Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

To “κρυφό” όπλο της Ευρώπης στο eCommerce

Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εκτοξευτεί τόσο σε αριθμό καταστημάτων όσο και τζίρους που γίνονται πλέον αποκλειστικά μέσω Internet. Ένα μεγάλο μέρος του τζίρου αυτού προέρχεται βέβαια από μεγάλα marketplaces, όπως για παράδειγμα το Amazon.

H εξέλιξη των τεχνολογιών SaaS προσφέρει πλέον λύσεις για ανάπτυξη ενός Eshop μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας και σε πολλές περιπτώσεις δωρεάν! Με τον χρήστη – έμπορο να μην έχει να ασχοληθεί με κανένα σχεδόν τεχνικό θέμα παρά μόνο με τις πωλήσεις και την πρoώθηση του e-καταστήματός του.

To PrestaShop είναι μια γαλλικών συμφερόντων πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου open source με πάνω απο 250.000 εγκαταστάσεις – Eshops και πάνω από 20 δισ. δολ.  πωλήσεις στα καταστήματα που βασίζονται σε αυτό.

H εταιρεία ιδρύθηκε το 2007 και προσφέρει ένα αρκετά εξελιγμένο και εύχρηστο back-end αλλά και ένα ελκυστικό front-end, δωρεάν σε όλους τους ενδιαφερόμενους. Οι μεγάλοι αντίπαλοι τότε ήταν το Magento και το Opencart.

Το 2014 συγκέντρωσε 9,3 εκατ. δολ. σε δεύτερο γύρο χρηματοδότησης από τα επενδυτικά κεφάλαια Xaange Private Equity, Seventure Partners και Serena Capital.

Κάπου στις αρχές του 2015 έκανε μια εξαιρετική κίνηση προσφέροντας δωρεάν την έκδοση Cloud του PrestaShop, με τον χρήστη να ανοίγει ένα Eshop μέσα σε λίγα λεπτά της ώρας.

Παράλληλα συνεργάζεται με το επίσης γαλλικό σύστημα πληρωμών HiPay κάτι που σημαίνει ότι ο e-εμπορος εκτός από PayPal μπορεί να δεχτεί άμεσα πιστωτικές κάρτες απ΄όλο τον κόσμο χωρίς κάποιο τραπεζικό μεσάζοντα, κάτι πολύ χρήσιμο στον καιρό των capital controls.

Η πρόσφορα έτοιμων και ποιοτικών θεμάτων για eShop, σε συνδιασμό με τις υπηρεσίες cloud σημαίνει, ότι με σχετικά μικρό κόστος και μέσα σε επίσης μικρό χρονικό διάστημα ο e-έμπορος μπορεί να φτιάξει ένα όμορφό και λειτουργικό eShop.

Οι προθέσεις ήταν ξεκάθαρες, πέρα από το Magento το PrestaShop “χτυπάει” πλέον στα ίσια και τα μεγάλα ονόματα του Hosted Ecom με πρώτο και καλύτερο το Καναδικό Shopify, με πάνω απο 200.000 καταστήματα, αλλά και τα BigCommerce, Volution, LemonStand κ.α.

Η προσφορά των δωρεάν υπηρεσιών, (υπάρχει μια προμήθεια επί των πωλήσεων εφόσον ενεργοποιηθούν οι πληρωμές μέσω HiPay), είναι από μόνη της ένα μεγάλο όπλο, αλλά το μεγαλύτερο όπλο στα χέρια του PrestaShop είναι οι κοινότητα των 80.000 developers οι οποίοι προσφέρουν 6.000 plugins και θέματα για τους e-εμπορους, με το PrestaShop να παίρνει την αντίστοιχη προμήθεια και να βγάζει πολλά χρήματα.

Ένα μέρος από την πρόσφατη χρηματοδότηση, περίπου $1 εκ., έχει αφιερωθεί αποκλειστικά στην ανάπτυξη plugins μια και το PrestaShop δέχεται εκατοντάδες προτάσεις από τους developers και χρηματοδοτεί τα πιο ξεχωριστά plugin που εμπλουτίζουν και βελτιώνουν τις λειτουργίες της πλατφόρμας.

Στην Ελλάδα υπάρχει μια hosted πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου η οποία προσφέρει βασικές λειτουργίες στους ενδιαφερόμενους, το Skroutz Store, και θα μπορούσε εφόσον βελτιωθεί και εξελιχθεί να μπει και αυτή, αλλά και η χώρα μας, στους μεγάλους παίκτες του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις