Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα καλά νέα πρέπει να λέγονται

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι όταν μιλάνε σε έναν δημοσιογράφο θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Και αυτό γιατί πιστεύουν ότι ένας δημοσιογράφος πρόκειται να δημοσιοποιήσει ότι ακούσει, καλό ή κακό. Ή τουλάχιστον έχουν αυτή την αίσθηση, η οποία, πάντως, δεν ανταποκρίνεται απολύτως στην πραγματικότητα.

Ο λόγος είναι ότι ένας δημοσιογράφος πολλές φορές γνωρίζει πολύ περισσότερα από όσα δημοσιοποιεί. Δεν είναι διόλου σπάνιο – το αντίθετο θα έλεγα- που μου έχει τύχει να μη γράψω μία είδηση που έμαθα, πολύ απλά γιατί ο άνθρωπος που μου το είπε, μου ζήτησε απλά να μην το αναφέρω. Αν δεν δημιουργήσεις μία σχέση εμπιστοσύνης, δεν πρόκειται ποτέ να έχεις αξιόπιστες πηγές, υποστηρίζουν οι δημοσιογράφοι με κάποια εμπειρία και αυτό ισχύει απολύτως.

Το ενδιαφέρον είναι ότι δεν είναι λίγες οι φορές που με έχουν αποτρέψει να αναφέρω καλές ειδήσεις για το ελληνικό οικοσύστημα των Startups. Συνήθως συμφωνίες για χρηματοδότηση ή ακόμη και για εξαγορά εγχώριων Startups, τα στελέχη των οποίων δεν θέλουν να δημοσιευτεί κάτι σε ελληνικό μέσο. Και αυτό συμβαίνει και με άλλους συναδέλφους που σέβονται αυτή τη σχέση που έχουν με τους ανθρώπους των εταιρειών. Το σύνηθες είναι βέβαια ότι καταλήγουν να βλέπουν την είδηση να βγαίνει σε κάποιο ξένο μέσο και να αναρωτιούνται τελικώς αν έκαναν σωστά ή όχι.

Ο λόγος που θίγω το εξής θέμα είναι ο εξής: καταλαβαίνω ότι για αρκετά Startups που ξεκίνησαν από την Ελλάδα αλλά πλέον έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στο εξωτερικό, η ελληνική αγορά δεν έχει ιδιαίτερο νόημα. Είναι, στις περισσότερες περιπτώσεις, και εταιρείες που έχουν μεταφέρει την έδρα τους στο εξωτερικό. Οπότε, θεωρούν ότι το να πάρουν δημοσιότητα στο εσωτερικό δεν τους προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο.

Είναι μία άποψη, η οποία κατά τη γνώμη μου είναι λανθασμένη. Οι λόγοι είναι κατά βάση δύο.

Ο πρώτος αφορά την ίδια την εταιρεία. Ένα Startup που διατηρεί στην Ελλάδα το τμήμα ανάπτυξης των προϊόντων/υπηρεσιών του θα χρειαστεί ανθρώπινο δυναμικό. Και σε αυτή την περίπτωση είναι πιο εύκολο να βρεις ανθρώπους αν σε ξέρουν, αν έχουν διαβάσει για σένα σε κάποιο ελληνικό μέσο παρά αν δεν σε ξέρουν. Και πιστέψτε με, στις εκδηλώσεις του οικοσυστήματος δεν έρχονται όλοι οι πιθανοί “υποψήφιοι”. Το έχω αναφέρει σε πολλές συζητήσεις με στελέχη Startups: είναι πιο πιθανό ένας φοιτητής να προτιμήσει την εταιρεία Χ για την οποία έχουν γράψει και 10 ελληνικά ειδησεογραφικά sites παρά για την εταιρεία Ψ για την οποία έχουν γραφτεί 1-2 άρθρα. Ακόμη και αν η εταιρεία Ψ έχει τετραπλάσιο τζίρο, έχει λάβει δεκάδες εκατομμύρια σε χρηματοδότηση και ετοιμάζεται για το επόμενο μεγάλο βήμα της.

Ο δεύτερος λόγος σχετίζεται με το ίδιο το οικοσύστημα των Startups. Το “hype” του παρελθόντος έχει πλέον παρέλθει και το ενδιαφέρον του κόσμου δεν είναι το ίδιο. Δεν νομίζω ότι είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες δεν έχω συναντήσει πολλά Startups που να με κάνουν να πιστέψω ότι έχουν πολύ μέλλον μπροστά τους. Για την ακρίβεια, έχω την εντύπωση ότι ο αριθμός των νέων Startups έχει μειωθεί, αν και αυτό μπορεί να είναι μία λανθασμένη εντύπωση.

Μετά την αρχική “έκρηξη” τώρα είναι κρίσιμο να υπάρχουν επιτυχημένες περιπτώσεις. Δηλαδή, Startups που έκαναν το επόμενο βήμα. Startups που πουλήθηκαν σε μεγάλες διεθνείς επιχειρήσεις, Startups που λαμβάνουν δεκάδες εκατομμύρια σε χρηματοδότηση. Ακόμη και Startups από τα οποία επενδυτικά funds – ότι τέλος πάντων υπάρχει στην Ελλάδα- από-επενδύουν, αποκομίζοντας σημαντικά κέρδη.

Αυτά τα παραδείγματα είναι απαραίτητα προκειμένου να τονωθεί ολόκληρο το οικοσύστημα, να υπάρξουν καινούρια Startups, νέοι άνθρωποι να κάνουν όνειρα αλλά και επιχειρηματίες και επιχειρήσεις να αποφασίσουν ότι αξίζει να επενδύσουν. Και το αναφέρω αυτό απευθυνόμενος προς όλες εκείνες τις ελληνικές Startup επιχειρήσεις, αλλά και τις πιο μεγάλες, οι οποίες όταν πωλούνται προτιμούν να στέλνουν ανακοινώσεις και να ενημερώνουν αποκλειστικά διεθνή ΜΜΕ. Ενδεχομένως, να πρέπει να δουν και τα οφέλη που θα είχε αν έδιναν την είδηση και στα ελληνικά ΜΜΕ. Έστω αυτά που ασχολούνται περισσότερο με την επιχειρηματικότητα και την προώθηση της.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις