Γιατί αποχωρούν μαζικά κορυφαία στελέχη της Apple;

Newsroom
2'

Αντιμέτωπη με μια πρωτοφανή πρόκληση βρίσκεται η Apple, καθώς πλήθος κορυφαίων στελεχών έχουν επιλέξει να αποχωρήσουν από τον τεχνολογικό κολοσσό.

Πιο συγκεκριμένα, μόνο το δεύτερο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία έχασε 12 κορυφαία στελέχη. Μάλιστα, οι περισσότεροι από αυτούς εκτελούσαν καθήκοντα αντιπροέδρου και επέβλεπαν τομείς όπως ο βιομηχανικός σχεδιασμός, τα συστήματα πληροφοριών, θέματα μηχανικής υλικού και λογισμικού, θέματα απορρήτου, πωλήσεις σε αναδυόμενες αγορές, συνδρομητικές υπηρεσίες και προμήθειες.

Πρώτη φορά έχουμε τέτοιο «κύμα» αποχωρήσεων στην Apple, καθώς τα προηγούμενα χρόνια ζήτημα να υπήρχαν μία ή δύο αποχωρήσεις στελεχών τον χρόνο.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εταιρεία με τα χρόνια γίνεται όλο και πιο γραφειοκρατική. Είναι πλέον μια τεράστια εταιρεία και αυτό μπορεί να σημαίνει ότι είναι δύσκολο για κάποιον να κάνει τη διαφορά σε ατομικό επίπεδο. Επίσης, οι εσωτερικές διαμάχες μεταξύ τμημάτων μπορούν να κάνουν ακόμη πιο δύσκολη την παραμονή υψηλόβαθμων στελεχών.

Έπειτα, όπως γνωρίζουμε η δομή της Apple είναι τέτοια που αγχώνει υπερβολικά τους εργαζόμενους της. Η εταιρεία είναι οργανωμένη λειτουργικά με τέτοιον τρόπο, ώστε όλες οι ομάδες συνεισφέρουν στα μεγάλα προϊόντα της. Για παράδειγμα, ένας αντιπρόεδρος μηχανικής υλικού θα χρειαστεί να βοηθήσει στην επίβλεψη τμημάτων του iPhone, Apple Watch, iPad, Mac και AirPods. Η οργάνωση αυτή ήταν αποδοτική τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της εταιρείας, ωστόσο σήμερα φαίνεται να οδηγεί σε αυξημένες καθυστερήσεις στην ανάπτυξη προϊόντων και σε περιορισμένους πόρους.

Τέλος, τίθεται και το θέμα τους μισθού. Η μετοχή της Apple υποχώρησε σχεδόν 30% πέρυσι, κάτι το οποίο έχει σημαντική επίπτωση στις απολαβές των στελεχών της. Πρόσφατα, οι μέτοχοί της εταιρείας ενέκριναν ένα νέο πακέτο αποδοχών για τον Τιμ Κουκ που περιελάμβανε μείωση περίπου 40%, ενώ υπολογίζεται ότι από το 80% του εισοδήματός του θα μειωθεί το 2023.

TAGGED:
Μοιραστείτε αυτό το άρθρο
ΑπόNewsroom
Ακολουθήστε
Tο πρώτο ειδησεογραφικό πόρταλ στην Ελλάδα για τις startups, που αναδεικνύει τα νέα και τη δυναμική του ελληνικού οικοσυστήματος. Εκτός από την καταγραφή του ελληνικού οικοσυστήματος καλύπτει τα τεκταινόμενα και τις διεθνείς τάσεις σε ό,τι αφορά στις startups, τις επενδύσεις, τις νομικές και φορολογικές ρυθμίσεις που αφορούν στα επιχειρηματικά οικοσυστήματα της Ευρώπης και του κόσμου.