To ότι έφτασε η στιγμή που ένα «Ευρωπαϊκό» αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην Κίνα εισάγεται προς πώληση στην Ευρώπη από την Κίνα και μάλιστα με τραίνο δεν μπορεί να μην είναι είδηση και ένα τρανταχτό παράδειγμα παγκοσμιοποίησης.
Η Volvo παράγει πολυτελή αυτοκίνητα στην Σουηδία από το 1927 και το 2010 εξαγοράστηκε από την Zhejiang Geely Holding. Η παραγωγή των αυτοκινήτων της γίνεται αυτή στιγμή σε δυο εργοστάσια στην Ευρώπη (Σουηδία και Βέλγιο) και δυο στην Κίνα (Chengdu και Daqing).
Ταυτόχρονα με την ανακοίνωση της πρωτοβουλίας One Belt, One Road, η οποία έχει στόχο να ενισχύσει και να υποστηρίξει με διάφορα μέσα, παραδοσιακά και τεχνολογικά, τις εμπορικές συναλλαγές μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, έφτασε το πρώτο Volvo S90 από το Daqing της Κίνας στο Zeebrugge στο Βέλγιο μέσω τραίνου.
Ήδη η πρώτη σιδηροδρομική σύνδεση Κίνας με Ευρώπη (Πολωνία, Βέλγιο, Γερμανία) είναι σε λειτουργία και έρχεται να καλύψει το κενό μεταξύ των αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών προσφέροντας μικρότερους χρόνους παράδοσης σε σχέση με τα πλοία και μικρότερα κόστη σε σχέση με τα αεροπλάνα.
Μέχρι τρία αυτοκίνητα μπαίνουν σε ένα container με το τραίνο να μπορεί να μεταφέρει 120 αυτοκίνητα στο εβδομαδιαίο δρομολόγιο. Η Volvo σχεδιάζει να μετατρέψει το εργοστάσιο του Daqing σε παγκόσμιο εξαγωγικό κέντρο ενώ παράλληλα, ανάλογα τις ανάγκες, αναμένεται να αυξηθούν και τα δρομολόγια προς την Ευρώπη.
Το συγκεκριμένο δρομολόγιο εκτελείται από την China Europe Railway Express και εκτός από την «δυτική διαδρομή» προσφέρεται και «ανατολική διαδρομή» για την εξαγωγή των Ευρωπαϊκών προϊόντων στην Κίνα.