Ultimate magazine theme for WordPress.

Διαγωνισμός John and Mary Pappajohn: Ποιο είναι το πραγματικό κέρδος για τους νέους επιχειρηματίες

Του Γιώργου Κόκκα, Διευθυντή του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του ACT

Είναι διαπιστωμένο πως, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς, οι νέοι επιχειρηματίες αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια στο ξεκίνημα τους. Τα προβλήματα αυτά σχετίζονται τόσο με την έλλειψη εμπειρίας, η οποία συχνά οδηγεί στη λήψη εσφαλμένων αποφάσεων, όσο και με τη δυσκολία πρόσβασης σε πηγές κεφαλαίων που είναι απαραίτητα για το ξεκίνημα και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης.

O Γιώργος Κόκκας, Διευθυντής του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του ACT

Από την εμπειρία της επτάχρονης λειτουργίας του Κέντρου Επιχειρηματικότητας του ACT – American College of Thessaloniki, έχουμε παρατηρήσει ένα πολύ συνηθισμένο λάθος να συμβαίνει: οι νέοι  επιχειρηματίες πιστεύουν πως η αγορά θα είναι δεκτική στο προϊόν ή την υπηρεσία που θέλουν να αναπτύξουν. Αλλά αυτό δεν ισχύει τις περισσότερες φορές.

Επίσης, κάτι άλλο που παρατηρούμε συχνά, όσο παράδοξο και αν φαίνεται, είναι πως πολλοί εν δυνάμει επιχειρηματίες δεν γνωρίζουν την αγορά στην οποία απευθύνονται και δεν μπορούν να απαντήσουν στο κρίσιμο και βασικό ερώτημα: «ποιοι και πώς θα αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρω».

Η παντελής έλλειψη επιχειρηματικού σχεδιασμού και η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του επιχειρηματία σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες οδηγούν σε ένα πολύ υψηλό ποσοστό  «θνησιμότητας» των νέων επιχειρήσεων.  Σύμφωνα με τις διεθνείς στατιστικές, μόλις η μία στις δύο επιχειρήσεις παραμένουν ενεργές  πέντε  χρόνια μετά την ίδρυση τους.

Γνωρίζοντας αυτά τα προβλήματα, το Κέντρο Επιχειρηματικότητας του ACT έχει αναλάβει πολλές πρωτοβουλίες και υλοποιεί προγράμματα για την υποστήριξη των επιχειρήσεων και ειδικότερα των νέων καινοτόμων επιχειρήσεων που έχουν προοπτική για δυναμική ανάπτυξη, δηλαδή των startups.

Μία τέτοια πρωτοβουλία είναι ο Διαγωνισμός Επιχειρηματικού Σχεδίου John & Mary Pappajohn που διεξάγεται για 7η συνεχόμενη χρονιά στο ACT. Κάθε χρόνο, από το 2014, πέντε νικητές (ή νικήτριες ομάδες) κερδίζουν από 4.000 €. Δεν είναι όμως μόνο τα χρήματα που θα πρέπει να αποτελούν κίνητρο για τη συμμετοχή στον διαγωνισμό. Κατά τη γνώμη μας υπάρχει μια σειρά άλλων ωφελειών που είναι πολύ πιο σημαντικές:

  • Η επιτυχία στον διαγωνισμό Pappajohn λειτουργεί ως απόδειξη πως η επιχείρηση (ή η προς σύσταση επιχείρηση σε περίπτωση που η ομάδα έργου δεν έχει συστήσει επιχείρηση κατά τη συμμετοχή στον διαγωνισμό) αναπτύσσει έργο με καλές προοπτικές, καθότι έχει αξιολογηθεί από επιτροπή ειδικών. Αυτό αποτελεί “διαβατήριο” για την εξεύρεση χρηματοδοτήσεων από επενδυτές και προγράμματα του ΕΣΠΑ.
  • Οι ομάδες που ξεχωρίζουν έχουν την δυνατότητα να δικτυωθούν με συνεργάτες, επενδυτές, πελάτες, αγορές, κλπ, μέσα από το δίκτυο του ACT και όχι μόνο. Τόσο από την προβολή που λαμβάνει ο Διαγωνισμός, όσο και από τις κατ΄ιδίαν συζητήσεις και επαφές που μπορεί  να προκύψουν στην πορεία, οι συμμετέχοντες θα έχουν ευκαιρίες που θα είναι στο χέρι τους να αξιοποιήσουν.
  • Οι διαγωνιζόμενοι λαμβάνουν δωρεάν καθοδήγηση από τα έμπειρα στελέχη του ACT σε θέματα επιχειρηματικού σχεδιασμού.
  • Η συμμετοχή σε μια ανταγωνιστική διαδικασία όπως ο διαγωνισμός Pappajohn είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για την ομάδα να αξιολογήσει την επιχειρηματική της ιδέα και να λάβει χρήσιμο feedback από τους κριτές και μέντορες του διαγωνισμού.

Οι φάσεις υλοποίησης του διαγωνισμού είναι οι εξής:

Αρχικά οι συμμετέχοντες θα πρέπει να δηλώσουν την ομάδα (ή το άτομο, αν δεν υπάρχει ομάδα) και σε 300 λέξεις να περιγράψουν το εγχείρημα, την αγορά, το μοντέλο εσόδων.

Σε δεύτερη φάση οι συμμετέχοντες θα κληθούν να παραδώσουν ένα επιχειρηματικό σχέδιο σύμφωνα με το πρότυπο και την καθοδήγηση που θα τους δοθεί από το ACT.

Και στην τελική φάση οι συμμετέχοντες θα παρουσιάσουν το εγχείρημα τους μπροστά στην κριτική επιτροπή.

Η προθεσμία για την πρώτη φάση είναι η 20η Μαρτίου, η φόρμα συμμετοχής είναι στο https://www.act.edu/pappajohn-awards

 

Τα σχόλια είναι κλειστά, αλλά Trackbacks και Pingbacks είναι ανοιχτά.