Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα καλύτερα έρχονται για την AbZorba Games!  

Τα σχέδια της AbZorba Games για την είσοδό της στην αγορά του πραγματικού τζόγου, την επέκταση των δραστηριοτήτων της στην Ασία, την ανάπτυξη παιχνιδιών σε HTML5 για browser και σε 3D περιβάλλον, αλλά και την αισιοδοξία του για την επίτευξη αυξημένου τζίρου της τάξεως του 10-15% για τη φετινή χρονιά εξέφρασε ο Μάνος Μοσχούς, συνιδρυτής και Chief Technology Officer της AbZorba Games κατά τη διάρκεια του πρώτου Startup Crash – Courses by Startupper.gr του νέου κύκλου, το οποίο έλαβε χώρα την Τρίτη, 12 Μαϊου στο φιλόξενο χώρο του Free Thinking Zone (Σκουφά 64, Κολωνάκι).

Εξαγορά με το “βλέμμα” στην αγορά του πραγματικού τζόγου! 

Η AbZorba Games, startup εταιρεία στον χώρο του gaming που ξεκίνησε το 2012 από την Ελλάδα και σήμερα έχει μεταφέρει την έδρα της στις ΗΠΑ, εξαγοράστηκε προ μερικών μηνών από την Greentube, θυγατρική της Novomatic. Η τελευταία αποτελεί έναν Αυστριακό όμιλο εταιρειών που παράγει και διαχειρίζεται τεχνολογίες παιχνιδιών σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως. Από την πλευρά της, η AbZorba αναπτύσσει social casino παιχνίδια για κινητές συσκευές, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί και white label παιχνίδια που απευθύνονται σε εταιρικούς πελάτες. Όπως ανέφερε ο κ. Μοσχούς, στα άμεσα σχέδια της AbZorba είναι η συμμετοχή της με παιχνίδια που θα αναπτύξει στην αγορά του πραγματικού τζόγου.

“Υπό αυτό το πρίσμα, σχεδιάζουμε τη δημιουργία παιχνιδιών σε HTML5 σε browser περιβάλλον, αλλά και τρισδιάστατα προκειμένου να διευκολυνθεί η συγκεκριμένη κίνηση. Το ενδιαφέρον μας εστιάζεται πρωτίστως σε τίτλους παιχνιδιών table καζίνο, ενώ το αργότερο μέχρι το 2016 θα έχουμε ετοιμάσει ένα παιχνίδι ρουλέτας και σε 3D”, υπογράμμισε ο κ. Μοσχούς και συνέχισε: “Ιδιαίτερα ψηλά στην… αντζέντα των προτεραιοτήτων μας βρίσκεται και η επέκταση των δραστηριοτήτων μας στην ευρύτερη Ασιατική αγορά. Πρόκειται για μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά, που διακρίνεται από ευρωστία και έντονη δυναμική. Παράλληλα, θα μας επιτρέψει να εξισορροπήσουμε το market mix μας, καθώς σήμερα ποσοστό παραπάνω από το 50% των εγκαταστάσεων και κατ’ επέκταση του τζίρου μας λαμβάνει χώρα στις ΗΠΑ και ακολουθεί η Ευρώπη με 10%. Οπότε, όπως αντιλαμβάνεστε, υπάρχει σημαντικό έδαφος που μπορεί να καλυφθεί από την Ασιατική ήπειρο. Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες θα βρεθούμε σε μια σειρά από χώρες προκειμένου να “ανιχνεύσουμε” και ταυτοχρόνως να καταγράψουμε τις εκεί απαιτήσεις και ανάγκες”.

Αναφορικά με τα οικονομικά δεδομένα της AbZorba Games, το 2014 ο κύκλος εργασιών της ανήλθε στα επίπεδα των 2,5 εκατ. δολαρίων, ενώ η κερδοφορία της διαμορφώθηκε σε κάτι παραπάνω από 500.000 δολάρια. “Για φέτος εκτιμούμε πως ο τζίρος μας θα αυξηθεί σε ποσοστό 10-15% εν συγκρίσει με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο. Όσο για τα κέρδη μας, δεν είμαστε ακόμη σε θέση να τα προσδιορίσουμε με ασφάλεια”, δήλωσε ο κ. Μοσχούς.

Τα πριν και μετά την εξαγορά από την Novomatic 

Πρόσθετη ασφάλεια, σημαντικές δυνατότητες και υποστήριξη σε μια σειρά από τομείς (λ.χ. λογιστική, νομική, marketing, διάχυση τεχνογνωσίας, εξοπλισμός γραφείων κ.ά.), αλλά και ικανότητα διείσδυσης σε μεγάλου μεγέθους όσο και “ώριμες” αγορές του εξωτερικού, αποτελούν ορισμένους από τους διαφοροποιητικούς παράγοντες για μια startup εταιρεία που “βιώνει” τη διαδικασία της μετάβασης από το να λειτουργεί ιδίοις δυνάμεις στο να εξαγοράζεται και να εντάσσεται στις δομές ενός πολυεθνικού επιχειρηματικού ομίλου.

“Δίχως άλλο πρόκειται για μια διαφορετική πραγματικότητα. Έπειτα από την εξαγορά μας από την Novomatic, έχουμε… ξεγνοιάσει από μια σειρά καθημερινών “πονοκεφάλων” που άπτονται της λειτουργίας μιας επιχείρησης, όπως λ.χ. ζητήματα νομικής υφής, λογιστικά κ.ά. Πλέον, όλα αυτά αποτελούν μια… δυσσάρεστη ανάμνηση, καθώς επιλύονται σε ένα οργανωμένο πλαίσιο, το οποίο μας εξασφαλίζει η παρουσία μας στον όμιλο Novomatic. Επιπροσθέτως, είμαστε τυχεροί που μας εξαγόρασε η εν λόγω εταιρεία, καθώς έχουμε μια ξεκάθαρη όσο και δημιουργική σχέση, η οποία χαρακτηρίζεται από ελευθερία στις επιλογές, υποστήριξη σε ότι αφορά την ενίσχυση των υποδομών μας, ενώ μας… ανοίγουν πόρτες που κατά το παρελθόν είτε δεν θα άνοιγαν είτε θα απαιτούσε πολύ κόπο και χρόνο”, τόνισε ο κ. Μοσχούς.

Τα “Do’s” των επιτυχημένων startups 

Όπως κάθε εταιρεία που σε σύντομο χρονικό διάστημα έχει διαγράψει μια επιτυχημένη πορεία στον χώρο της, έτσι και στην περίπτωση της AbZorba Games το ενδιαφέρον -μεταξύ άλλων- βρίσκεται και στην… συνταγή που ακολουθήθηκε προκειμένου η συγκεκριμένη startup να ξεκινήσει από τα φοιτητικά έδρανα του Πανεπιστημίου Κρήτης για να καταλήξει να εξαγοραστεί από έναν επιχειρηματικό όμιλο του μεγέθους της Novomatic.

Ο κ. Μοσχούς ήταν ξεκάθαρος: “Ξέρετε, δεν θεωρώ πως υπάρχουν… μαγικές συνταγές προς την κατεύθυνση της επιτυχίας. Απλά, μια επιχείρηση, startup ή μη, οφείλει να πληροί μια σειρά από προϋποθέσεις. Σε αυτές, εντάσσονται η ύπαρξη ενός προϊόντος που θα δίνει λύση ή απάντηση στα “θέλω” πελατών, ενώ θα πρέπει να αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου οράματος.  Καίρια κρίνεται η διεθνοποιημένη αντίληψη για το σημερινό επιχειρηματικό γίγνεσθαι και τους τρόπους εύρεσης πόρων και χρηματοδότησης. Ξεχωριστή σημασία παίζει και η δημιουργία μιας συμπαγούς ομάδας συνεργατών, που θα μοιράζεται ανησυχίες και πιστεύω, τα μέλη της οποίας θα πρέπει να μετεκπαιδεύονται διαρκώς, να τους δίνονται κίνητρα και φυσικά να επιβραβεύονται. Τέλος, το timing παίζει καθοριστικό ρόλο στην μετεξέλιξη μιας εταιρείας, καθώς μπορεί το προϊόν που έχει ετοιμάσει να κριθεί “πρόωρο” για μια αγορά ή οι οικονομικές συνθήκες να μην ευνοούν την υλοποίηση συγκεκριμένων projects ή την πραγματοποίηση επιχειρηματικών deals”.

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις