Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Πώς η Walmart χρησιμοποιεί την δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη για να «κερδίζει» πελάτες

Η Walmart, ένας από τους μεγαλύτερους λιανέμπορους στο κόσμο, είναι πρωτοπόρος στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών αλλά και την ανάπτυξη εξελιγμένων στρατηγικών ψηφιακού μετασχηματισμού. Φυσικά δεν ήταν δυνατόν να μην εκμεταλλευτεί την ευκαιρία της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης και να μην δοκιμάσει υλοποιήσεις με στόχο να προσφέρει καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες της.

Βελτίωση της εμπειρίας αγορών
Ένα μεγάλο μέρος των αγορών σουπερμάρκετ είναι επαναλαμβανόμενες, σε εβδομαδιαία βάση κυρίως. Η Walmart το γνωρίζει αυτό και για αυτό το λόγο εισήγαγε τις φωνητικές αγορές ως έναν ευκολότερο τρόπο για τους πελάτες της να πραγματοποιούν τις επαναλαμβανόμενες αγορές τους. Η υπηρεσία Walmart Voice Order επιτρέπει στους πελάτες να συνδέουν τις κινητές συσκευές τους και τα έξυπνα ηχεία που έχουν στο σπίτι στον λογαριασμό στην Walmart και απλά να λένε τι θέλουν να παραγγείλουν. Για παράδειγμα, ένας πελάτης μπορεί να ζητήσει διάφορα προϊόντα από το έξυπνο ηχείο, με το σύστημα να κατανοεί το αίτημα, να ελέγχει διαθεσιμότητες, να προσδιορίζει την ταυτότητα και τα στοιχεία του πελάτη από προηγούμενες αγορές, να προσθέτει το προϊόν στο καλάθι του και να το στέλνει σπίτι την ώρα που επιθυμεί ο πελάτης, χωρίς να χρειάζεται να δοθούν άλλες πληροφορίες από τον αγοραστή.
Υπάρχει επίσης η λειτουργία Text to Shop που επιτρέπει στους πελάτες να ζητούν αυτό που θέλουν στέλνοντας γραπτά μηνύματα στη Walmart. Με μια απλή συνομιλία κειμένου, που τροφοδοτείται από τεχνολογία AI, οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν αντικείμενα, να προσθέσουν ή να αφαιρέσουν προϊόντα στο καλάθι τους και να προγραμματίσουν την παράδοσή τους.
Τέλος. η Walmart έχει εισάγει επίσης έναν νέο διαδικτυακό βοηθό αγορών AI που έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους αγοραστές να βρουν τα καλύτερα προϊόντα για τις ανάγκες τους ή ακόμα και να σχεδιάσουν τις εκδηλώσεις τους, με το AI chatbot να κάνει σχετικές προτάσεις.

Φωνητική βοήθεια για τα στελέχη στο κατάστημα
Η Walmart έχει εισαγάγει επίσης ένα AI chatbot που ονομάζεται Ask Sam για τα στελέχη στο κατάστημα. Ο βοηθός AI μπορεί να υποστηρίξει τους εργαζόμενους σε κάθε κατάστημα δεχόμενος ερωτήσεις όπως η εύρεση ενός συγκεκριμένου προϊόντος στο κατάστημα, η αναζήτηση τιμών ή ερωτήσεις σχετικά με το πρόγραμμα εργασίας ενός υπαλλήλου.

Βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών
Από το 2020 η Walmart έχει επενδύσει σημαντικά στα chatbot εξυπηρέτησης πελατών και όπως αναφέρει οι λύσεις της έχουν εξυπηρετήσει εκατομμύρια αιτήσεις – επαφές πελατών, παρέχοντας αμέσως απαντήσεις σε ερωτήσεις σχετικά με τις επιστροφές, την κατάσταση της παραγγελίας και πολλά άλλα, έχοντας γλιτώσει αντίστοιχες ώρες απασχόλησης ανθρώπινης εξυπηρέτησης. Πλέον, με την εισαγωγή της νέας Τεχνητής Νοημοσύνης τα chatbot εξυπηρέτησης πελατών της Walmart έχει βελτιωθεί ακόμα πιο πολύ.

Αυτοματοποίηση διαπραγματεύσεων με προμηθευτές
Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση χρήσης της δημιουργικής ή διαλογικής Τεχνητής Νοημοσύνης είναι στις διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές. Η Walmart έχει δοκιμάσει τη χρήση ενός διαλογικού chatbot AI για να κλείσει συμφωνίες με πάνω από 80 προμηθευτές εξοπλισμού καταστημάτων. Το chatbot έκλεισε συμφωνίες με το 64% εξ’ αυτών κερδίζοντας κατά μέσο όρο 1,5% σε κόστος αλλά και σε μέρες πίστωσης. Το πιο εντυπωσιακό στην υπόθεση είναι ότι στο 83% των προμηθευτών άρεσε πραγματικά η διαπραγμάτευση με το ΑΙ chatbot – αποδεικνύοντας ότι όχι μόνο μπορούν οι αυτοματοποιημένες διαπραγματεύσεις να οδηγήσουν σε καλύτερους όρους, αλλά μπορούν να προσφέρουν μια καλή εμπειρία και στους προμηθευτές.

Εσωτερική καινοτομία
Η Walmart στην ουσία δίνει την ευκαιρία στους χιλιάδες υπαλλήλους και τα στελέχη τους να βρουν και να προτείνουν νέες χρήσεις για agents και chatbots διαλογικής Τεχνητής Νοημοσύνης έτσι ώστε να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο για να επικεντρωθούν στην εμπειρία του πελάτη και όχι σε μονότονες και απαιτητικές εργασίες και έτσι να “αποκαλύπτονται” νέες λύσεις και υπηρεσίες τόσο εσωτερικά όσο και για τους πελάτες της.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις