Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Έρευνα του Παν. Μακεδονίας: Ο Έρωτας, κρίση δεν κοιτά!

Πως φαίνεται ο Έρωτας; Το 2018, την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, οι Έλληνες καταναλωτές, εν μέσω οικονομικής κρίσης, ξόδεψαν για αγορές δώρων κατά μέσο όρο 43,6 Ευρώ με ελάχιστη δαπάνη 2 Ευρώ και μέγιστη 1507 Ευρώ.

Αυτό προκύπτει από έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, που δόθηκε στη δημοσιότητα από το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Η έρευνα διεξήχθη διαδικτυακά στις 14 και 15 Φεβρουαρίου 2018 σε πανελλήνιο δείγμα 692 ατόμων, με επιστημονική υπεύθυνη τη Διευθύντρια του MARLAB, Καθηγήτρια, κα Ροδούλα Τσιότσου. Η έρευνα κατέγραψε τις στάσεις και τις απόψεις των ελλήνων για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου καθώς και την αγοραστική τους συμπεριφορά.

Ο Άγιος Βαλεντίνος ήταν μάρτυρας της καθολικής χριστιανικής εκκλησίας από το 498 μ.Χ. Η ημέρα μνήμης  έγινε γνωστή ως Ημέρα των Ερωτευμένων και ξεκίνησε να εορτάζεται τον 17ο αιώνα στη Μ. Βρετανία

Ας επιστρέψουμε στα δικά μας με… αριθμούς! Το 25% του δείγματος δήλωσε ότι αγόρασε δώρα την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ενώ το 36% δέχτηκε δώρα από τα αγαπημένα του πρόσωπα. Από τα άτομα που αγόρασαν δώρα, το 71% τα προσέφερε στο/η σύντροφο του/της, το 9% στο/η σύζυγό του/ης, και το 7% στο/η φίλο/η του/της. Το υπόλοιπο 13% προσέφερε δώρα στους γονείς, παιδιά, συγγενείς, συναδέλφους, και συμφοιτητές/τριες. Από όσους δέχτηκαν δώρα την ημέρα αυτή, το 73% τα έλαβε από το/ην σύντροφο, το 8,2% από φίλους, το 8,5% από το/τη σύζυγο και το υπόλοιπο 10,3% από γονείς, παιδιά, συγγενείς, συναδέλφους και συμφοιτητές/τριες.

Τι δώρα αγοράσαμε όμως; Το 37% του δείγματος αγόρασε γλυκά, το 28% αγόρασε λουλούδια, το 16,4% αγόρασε ρούχα, το 14,8% προσέφερε ένα ρομαντικό δείπνο, και το 4% αγόρασε καλλυντικά. Πριν από την αγορά των παραπάνω προϊόντων, το 41% του δείγματος επισκέφτηκε καταστήματα, το 19% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή, το 15% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω κινητού τηλεφώνου, το 3% έκανε αναζήτηση στο διαδίκτυο μέσω τάμπλετ, και το 22% δεν έκανε καμία έρευνα πιο πριν. Το 81% των συμμετεχόντων στην έρευνα αγόρασε τα δώρα από τα εμπορικά καταστήματα ενώ μόνο το 10% αγόρασε μέσω διαδικτύου και το 9% από τα καταστήματα και το διαδίκτυο. Για την αγορά των παραπάνω δώρων, το 81% πλήρωσε με μετρητά, το 7% με πιστωτική κάρτα και το 12% με χρεωστική κάρτα.

Ωστόσο, στην ερώτηση πως πέρασαν την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, το 48% δήλωσε ότι ήταν όπως και κάθε άλλη ημέρα, το 20% δήλωσε ότι δεν σχεδίασε κάτι γιατί δεν πιστεύει σε αυτή, το 9% με ένα ρομαντικό δείπνο στο σπίτι, το 7% με φίλους, το 9% με ένα ρομαντικό δείπνο σε ένα εστιατόριο, και το 4% μόνος/η.

Με βάση αυτούς τους αριθμούς δε μα κάνει εντύπωση πως στην πλειοψηφία τους οι έλληνες είναι αδιάφοροι για τη συγκεκριμένη γιορτή (61,8%). Μόνο το 24,9% τους δείγματος έχει θετική έως πολύ θετική στάση ενώ το 13,3% διατύπωσε αρνητική έως πολύ αρνητική στάση.

Ωστόσο, όταν έγινε σύγκριση μεταξύ της στάσης τους και της σχεσιακή τους κατάστασης (το 52% του δείγματος δήλωσε ότι ήταν σε σχέση, το 27% ότι δεν είχε σχέση, το 17% ότι ήταν παντρεμένο και το 4% ότι ήταν διαζευγμένο) διαπιστώθηκε ότι υπάρχει συσχέτιση μεταξύ των δύο.

Δηλαδή, τα άτομα που ήταν σε σχέση επέδειξαν σε μεγαλύτερο ποσοστό θετική και πολύ θετική στάση (32,2%) απέναντι στην Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε σχέση με τους παντρεμένους/ες (20,5%), τα άτομα που δεν ήταν σε σχέση (14,9%) και τους διαζευγμένους (13,6%). Επίσης, οι διαζευγμένοι/ες διατύπωσαν αρνητική ή πολύ αρνητική στάση (18,1%) σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τους έχοντες σχέση (11,2%), τους παντρεμένους (16,1%) και τους μη έχοντες σχέση (15,4%). Κατά κύριο λόγο, αδιάφορη στάση για την ημέρα διατύπωσαν οι μη έχοντες σχέση (70%).

Το 75% του δείγματος το οποίο δεν αγόρασε κάποιο δώρο, δήλωσε ότι το έκανε κυρίως για τους παρακάτω λόγους: «δεν έχω σύντροφο/δεν είμαι σε σχέση», «για οικονομικούς λόγους» «δεν είναι γιορτή/αδιάφορη γιορτή/δεν βλέπω το λόγο», «είναι εμπορική γιορτή που δεν θέλω να συμμετάσχω με αυτόν τον τρόπο», «Δεν είναι καν γιορτή! Είναι υποβάθμιση της αγάπης και του έρωτα να τον γιορτάζεις μια μέρα το χρόνο! Η αγάπη και ο έρωτας γιορτάζουν κάθε μέρα!» «γιατί ούτε ο σύντροφος μου προσφέρει δώρα καθώς θεωρεί τη γιορτή αυτή εμπορική».

Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου έχει υιοθετηθεί σε μικρό βαθμό από την ελληνική κοινωνία και αντιμετωπίζεται μάλλον αδιάφορα από τη μεγάλη πλειοψηφία της. Οι καταναλωτές που τη γιορτάζουν είναι κυρίως άτομα που έχουν κάποια ρομαντική σχέση ή είναι παντρεμένα και συμμετέχουν ενεργά είτε αγοράζοντας δώρα είτε προετοιμάζοντας κάποιο ρομαντικό δείπνο για τα αγαπημένα τους άτομα. Όσα άτομα δεν γιορτάζουν τη συγκεκριμένη ημέρα είναι είτε γιατί δεν έχουν σχέση, είτε γιατί δεν τους το επιτρέπει η οικονομική τους κατάσταση είτε από άποψη – την αντιμετωπίζουν ως εμπορική γιορτή ή θεωρούν ότι θα πρέπει να δείχνουν την αγάπη τους σε καθημερινή βάση.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα www.marlab.ode.uom.gr καθώς και τη σελίδα του στο Facebook https://www.facebook.com/MarLabUom.

Χορηγοί του Εργαστηρίου MARLAB είναι η Εθνική Τράπεζα και ΔΕΘ-Helexpo ενώ Υποστηρικτής είναι η Χούτος Catering και Χορηγός Επικοινωνίας το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕΜΠΕ).

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις