Σήμερα, συμπληρώνονται 20 χρόνια από τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 7ης Ιουλίου 2005 στο σύστημα μεταφορών του Λονδίνου, μια μέρα που σημάδεψε βαθιά την πόλη, αφήνοντας πίσω της 52 νεκρούς και περισσότερους από 770 τραυματίες, όπως υπενθυμίζει το Euronews.
Το πρωί της Δευτέρας, το Λονδίνο σταμάτησε για να αποδώσει φόρο τιμής στα θύματα. Τηρήθηκαν λεπτά σιωπής, ενώ στο μνημείο του Hyde Park, όπου έχουν τοποθετηθεί 52 κολόνες από ανοξείδωτο ατσάλι — καθεμία αφιερωμένη σε ένα από τα θύματα — πολίτες, επιζώντες και αξιωματούχοι συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν τη μνήμη τους.
Στο επίκεντρο των επετειακών εκδηλώσεων βρέθηκαν ηγετικές προσωπικότητες, όπως ο Βασιλιάς Κάρολος Γ’, ο Πρωθυπουργός Keir Starmer και η Υπουργός Εσωτερικών Yvette Cooper, οι οποίοι κατέθεσαν στεφάνι και μίλησαν για το διαχρονικό μήνυμα ενότητας και ανθεκτικότητας απέναντι στην τρομοκρατία.
Παράλληλα, στη St Paul’s Cathedral, συγγενείς και επιζώντες διάβασαν τα ονόματα των 52 θυμάτων, σκορπίζοντας λευκά πέταλα σε μια συγκινητική τελετή, που ανέδειξε το τίμημα της βίας και της μισαλλοδοξίας.
Οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης και της βασιλικής οικογένειας επανέλαβαν ότι η θυσία των θυμάτων οφείλει να εμπνέει μια κοινωνία ενωμένη, έτοιμη να αντισταθεί στη ριζοσπαστικοποίηση και στο μίσος. Ο Βασιλιάς επισήμανε ότι, παρά τον ανείπωτο πόνο, η ανταπόκριση εκείνης της ημέρας «ενσάρκωσε την αλληλεγγύη και τον θρίαμβο του ανθρωπισμού», ενώ ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι οι επιθέσεις δεν κατάφεραν να διαρρήξουν την κοινωνική συνοχή του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σύμφωνα με το Euronews, η σημερινή επέτειος αποτελεί υπενθύμιση για τη σημασία της επαγρύπνησης και της ενίσχυσης δεσμών συμπερίληψης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την οικογένεια της Miriam Hyman, ενός εκ των θυμάτων, που προωθεί εκπαιδευτικές δράσεις για την κοινωνική συνοχή.
