Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Digital News Initiative: Δεύτερος γύρος χρηματοδότησης 24 εκατ. ευρώ για 124 ευρωπαϊκά ειδησεογραφικά έργα

Η πρωτοβουλία Digital News Initiative, η οποία αποτελεί τη δέσμευση της Google να χρηματοδοτήσει με ένα κεφάλαιο ύψους 150 εκατ. ευρώ ένα νέο τρόπο λειτουργίας και να προσφέρει στους ευρωπαϊκούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς όλων των μεγεθών τη δυνατότητα να δοκιμάσουν νέα πράγματα, να πειραματιστούν και να καινοτομήσουν στον ψηφιακό χώρο.

Η χρηματοδότηση για τον δεύτερο γύρο ανέρχεται στα 24 εκατομμύρια ευρώ για 24 συνολικά έργα που προέρχονται από 25 χώρες της Ευρώπης, με το συνολικό ποσό να έχει φτάσει τα 51 εκατ. ευρώ.

Το Digital News Initiative καταμετρά σήμερα πάνω από 180 μέλη από τον δημοσιογραφικό κλάδο σε όλη την Ευρώπη και είναι εστιασμένο σε 3 πυλώνες προόδου: την προϊοντική ανάπτυξη, την έρευνα και την εκπαίδευση, καθώς και τη χρηματοδότηση νέων δημοσιογραφικών έργων μέσω του Ταμείου (FUND).

Τον Οκτώβριο του 2015 έγινε η πρώτη πρόσκληση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο πρόγραμμα και από τότε, η ομάδα του Digital News Initiative είχε την ευκαιρία να μιλήσει σε χιλιάδες Ευρωπαϊκά γραφεία ενημέρωσης, ιδιώτες, παραδοσιακούς εκδοτικούς οίκους, Startups και ακαδημαϊκούς μια διαδικασία η οποία αποκάλυψε αρκετή καινοτομία στον δημοσιογραφικό – ειδησεογραφικό χώρο σε όλη την Ευρώπη.

Σε αυτόν τον δεύτερο γύρο χρηματοδότησης, επιπροσθέτως στα κυρίως κριτήρια επίδρασης, καινοτομίας και σκοπιμότητας του έργου που έχουν τεθεί ως παράμετροι από την αρχή της Χρηματοδότησης, αναζητήθηκαν έργα που βασίζονται σε κοινοπραξίες. Τα έργα που ξεχώρισαν δίνουν προτεραιότητα σε συνεργατικές προσεγγίσεις ανάμεσα σε εκδότες, ακαδημαϊκούς, σχεδιαστές και επιχειρηματίες, που βρίσκονται στην ίδια χώρα και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Κατατέθηκαν 800 υποψηφιότητες έργων από 25 χώρες, και από τα 124 έργα που έχουν ήδη χρηματοδοτηθεί, τα 43 είναι εστιασμένα στην συνεργατικότητα και στον συνεταιρισμό. Επίσης μεταξύ των 30 μεγάλων έργων που επιλέχθηκαν για χρηματοδότηση, τα 15 είναι κοινοπραξίες.

Μερικές ελληνικές προτάσεις που χρηματοδοτήθηκαν

Real Media 

Η C.A.R.LA είναι μια παγκόσμια ψηφιακή πλατφόρμα για τις κοινότητες επαγγελματιών των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης που χρησιμοποιεί εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Συγκεκριμένα βοηθά τους δημοσιογράφους:
– Να εντοπίσουν μελλοντικούς συνεργάτες με βάση την δεξιότητες τους.
– Να εντοπίζουν τις δυνατότητες υποβολής εκθέσεων, συνοψίζοντας το περιεχόμενο από χιλιάδες πηγές ανεξάρτητα από την γλώσσα.
– Να βρίσκουν και να μοιράζονται πληροφορίες που προέρχονται από πολλά μέσα, επισημαίνοντας παράλληλα τις διαφορές στις εισερχόμενες αναφορές.
– Να ενσωματώσουν εργαλεία απεικόνισης καθημερινά στην δημοσιογραφική τους εργασία

Κέντρο Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιά- ΚΕΠΠ (Πανεπιστήμιο Πειραιά)

Το «Word of Mouth» είναι ένα privacyaware εύκολο στη χρήση λογισμικό που θα καταστήσει δυνατή την ταχεία και παθητική διανομή της τοποθεσίας και του χρόνου δημοφιλών ειδήσεων σε ενδιαφερόμενους χρήστες. Η ιδέα είναι να μιμηθεί την διάδοση των ειδήσεων από “στόμα με στόμα” peer-to-peer, ενώ ταυτόχρονα σέβεται πλήρως την τοποθεσία και τις πληροφορίες της ιδιωτικής ζωής των χρηστών. Οι πληροφορίες είναι ακριβείς αναφορικά με τον τόπο και το χρόνο και οι χρήστες είναι η μεγαλύτερη πηγή αλλά και ο μεγαλύτερος καταναλωτής των ειδήσεων. Το WOM διανέμει ειδήσεις που δεν έχουν διαβαστεί σε μεγάλο ποσοστό ​​για τους ανθρώπους που θα ήθελαν να ενημερώνονται για αυτά χωρίς να χρειάζεται να αναζητούν ενεργά πληροφορίες.

ENIKOS ΑΕ

CPinNG – Συνειδητή Συμμετοχή στην Γενιά της Επικαιρότητας».

Το NewsCentral έχει ως στόχο να φέρει επανάσταση στην δημιουργία ειδήσεων και τη διαδικασία διάχυσης της είδησης, μέσω μιας ανοιχτής πλατφόρμας που έχει σχεδιαστεί ειδικά για το περιεχόμενο ειδήσεων, στην οποία η πρόσβαση είναι ελεύθερη στους δημοσιογράφους και τους δημιουργούς ειδήσεων, με στόχο την προμήθεια και προώθηση πρωτότυπου και νόμιμου περιεχομένου ειδήσεων.

Με κοινό που αποτελείται από διάσημους δημοσιογράφους μέχρι ανερχόμενους bloggers, το NewsCentral παρέχει ένα μοναδικό σημείο συνάντησης και έκφρασης και στοχεύει στην βελτίωση του ειδησεογραφικού χώρου. Αυτή η δυνατότητα μετατρέπει το NewsCentral σε ένα ιδανικό μέρος, όπου νέα ταλέντα έχουν τη δυνατότητα να ανακαλυφθούν και να αναγνωριστούν, αλλά και να μάθουν τη δημοσιογραφική ακεραιότητα και ηθική.

Στην Ελλάδα τα έργα της Real Media Α.Ε., του Κέντρου Ερευνών του Πανεπιστημίου Πειραιώς- ΚΕΠΠ (Πανεπιστήμιο Πειραιά) και ο ΕΝΙΚΟΣ Α.Ε., ανήκουν αντίστοιχα στην κατηγορίες Μεσαία Έργα με χρηματοδότηση 280.000 ευρώ, στην κατηγορία για Πρωτότυπα έργα με χρηματοδότηση 49.000 ευρώ και στην κατηγορία Μεγάλα Έργα με χρηματοδότηση 400.000 ευρώ.

Η πλήρη λίστα χρηματοδοτήσεων βρίσκεται εδώ.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις