StartUpper

Η εταιρεία Noowit αλλάζει ρότα αλλά και τα mass media σε smart media

Στις 25 Απριλίου η Noowit ανακοίνωσε και επισήμως το επιχειρηματικό της “pivot”, ή με πιο απλά λόγια την αλλαγή της επιχειρηματικής της κατεύθυνσης. Με το λανσάρισμα της νέας της πλατφόρμας για την δημοσίευση ευφυών εφημερίδων και περιοδικών στο διαδίκτυο, στρέφεται πλέον προς εκδότες και εταιρείες και όχι προς το ευρύ κοινό. Ο Νικόλαος Νανάς, συνιδρυτής της εταιρείας μας εξιστορεί το πως οδηγήθηκαν σε αυτή την στρατηγική απόφαση και την σημασία της.

Η εταιρεία Noowit δραστηριοποιείται στον χώρο της εξατομικευμένης ενημέρωσης εδώ και σχεδόν πέντε χρόνια. Η ανάπτυξη της πρώτης της εφαρμογής ξεκίνησε από τους συνιδρυτές της εταιρείας Νικόλαο Νανά και Χρήστο Σπηλιόπουλο τον Σεπτέμβριο του 2011. Είχαν προηγηθεί δέκα χρόνια έρευνας στο τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης για την ανάπτυξη και πειραματική αξιολόγηση των αλγορίθμων φιλτραρίσματος της πληροφορίας που αποτελούν ένα από τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας.

Η πρώτη έκδοση της εφαρμογής εξατομικευμένης ενημέρωσης της Noowit αναρτήθηκε σε private beta τον Μάιο του 2012 και η πρώτη public beta έκδοση την 1η Ιουλίου του 2013 (την ημέρα που έκλεισε ο Google Reader). Ακολούθησαν πολλές βελτιώσεις και νέες εκδόσεις με καινοτόμες υπηρεσίες, όπως την δυνατότητα να δημοσιεύσει κανείς το δικό του περιοδικό με πρωτογενές υλικό ή υλικό από τρίτες πηγές. Η εφαρμογή εξατομικευμένης ενημέρωσης της Noowit προσέλκυσε το διεθνές ενδιαφέρον και πολλοί την χαρακτήρισαν ανταγωνιστική του πολύ επιτυχημένου Flipboard.

Screen Shot 2016-03-29 at 14.26.22
Παρόλα αυτά, δεν καταφέραμε να προσελκύσουμε την απαιτούμενη κρίσιμη μάζα χρηστών ή την απαραίτητη χρηματοδότηση για να προωθήσουμε την εφαρμογή στην αγορά. Αναπτύξαμε μία πραγματικά εντυπωσιακή, αλλά συγχρόνως πολύπλοκη εφαρμογή εξατομικευμένης ενημέρωσης αλλά και δημοσίευσης. Φτιάξαμε ένα διαστημόπλοιο, αλλά δεν καταφέραμε να εξηγήσουμε στους χρήστες μας πως ακριβώς να το χρησιμοποιήσουν και να το εκμεταλλευτούν. Δεν είχαμε επίσης το ανθρώπινο δυναμικό ούτε για να αναπτύξουμε τις απαραίτητες εφαρμογές για φορητές συσκευές, ούτε για να συντηρήσουμε το διαστημόπλοιο μας και να υποστηρίξουμε τους χρήστες του. Έλειπε επίσης ένα σαφές και βιώσιμο μοντέλο εσόδων που δεν προϋποθέτει την προσέλκυση εκατοντάδων χιλιάδων χρηστών.

Παρά την όποια απογοήτευση δεν σταματήσαμε να πιστεύουμε στις δυνατότητες μας και στην καινοτομία και ανταγωνιστικότητα των τεχνολογιών μας. Πάθαμε και μάθαμε πολλά, αλλά συγχρόνως διαγνώσαμε ότι ίσως το πρόβλημα να μην ήταν μόνο δικό μας. Ο χώρος των Personalized News Aggregators έχει κατά τα φαινόμενα αποτύχει γενικότερα και η βασική αιτία ακούει στο όνομα… Facebook.

Τον Οκτώβριο του 2015, το prismatic των 15 τουλάχιστον εκατομμυρίων σε χρηματοδότηση από τον γνωστό επενδυτή Yuri Milner (η εταιρεία του οποίου είναι ο μεγαλύτερος θεσμικός επενδυτής του Facebook) έκλεισε πλήρως τις πόρτες του. Το Google Currents μετενσαρκώθηκε σε Newsstand. Το trap.it μετατράπηκε σε μία υπηρεσία αποδελτίωσης για τους υπαλλήλους εταιρειών. Το Zite αγοράστηκε από το Flipboard, του οποίου η μοίρα φαντάζει και αυτή δυσοίωνη, ειδικά μετά την ανακοίνωση της εφαρμογής “News” της Apple. Η λίστα των σχετικών εφαρμογών που είτε έκλεισαν, είτε άλλαξαν, είτε απλά υπάρχουν χωρίς πρόοδο, είναι μεγάλη.
Screen Shot 2016-04-04 at 11.35.58
Αποδεικνύεται ότι το Facebook (και λιγότερο το twitter) κατέκτησε και αυτή την αρένα του διαδικτύου. Όλο και περισσότεροι χρήστες στρέφονται στο news feed τους για να δέχονται μαζί με τις αναρτήσεις των φίλων και την ειδησεογραφία από τις αγαπημένες τους πηγές. Δεν είναι τυχαίο ότι πέραν του 70% των επισκεπτών ενός ειδησεογραφικού ιστοχώρου προέρχεται πλέον από τα κοινωνικά δίκτυα.

Ξεκινήσαμε την ανάπτυξη της νέας πλατφόρμας ευφυών διαδικτυακών εκδόσεων της Noowit τον Μάιο του 2015 αρχικά ως ένα plan B. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η ενσωμάτωση στην ομάδα του Χριστόφορου Βαρακλιώτη που ανέλαβε την ανάπτυξη της υποδομής των διεπαφών της πλατφόρμας. Σημαντικό ρόλο έπαιξε επίσης η βράβευση μας ως “Best Personalization Service” στα πλαίσια των Digital Media Awards τον περασμένο Ιούνιο που μας έφερε σε επαφή με εκδότες του διαδικτύου και μας έδωσε την ευκαιρία να εντοπίσουμε από πρώτο χέρι τα προβλήματά τους.

Οι εκδόσεις Noowit στόχο έχουν να μεταφέρουν για πρώτη φορά επιτυχώς online την αποτελεσματικότητα των έντυπων εφημερίδων και περιοδικών, τόσο στην ενημέρωση όσο και στη διαφήμιση. Είναι σαφές ότι ούτε τα portals, ούτε οι (native) εφαρμογές για κινητά και φυσικά ούτε τα pdfs των έντυπων εκδόσεων το έχουν καταφέρει. Τα άσχημα και δυσανάγνωστα ειδησεογραφικά portals αγνοούν πλήρως την έννοια του τεύχους και κατακερματίζουν την ειδησεογραφία σε μεμονωμένα άρθρα που διοχετεύονται μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Οι χρήστες κάνουν κλικ στην ανάρτηση ενός άρθρου στο Facebook, μπαίνουν, το διαβάζουν (συνήθως εν μέρει) και φεύγουν χωρίς να πλοηγηθούν περαιτέρω.

Η προσπάθεια των portals να διατηρήσουν τους χρήστες τους μέσα σε ένα δαίδαλο κατηγοριών και υποκατηγοριών για να αυξήσουν τα pageviews και τις θεάσεις (impressions) των διαφημιστικών banners απέτυχε. Τα banners δεν λειτουργούν αποτελεσματικά παρά το γεγονός ότι “επιβάλλονται” στον αναγνώστη. Ο τελευταίος απλά τα αγνοεί ασυνείδητα (σύμφωνα με το φαινόμενο που ονομάζεται “banner blindness”), ή τα αποφεύγει συνειδητά κάνοντας κλικ στο “X” πριν προλάβει καν να φορτώσει η διαφήμιση.

Screen Shot 2016-03-29 at 14.26.58
Για παρόμοιους λόγους έχουν αποτύχει και οι προσπάθειες των εκδοτών να προσελκύσουν το αναγνωστικό κοινό με native εφαρμογές για κινητά. Το πρόβλημα και πάλι είναι ότι οι εφαρμογές αυτές αποκλείουν όλο αυτό το πολύτιμο κοινό που προέρχεται από τα social media. Δεν υπάρχει (τουλάχιστον ακόμη) τρόπος να ανοίξεις απευθείας την εφαρμογή κάνοντας κλικ στην ανάρτηση ενός άρθρου. Τέλος τα pdfs των έντυπων εκδόσεων που πολύ συχνά αναρτώνται και στο διαδίκτυο είναι πλήρως ακατάλληλες για αυτό. Είναι δυσανάγνωστες και χωρίς κανένα τρόπο αλληλεπίδρασης. Με αυτά και με αυτά οι εκδότες δεν έχουν καταφέρει να καλύψουν τα μειωμένα έσοδα των εντύπων με την δραστηριοποίησή τους στο διαδίκτυο.

H Noowit κατάφερε για πρώτη φορά να μεταφέρει επιτυχώς την εφημερίδα και το περιοδικό online συνδυάζοντας την δύναμη της Τεχνητής Νοημοσύνης, με πρωτοποριακό σχεδιασμό και τεχνολογίες αιχμής. Κάθε τεύχος είναι εξατομικευμένο. Οι μοναδικοί αλγόριθμοι φιλτραρίσματος της Noowit εφαρμόζονται τόσο για την επιλογή όσο και για την σύνταξη του περιεχομένου κάθε τεύχους σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του εκάστοτε αναγνώστη.

Οι εκδόσεις Noowit δεν έχουν σελίδες όπως τα έντυπα. Έχουν την μορφή ενός παπύρου με εξώφυλλο και οπισθόφυλλο και διαδοχικές ειδησεογραφικές ενότητες. Οι αναγνώστες τους τις “φυλλομετρούν” ευχάριστα από την αρχή ως το τέλος κάνοντας ελεύθερο scroll σε οποιαδήποτε συσκευή ενώ εκτίθενται με αυτό τον τρόπο φυσικά στις ολοσέλιδες διαφημίσεις τους. Οι αναγνώστες μας βρίσκουν τις διαφημίσεις των εκδόσεων Noowit “ευχάριστες”, ενώ το Click Through Rate (CTR) τους είναι πάνω από 4% όταν το CTR του μέσου Banner είναι μόλις 0,06%.

Screen Shot 2016-04-04 at 11.37.22
Αναπτύξαμε ένα καινοτόμο μηχανισμό σύνταξης (Intelligent Layout Engine) που προσαρμόζει τα σαλόνια (layouts) των ενοτήτων της εφημερίδας του περιοδικού σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα του αναγνώστη, αλλά και το μέγεθος της συσκευής του. Έτσι ο αναγνώστης απολαμβάνει μία εξατομικευμένη εμπειρία ανάγνωσης σε οποιαδήποτε συσκευή. Τεχνολογίες αιχμής φροντίζουν για την άμεση απόκριση των εκδόσεων Noowit, ελαχιστοποιώντας τον χρόνο που χρειάζεται για να φορτώσει κάθε τεύχος ή άρθρο.

Οι εκδόσεις Noowit μπορεί να ανανεώνονται σε πραγματικό χρόνο, να εκδίδονται περιοδικά (ημερησίως, εβδομαδιαίως ή μηνιαίως) ή περιστασιακά (π.χ., special εκδόσεις για σημαντικά γεγονότα). Η πλατφόρμα μπορεί να ενσωματωθεί σε οποιοδήποτε Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (Content Management System CMS) και έτσι ο εκδότης μπορεί να συνεχίσει απρόσκοπτα τις εσωτερικές διαδικασίες παραγωγής περιεχομένου. Κάθε έκδοση σχεδιάζεται σύμφωνα με το brand του εκδότη και προσαρμόζεται στις επιχειρηματικές του ανάγκες και στον όγκο και είδος του περιεχομένου του. Έχουμε ήδη αναπτύξει μηχανισμό διαχείρισης των διαφημίσεων κάθε τεύχους και πολύ σύντομα θα δώσουμε και την δυνατότητα πληρωμών (micropayments) για κάθε άρθρο, τεύχος ή για περιοδικές συνδρομές.

Έχουμε ήδη εκδώσει την εφημερίδα The Daily που μαζεύει την πιο δημοφιλή ειδησεογραφία από δεκάδες ελληνικές πηγές και την φιλτράρει σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα κάθε αναγνώστη. Πρόσφατα εκδώσαμε το περιοδικό the Tag για την 24MEDIA ενώ ετοιμάζουμε την νέα έκδοση του περιοδικού ΟΖΟΝ (η πρώτη πιλοτική έκδοση είναι διαθέσιμη στη διεύθυνση daily.ozonweb.com).

Το ενδιαφέρον των εκδοτών είναι μεγάλο και σύντομα θα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε νέες εκδόσεις. Με κάθε νέα έκδοση συνεισφέρουμε στη μετάβαση από τα mass στα smart media.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις