Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Οι εταιρείες που μεταμόρφωσαν το προφίλ της HO.RE.CA 2022 με την τεχνολογία τους

Με μεγάλη επιτυχία και τεράστια προσέλευση πραγματοποιήθηκε η φετινή HO.RE.CA έχοντας αφήσει άριστες εντυπώσεις τόσο στους 500 και πλέον εκθέτες όσο και στους εκατοντάδες επισκέπτες που περιηγήθηκαν στα stands των κορυφαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της φιλοξενίας και της εστίασης. Φυσικά, η 16η HO.RE.CA είχε, μεταξύ άλλων, ισχυρό “άρωμα” τεχνολογίας και καινοτομίας.

Εκτός από τα ειδικά business labs όπου έλαβαν χώρα επιμορφωτικές ομιλίες και συζητήσεις, όπως οι σύγχρονες εξελίξεις στο digital marketing, στην έκθεση συμμετείχαν και αναγνωρισμένες εταιρείες, οι οποίες με όπλο την “τεχνολογία” θέλουν να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή για τις επιχειρήσεις του κλάδου της HORECA ανταποκρινόμενες στις αυξανόμενες νέες ανάγκες.

Wikifarmer

Το Wikifarmer, η καινοτόμα πλατφόρμα σύνδεσης παραγωγών με επιχειρήσεις, συμμετείχε για πρώτη φορά στη HO.RE.CA δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα σε 3.000 Έλληνες παραγωγούς να συμμετέχουν μαζί του, ενώ μεγάλος αριθμός παραγωγών έστειλαν προϊόντα-δείγματα και ειδικές προσφορές στους επισκέπτες του περιπτέρου της agritech Startup. Στο περίπτερο του Wikifarmer βρέθηκε και το startupper.gr όπου συνομίλησε με τον co-founder και Chief Content Officer, Πέτρο Σάγκο.

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Σάγκος, “η συμμετοχή της Wikifarmer στη φετινή HO.RE.CA συνιστά ένα milestone για την ίδια αλλά και για τις agritech Startups. Οι παραγωγοί του πρωτογενούς τομέα έχουν νέες ανάγκες και καλούνται να αντιμετωπίσουν καινούριες προκλήσεις. Συγκεκριμένα οι παραγωγοί σήμερα αναζητούν νέα δίκτυα για να διασφαλίσουν την επιστροφή της αρχικής τους επένδυσης αλλά και επαφές με παραγωγούς ώστε να ξεπεραστούν καίρια εμπόδια όπως η ψηφιακή μετάβαση του αγροτικού κλάδου”. Σύμφωνα, με τον κ. Σάγκο “οι αργοί ρυθμοί του ψηφιακού μετασχηματισμού οφείλονται, μεταξύ άλλων, στους μεγαλύτερους σε ηλικία decision makers οι οποίοι ανήκουν σε μια παλαιότερη γενιά”. Παράλληλα, για την επιτυχημένη μετάβαση στη μετά-covid εποχή, ο κ. Σάγκος χαρακτήρισε ως απαραίτητη προϋπόθεση εκτός από την ψηφιοποίηση, την ασφάλεια, την υπευθυνότητα και τη διαφάνεια.

Όπως δείχνει η επιτυχία της πλατφόρμας, το Wikifarmer μπορεί αποδεδειγμένα να καλύψει τις ανάγκες των νέων παραγωγών αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας με μεγάλα οφέλη για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Όσον αφορά την Wikifarmer, η Startup στο εγγύς μέλλον στοχεύει να εδραιωθεί στην αγορά με ομοειδή προϊόντα όπου δραστηριοποιείται αλλά και να επεκταθεί περαιτέρω σε περιοχές που δίνουμε έμφαση στην παραγωγή αγροτικών προϊόντων.

Cardlink

Ανάμεσα τους, ξεχώρισε η Cardlink με το νέο της ασύρματο τερματικό Android A920 και την εφαρμογή πληρωμών Cardlink POSsible. Η τεχνολογία Android επιτρέπει στο νέο της POS την ενσωμάτωση και άλλων εφαρμογών – εκτός από εκείνης των πληρωμών – όπως η παραγγελιοληψία Cardlink maître, η ηλεκτρονική τιμολόγηση Cardlink smart, η εφαρμογή Covid Free και στο μέλλον στόχος είναι κάθε επιχείρηση να χρησιμοποιεί ως εργαλείο το Android POS με τις εφαρμογές που χρειάζεται για τη λειτουργία της.

Η εταιρεία εντάσσει πληθώρα συσκευών όπως tablet και κινητά στο πλάνο της, επισημαίνοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των πελατών και των συνεργατών που βρέθηκαν στην έκθεση. Χαρακτηριστικό είναι ότι έκλεισαν επιτόπου συμφωνίες για τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της Cardlink. Η Cardlink προσφέρει μεταξύ άλλων μια έξυπνη και απευθείας διασύνδεση με myData και ΑΑΔΕ προσφέροντας μέσα από το τερματικό μία εφαρμογή για την αποδοχή των πληρωμών σε μετρητά ή κάρτα και μία ενοποιημένη απόδειξη καλύπτοντας έτσι με μία λύση την ηλεκτρονική τιμολόγηση.

Επιπλέον, έχει αναπτύξει την εφαρμογή ασύρματης παραγγελιοληψίας maître που εξυπηρετεί τόσο τις κλασικές πληρωμές και δίνει τον απόλυτο έλεγχο στη λήψη και διαχείριση παραγγελιών, με real-time συντονισμό και οργάνωση των παραγγελιών, του προσωπικού και της αποθήκης κάθε επιχείρησης εστίασης. Η Cardlink δίνει επίσης στις επιχειρήσεις την δυνατότητα επιλογής components για να χτίσει η καθεμία το δικό της προϊόν.

Δεδομένου ότι υπάρχουν νέες ανάγκες στην ταχύτητα, την ασφάλεια αλλά και την εικόνα ιδίως για εταιρείες εστίασης και φιλοξενίας, η Cardlink καλείται να προσφέρει μια premium αίσθηση  την ίδια στιγμή που ο ψηφιακός μετασχηματισμός έχει καταστήσει τις εταιρείες πιο οικείες με το φάσμα των τεχνολογικών μέσων.

Η εταιρεία λάνσαρε πρόσφατα το Retail Innovation Hub ένα initiative, μια περιφερειακή πλατφόρμα με τη φιλοδοξία να διευκολύνει την εξέλιξη του λιανικού εμπορίου στην ψηφιακή εποχή. Όλες οι εξελίξεις συζητήθηκαν στο Retail leaders Innovation Workgroup με τη συμμετοχή σημαντικών εκπροσώπων του retail στις 20 Ιανουαρίου, και θα ακολουθήσει ένα white paper που αναδεικνύει ιδέες και παρουσιάζει προκλήσεις που επηρεάζουν ευρέως τον κλάδο και ι απαιτούν λύσεις.  ενώ θα “τρέξει” και μια ενέργεια για χρηματοδότηση ανάλογων έργων.

Spotlight

Εν μέσω της γενικότερης “έκρηξης” του ψηφιακού μετασχηματισμού που λαμβάνει χώρα διεθνώς, οι επιχειρήσεις του κλάδου της HO.RE.CA έχουν όλο και περισσότερο ανάγκη από μοντέρνες, τεχνολογικά προηγμένες λύσεις και integrated συστήματα για την οργάνωση και διεκπεραίωση των εργασιών τους. Μια από τις ανερχόμενες εταιρείες που θέλουν να εγκαινιάσουν μια νέα εποχή για τις ελληνικές επιχειρήσεις εστίασης και φιλοξενίας είναι η Spotlight. Η εταιρεία, με στόχο να καταστήσει ευκολότερη και αποτελεσματικότερη την διενέργεια παραγγελιοληψιών έχει αποκτήσει μια προηγμένη πλατφόρμα μέσω της οποίας οι επιχειρηματίες εστίασης και φιλοξενίας μπορούν να διευθύνουν όλες τις πτυχές της επιχείρησής τους έχοντας πλήρη έλεγχο.

Πυρήνας της πλατφόρμας της Spotlight είναι το Spotlight POS ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης που βασίζεται στο cloud, ενώ βασικό feature είναι το εργαλείο ασύρματης παραγγελιοληψίας. Ενδεικτικά, μερικά από τα οφέλη της ψηφιοποίηση είναι μετρήσιμα αποτελέσματα, μείωση κόστους, απόκτηση δεδομένων μέσα από τα ψηφιακά μέσα.

Επιπλέον, η Spotlight προσφέρει μια ολοκληρωμένη σειρά εργαλείων, η οποία αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες αιχμής, καταφέρνει να ξεχωρίσει από αντίστοιχα ανταγωνιστικά συστήματα. Εκτός από το cloud, η Spotlight αξιοποιεί τεχνολογίες όπως τα big data και το VR. Ενδεικτικά, τα big data χρησιμοποιούνται για την αποτελεσματική εκτέλεση μεγάλου μέρος των υπηρεσιών που προσφέρει η Spotlight στους επιχειρηματίες της εστίασης, ενώ εκτός των άλλων, ειδική μνεία αξίζει το 1o virtual εστιατόριο (με specs VR και metaverse) μέσα από το οποίο μπορούν να πραγματοποιηθούν παραγγελίες.

Lavoria

Σε άλλο μήκος κύματος, το περίπτερο της Lavoria, μιας online πλατφόρμας που λειτουργεί ως meeting point για ξενοδοχεία και υποψήφιους εργαζομένους σε δομές φιλοξενίας αλλά και εστίαση, βρέθηκε στην έκθεση για να παρουσιάσει το έργο της. Συγκεκριμένα, η εν λόγω πλατφόρμα εύρεσης εργασίας σε ξενοδοχειακές μονάδες  έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό που υπάρχει αυτήν την στιγμή στην αγορά δεδομένων των συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία.  

Το project της Lavoria στοχεύει να καλύψει όλα τα παραπάνω σε Ελλάδα και Κύπρο όσον αφορά στις θέσεις εργασίας σε δομές τουρισμού, συμπεριλαμβάνοντας στο πακέτο των υπηρεσιών της δωρεάν δημοσιεύσεις αγγελίας για τις επιχειρήσεις που αναζητούν προσωπικό μαζί με μια βάση δεδομένων όπου μπορούν να ψάξουν, να δουν και να βρουν τον κατάλληλο υποψήφιο.  

Η πλατφόρμα της εταιρείας αυξάνει έτσι τις πιθανότητες πρόσληψης του κατάλληλου υποψηφίου, αντιστοιχώντας το τεράστιο ενδιαφέρον των εργοδοτών για την Lavoria. Η mobile εφαρμογή διατίθεται όμως και για τους υποψηφίους, αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη στο database, αναλύοντας την συμπεριφορά τους για αυτόματη εύρεση των σωστών ατόμων ανάλογα με την ενδιαφερόμενη επιχείρηση ενώ βελτιώνει την όλη διαδικασία στο κομμάτι του HR.  

Στόχος της είναι να φέρει εις πέρας διαφορετικές ανάγκες με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, βελτιώνοντας επίσης την εμπειρία του χρήστη, προσφέροντας virtual συνεντεύξεις καθώς μέσα από το ψηφιακό της περιβάλλον ο χρήστης μπορεί να συνδεθεί μέσω βίντεο με τον πιθανό εργοδότη και να επικοινωνήσει άμεσα μαζί του μέσα από το status του προφίλ του. Η Lavoria εξοικονομεί χρόνο στις εταιρείες και τους εργαζόμενους της με την πλατφόρμα να αποτελεί ένα taste drive προκειμένου να φέρει περισσότερο νέο κόσμο στην βιομηχανία.  

Καθώς η παρουσία των εταιρειών σε μια τέτοια έκθεση συνιστά ένα σημαντικό παράγοντα ανάδειξης για πιθανές συνεργασίες και ευκαιρίες, οι επιχειρήσεις βάζουν τα δυνατά τους για να παρουσιάσουν νέες ιδέες, γεγονός που κατορθώνουν ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες, πηγαίνοντας κάθε χρόνο την έννοια της επιχειρηματικότητας σε διαφορετικό επίπεδο.  

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις