Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

i-kiosk: Μετατρέπει το περίπτερο σε “μικρή” τράπεζα

Την ανανέωση των υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών που διαθέτει από το 2005 ανακοίνωσε εχθές η Τράπεζα Πειραιώς σε ειδική εκδήλωση για τον Τύπο, με τη δημιουργία σημείων πληρωμών μέσα σε μικρές επιχειρήσεις και κυρίως περίπτερα, ψιλικά, mini-markets, φαρμακεία και άλλες.

Μέσω των easypay POINTs – όπως ονομάζονται – οι καταναλωτές-πελάτες θα έχουν τη δυνατότητα να εξοφλούν τους λογαριασμούς τους με μετρητά στην κοντινή τους επιχείρηση μικρής λιανικής πώλησης, “σκαννάροντας” τον barcode του λογαριασμού και λαμβάνοντας απόδειξη πληρωμής. Οι υπηρεσίες απευθύνονται σε ανθρώπους οι οποίοι επιλέγουν να εξοφλήσουν με μετρητά τους λογαριασμούς τους – και όχι μέσω υπηρεσιών ηλεκτρονικής ή κινητής τραπεζικής, μεταφέροντας χρήματα από τους λογαριασμούς τους, αλλά δεν επιθυμούν να περιμένουν στις ουρές των τραπεζικών ιδρυμάτων ή των οργανισμών που αφορούν οι λογαριασμοί.

Μέσω της νέας υπηρεσίας καλύπτεται η εξόφληση 800 πληρωμών, όπως σε: ΔΕΚΟ, τηλεπικοινωνίες, ασφαλιστικές εταιρείες, δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης, συνδρομητική τηλεόραση, τουριστικά γραφεία και άλλα, ενώ σύμφωνα με την ανακοίνωση της Τράπεζας Πειραιώς θα προστεθούν και άλλες πληρωμές όπως πώληση αερόχρονου κινητής τηλεφωνίας, φόρτιση προπληρωμένων καρτών, μεταφορά μικροποσών μεταξύ καταναλωτών, έκδοση ηλεκτρονικών παραβόλων και ηλεκτρονικών εισιτηρίων.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων, η πληρωμή θα γίνεται μέσα από τις EFT ή POS τερματικές συσκευές τους – δεν αφορά δηλαδή στη δημιουργία ειδικών KIOSKs όπως αυτά που λειτουργούν σε καταστήματα της τράπεζας από το 2007 για την εξόφληση λογαριασμών. Με τον τρόπο αυτό οι μικρές επιχειρήσεις απαλλάσσονται εντελώς από την υποχρέωση να συνάψουν συμβάσεις με κάθε οργανισμό, να παρουσιάσουν τους λογαριασμούς κοκ., ενώ θα διακρατούν και κάποια προμήθεια για την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

Για την εισαγωγή των μικρολιανεμπόρων στην “εποχή” των ηλεκτρονικών πληρωμών και στα σημεία αγοράς, η Τράπεζα Πειραιώς συνεργάζεται με άλλες εταιρείες ή ιδρύματα πληρωμών που μεσολαβούν ήδη σε σημεία εμπόρων της αγοράς, όπως οι Access, WorldBridge, KMT, Payzone, Kiosky’s, αλλά και η intale, η οποία αναπτύσσει το λογισμικό διαχείρισης επιχειρήσεων μικρής λιανικής, i-kiosk.

Όπως είχε προαναγγείλει σε συνέντευξή του ο Φάνης Κουτουβέλης, διευθύνων σύμβουλος της intale, από την έκθεση “Super Market, Mini Market & Περίπτερο 2014” που ολοκληρώθηκε την Κυριακή 5 Οκτωβρίου στο Metropolitan Expo, η εταιρεία στοχεύει στην προσφορά προς τους συνεργάτες της νέων ψηφιακών προϊόντων και υπηρεσιών που θα τους επιτρέψουν να προσελκύσουν νέους πελάτες, εισάγοντας νέες καινοτομίες στο “παρωχημένο” κανάλι της λιανικής πώλησης. Μία από αυτές τις υπηρεσίες είναι και το easypay POINT για τους ιδιοκτήτες που διαχειρίζονται την επιχείρησή τους μέσα από το i-kiosk.

Σύμφωνα με την παρουσίαση της Τράπεζας Πειραιώς, η υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών στα σημεία πώλησης διατίθεται ήδη από το δίκτυο συνεργαζομένων εμπόρων και λειτουργεί ως εξής: Ο έμπορος σκαννάρει τον λογαριασμό του πελάτη, η τερματική συσκευή στέλνει τα στοιχεία πληρωμής στην τράπεζα και χρεώνεται ισόποσα ο τραπεζικός λογαριασμός του εμπόρου, ο οποίος κρατά τα μετρητά της πληρωμής. Η απόδειξη πληρωμής εκτυπώνεται αυτόματα στο κατάστημα, ενώ η τράπεζα αποδίδει τα χρήματα της πληρωμής στον οργανισμό ή στην εταιρεία που εξέδωσε τον λογαριασμό.

Όπως αναφέρει σε επικοινωνία του με το Startupper.gr ο Φ. Κουτουβέλης, ο σχεδιασμός για τη συνεργασία του i-kiosk με τις υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών της Τράπεζας Πειραιώς έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου ενάμισι χρόνο – την ίδια περίοδο με την ολοκλήρωση της χρηματοδότησης από το PJ Tech Catalyst Fund, το venture capital επενδυτικό ταμείο του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς.

Η συνεργασία αυτή, τονίζει ο Φ. Κουτουβέλης, στοχεύει στη μετατροπή του λογισμικού από ένα “απλό” σύστημα μηχανογράφησης σε έναν ψηφιακό βοηθό για τον καταστηματάρχη, ο οποίος ενεργοποιεί νέες ροές εσόδων, προσελκύει νέους πελάτες στο κατάστημα και βελτιώνει την επιχείρησή του. Προς αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, η εταιρεία σχεδιάζει για το μέλλον και νέες υπηρεσίες τόσο σε συνεργασία με την τράπεζα όσο και με άλλους οργανισμούς.

Σημειώνεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς ανακοίνωσε μία ακόμη νέα υπηρεσία, για την πληρωμή ηλεκτρονικών παραβόλων, σε συνεργασία με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα στο www.EMEA.gr.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις