περίπου στα ίδια επίπεδα με τις ζημιές του προηγούμενου έτους, με μία ελαφριά μείωση της τάξεως του 9%.
Παρότι ο COVID-19 δεν είχε φύγει από τις ζωές μας και κατά διαστήματα εφαρμόζονταν τοπικά lockdowns και έκτακτα μέτρα σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα, η κυκλοφορία επανήλθε στα κανονικά επίπεδα. Σίγουρα σε αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι πολλοί ιδιοκτήτες ΙΧ προτίμησαν το προσωπικό τους μέσο, αντί για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Δεύτερο lockdown: Μείωση ζημιών κατά 44%
Στις 7 Νοεμβρίου ξεκίνησε το δεύτερο lockdown και μέχρι τώρα τα στοιχεία δείχνουν ότι η μείωση ζημιών είναι πολύ πιο περιορισμένη σε σχέση με το πρώτο lockdown. Άλλωστε, αυτήν τη φορά δουλεύουν πολύ λιγότεροι από το σπίτι: 1,3 εκατ. ιδιωτικοί υπάλληλοι που εργάζονται σε εταιρείες και υπηρεσίες εξακολουθούν να πηγαίνουν καθημερινά στη δουλειά τους, σύμφωνα με το σύστημα της ΕΡΓΑΝΗ. Και πλέον υπάρχει πιο περιορισμένη
ανοχή ως προς τα μέτρα.
Τα αποτελέσματα τα βλέπεις και στους δρόμους. Σύμφωνα άλλωστε και με το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, μία καθημερινή ημέρα του Φεβρουαρίου, η κυκλοφορία στους δρόμους ήταν αυξημένη κατά περίπου 50% σε σχέση με το μέσο όρο της κινητικότητας του lockdown του Μαρτίου του 2020.
Ενώ, λοιπόν, στο πρώτο lockdown οι ζημιές από σύγκρουση μειώθηκαν κατά 71%, αυτήν τη φορά, από τις 7 Νοεμβρίου μέχρι τις 7 Φεβρουαρίου 2021, οι ζημιές από σύγκρουση μειώθηκαν κατά 44% σε σχέση με το αναμενόμενο. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας, ειδικά το πρώτο δίμηνο του έτους, Ιανουάριος – Φεβρουάριος, ο αριθμός ζημιών ήταν ο υψηλότερος της τελευταίας τριετίας!
Τα νούμερα, λοιπόν, δείχνουν ότι μόνο στο πρώτο lockdown υπήρξε μία πρωτοφανής μείωση στα τροχαία ατυχήματα. Ακόμη κι αν κράτησε μόνο ενάμιση μήνα, είναι κάτι που αναπόφευκτα μας κάνει να σκεφτούμε πώς θα ήταν ένας κόσμος χωρίς ατυχήματα και πώς μπορούμε να το καταφέρουμε. Σίγουρα όχι με περιορισμούς στις μετακινήσεις. Με καλύτερη τεχνολογία αυτοκινήτων, πιο ασφαλείς δρόμους και πιο σωστή, ήρεμη και πάνω
απ’ όλα ανθρώπινη οδηγική συμπεριφορά!