Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Αλεξία Κωτσή της Funkmartini: Χρειάζονται περισσότερες γυναίκες στις Startups

Η Αλεξία Κωτσή της Funkmartini, ενός online marketplace επαγγελματιών ομορφιάς και περιποίησης, έδωσε μια ξεχωριστή ομιλία στα πλαίσια του Startup Grind Athens στον Δημήτρη Λιτσικάκη αλλά και πολλές απαντήσεις στο εξαιρετικά “ζωντανό” κοινό, κατά βάση γυναικείο.

Η πορεία της Αλεξίας έχει μεγάλο ενδιαφέρον μια και είναι από τις λίγες περιπτώσεις που οι δυο founders μιας Startup είναι ζευγάρι στη ζωή και γονείς! Η Αλεξία είναι o CMO της Funkmartini και ο Γρηγόρης Σταματόπουλος ο CEO. Το άλλο συναρπαστικό στην υπόθεση είναι ότι και οι δύο άφησαν τις πολύ καλές θέσεις που είχαν σαν στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων για να κάνουν την ιδέα τους επιχείρηση.

Η Funkmartini λίγους μήνες μετά την ίδρυση της το 2014 πήρε τη πρώτη της χρηματοδότηση ύψους 200 χιλ. Ευρώ και ακολούθησε άλλη μια ύψους 510 χιλ. Ευρώ το 2016 και όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε, η δεύτερη χρηματοδότηση ήταν σαφώς πιο “δύσκολη” υπόθεση από την πρώτη. Σε γενικές γραμμές όσο πιο έτοιμο είναι το προϊόν ή η υπηρεσία τόσο μεγαλύτερη δύναμη έχει ο founder στις διαπραγματεύσεις με τους επενδυτές.
Το κεφάλαιο αναλώνεται 50-50 σε προσωπικό (κυρίως πωλητές και developers) και διαφήμιση (κυρίως Google και Facebook).

Το VentureFriends ηγείται νέου γύρου χρηματοδότησης ύψους 510.000 ευρώ στη Funkmartini

Μπορεί οι founders να είναι σίγουροι ότι η ιδέα τους είναι “ακαταμάχητη” αλλά στη πράξη τα πράγματα είναι συνήθως διαφορετικά και σαφώς πιο δύσκολα. Η Funkmartini προσφέρει στους επαγγελματίες ομορφιάς μια πολύ εύχρηστη πλατφόρμα διαχείρισης των ραντεβού τους αλλά και απευθείας κρατήσεις μέσω web και εφαρμογής στο Smartphone. Σε οποιαδήποτε “παραδοσιακή” αγορά προσπαθεί να περάσει στο ιντερνετικό μοντέλο η προσπάθεια “εκπαίδευσης” και ενημέρωσης είναι τεράστια ειδικά τον πρώτο χρόνο λειτουργίας. Εκτός από τους πωλητές και οι δυο founders της Funkmartini εμπλέκονται στην επαφή με τα σαλόνια ομορφιάς για να λύσουν ζητήματα ή για να κάνουν τη πρώτη επαφή για να καμφθούν οι όποιες αμφιβολίες.

Η αγορά ομορφιάς με τα 1.500 καταστήματα που συμμετέχουν στη πλατφόρμα αυτή τη στιγμή αντιστέκονται στο σύστημα των κρατήσεων μέσω Ίντερνετ, με το σημειωματάριο να είναι ακόμα πανίσχυρο.

Δυο πολύ σημαντικοί δείκτες ανάπτυξης σε μια επιχείρηση και ειδικά σε ένα marketplace είναι αυτός των εγγραφών και των κρατήσεων και οι δύο πάνε πολύ καλά αλλά σε κάθε περίπτωση είναι άμεσα εξαρτημένοι με το διαθέσιμο προσωπικό και το budget διαφήμισης.

Αλεξια_Κωτση
Μια πολύ χρήσιμη συμβουλή που έδωσε η Αλεξία είναι ότι μια Startup δεν θα πρέπει να αναλώνει τους πόρους της και τον χρόνο της χωρίς προγραμματισμό και αντίκρυσμα. Για αυτό το λόγο μια έρευνα αγοράς θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη στα πρώτα βήματα κυρίως. Για παράδειγμα το να αναλωθεί πολύς χρόνος στην ανάπτυξη και την εμφάνιση του App αφήνει πίσω άλλους τομείς που μπορεί στο τέλος να αποδειχθούν πιο κρίσιμοι. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε κάθε νέο στοιχείο θα πρέπει να βγαίνει στον αέρα σχετικά γρήγορα, να δοκιμάζεται, και ανάλογα με την αποδοχή από τον κόσμο να παραμένει ενεργό ή να πηγαίνει στο παρασκήνιο.

Σε κάθε περίπτωση θα συνεχιστεί η ανάπτυξη της Funkmartini και τους επόμενους μήνες, θα  προστίθενται νέες κατηγορίες ενώ θα δοθεί έμφαση και στο αντρικό κοινό. Το μεγάλο στοίχημα βέβαια θα είναι η είσοδος στη πρώτη “megacity” του εξωτερικού η οποία και σε αυτή τη περίπτωση είναι Κωνσταντινούπολη. Στην σχετική ερώτηση για το λόγο που πολλές ελληνικές Startups προτιμάνε την Κωνσταντινούπολη για την πρώτη επέκταση στο εξωτερικό η απάντηση είναι σχεδόν η ίδια: σε κάθε περίπτωση μετράει το προφίλ αλλά και το μέγεθος της αγοράς αλλά και η ύπαρξη ή όχι ανταγωνισμού.

FunkmartiniΗ Αλεξία έδωσε μια συμβουλή στις γυναίκες που ενδιαφέρονται να κάνουν μια Startup να το τολμήσουν και να κάνουν το όνειρό τους πράξη. Επίσης θα ήθελε περισσότερες γυναίκες developers μια και όπως ανέφερε έχουν “άλλη” προσέγγιση σε όλα τα θέματα και ειδικά σε ότι έχει να κάνει με το σχεδιαστικό τομέα και ειδικά με το περιβάλλον εργασίας και το αισθητικό κομμάτι.

Τέλος, η Αλεξία Κωτσή έδωσε ένα κουτί με προϊόντα ομορφιάς στην καλύτερη ερώτηση του κοινού. Το ότι το δώρο πήγε στην ερώτηση σχετικά με το πως είναι να δουλεύεις σε μια Startup με τον άντρα σου δείχνει πολλά για το θέμα… όπως ανέφερε είναι “και δύσκολο και δυνατό” και δεν θα ήταν εφικτό αν δεν υπήρχε η υποστήριξη από το οικογενειακό περιβάλλον.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις