Τα τελευταία χρόνια, τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν μπει δυναμικά στην καθημερινότητά μας, προσφέροντας μια εναλλακτική, “πράσινη” λύση στις μετακινήσεις μέσα στην πόλη. Όμως, παρά τα πολλαπλά οφέλη τους, η ασύδοτη χρήση και εγκατάλειψή τους έχει μετατρέψει την Αθήνα σε μια πόλη γεμάτη εμπόδια.
Τα πλεονεκτήματα της μικροκινητικότητας χάνουν τη λάμψη τους στους δρόμους της πρωτεύουσας, καθώς τα ηλεκτρικά πατίνια παραμένουν εγκαταλειμμένα παντού. Συχνά, βλέπουμε πατίνια παρατημένα στη μέση του πεζοδρομίου, πεσμένα σε δρόμους, ακόμα και μπροστά από εισόδους πολυκατοικιών, εμποδίζοντας την πρόσβαση των κατοίκων, οι οποίοι δικαιολογημενα αγανακτούν και διαμαρτύρονται.
Περπατώντας λοιπόν στην Αθήνα, είναι συχνό να συναντά κανείς πατίνια που εμποδίζουν τη διέλευση πεζών, κυρίως ατόμων με κινητικά προβλήματα ή γονέων με καροτσάκια. Αυτή η χαοτική κατάσταση δυσκολεύει την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών.
Ακόμα και στα social media, αναφέρονται συχνά προβλήματα από τα ατάκτως ερριμμένα πατίνια με τους χρήστες να ανεβάζουν και φωτογραφίες για να δείξουν το μέγεθος του προβλήματος. Εγώ επίσης έχω προσπαθήσει βράδυ να μπω στο σπίτι μου πατώντας ανάμεσα σε 3-4 πατίνια πεσμένα στο πεζοδρόμιο και μου έκανε εντύπωση που ήταν όλα μαζί, επιμελώς ατημέλητα τοποθετημένα τόσο κοντά το ένα στο άλλο αποκλείοντας κάθε δυνατότητα αν ήθελες να συνεχίσεις να περπατάς στο πεζοδρόμιο ή να πρέπει να έχεις κασκαντερικά skills για να μπεις στο σπίτι σου.
Γενικότερα, σε πολλές περιοχές, κάτοικοι αναφέρουν ότι συχνά βρίσκουν πατίνια μπροστά από τις εισόδους των πολυκατοικιών τους. Αυτή η πρακτική όχι μόνο εμποδίζει την πρόσβαση, αλλά δημιουργεί και κινδύνους.
Σε κεντρικούς δρόμους της Αθήνας, παρατηρούνται συχνά πατίνια εγκαταλελειμμένα πάνω σε διαβάσεις πεζών, σε στάσεις λεωφορείων, σε πάρκα και πλατείες και σε τουριστικές περιοχές, αλλά και σε δρόμους με πυκνή κυκλοφορία.
Η απουσία επαρκών υποδομών, όπως διαγραμμισμένων χώρων στάθμευσης, και η έλλειψη αυστηρών κανονισμών για τη χρήση των πατινιών, συμβάλλουν στην αταξία. Παρά τις προσπάθειες ορισμένων εταιρειών να ενσωματώσουν GPS για τον εντοπισμό των πατινιών, η κατάσταση παραμένει προβληματική.
Η μικροκινητικότητα φαινόταν να είναι η λύση στις κυκλοφοριακές συμφόρησεις της Αθήνας. Όμως, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Είναι επιτακτική η ανάγκη για αυστηρότερους κανονισμούς και καλύτερη εφαρμογή τους, όπως η θέσπιση συγκεκριμένων χώρων στάθμευσης, η επιβολή προστίμων για ακατάλληλη στάθμευση και η ενίσχυση της ενημέρωσης των χρηστών, που ίσως μπορούν να βελτιώσουν κάπως την κατάσταση.
