Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το παράπλευρο μεγάλο κέρδος της αυτόνομης οδήγησης

Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένα καυτό αντικείμενο στο χώρο της τεχνολογίας, των Startups και της βιομηχανίας της αυτοκίνησης γενικά. Παρότι τα αυτόνομα I.X. που μπορούμε να εμπιστευτούμε απέχουν πολλά χρόνια ακόμα από το να γίνουν πραγματικότητα, ωστόσο οι σχετικές τεχνολογίες μπορούν να κάνουν άμεσα την οδήγηση μας πολύ πιο ασφαλή, μειώνοντας δραματικά τα ατυχήματα με εμάς στο τιμόνι.

Όπως φαίνεται κανένας δεν θέλει να μείνει «εκτός νυμφώνα» με τους μεγάλους και μικρούς παίκτες από τον χώρο της τεχνολογίας και της πληροφορικής να κάνουν συνεχώς τις κινήσεις τους με πιο πρόσφατη αυτή της Microsoft η οποία έδωσε την άδεια χρήσης όλων των πατεντών της που σχετίζονται με τα διασυνδεδεμένα αυτοκίνητα στην Toyota, την πρώτη του είδους και εφόσον δεν είναι αποκλειστική αυτή η συνεργασία δεν αποκλείεται να δούμε και άλλους κατασκευαστές μαζί με τη Microsoft.

Βέβαια, αρκετοί κατασκευαστές συνεργάζονται ήδη με τη Microsoft όπως οι Nissan, Ford, BMW και Volvo σε επιμέρους τομείς και συγκεκριμένα προϊόντα.

Microsoft-Toyota

H Microsoft έχει έτοιμες τεχνολογίες οι οποίες αφορούν την τεχνητή νοημοσύνη και την ανάλυση δεδομένων για προσωποποιημένες υπηρεσίες από τον υπολογιστή του αυτοκινήτου, αναγνώριση, αποθήκευση και μεταφορά δεδομένων, φωνής και video, την επικοινωνία με το περιβάλλον και τα πέριξ ασύρματα δίκτυα και υπηρεσίες, την κυβερνοασφάλεια κ.α.

Το 2015 7 εκατ. αυτοκίνητα είχαν ενσωματωμένες δυνατότητες διασύνδεσης με τον αριθμό αυτό να φτάσει τα 61 εκατ. το 2020 κάτι που δεν έχει αφήσει αδιάφορες και τις Intel, Qualcomm, IBM, NXP και φυσικά την Google που είναι εξαιρετικά δραστήρια στο αντικείμενο έχοντας ήδη συστήσει την αυτοτελή εταιρεία Waymo.

ARM – nVidia

H ARM η οποία είναι κυρίαρχος στον χώρο των επεξεργαστών των Smartphones μόλις παρουσίασε ένα νέο επεξεργαστή, τον DynamiQ, ο οποίος βασίζεται στην αρχιτεκτονική Cortex-A, και προορίζεται για τις αγορές της αυτόνομης οδήγησης, της Τεχνητής Νοημοσύνης και των IoT αλλά και για τα Data Center στα οποία προς τα παρόν κυριαρχούν οι επεξεργαστές της Intel.
H nVidia ανακοίνωσε επίσης πρόσφατα τη συνεργασία της με την Bosch για την ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας Τεχνητής Νοημοσύνης για αυτόνομα οχήματα η οποία θα βασίζεται σε τεχνολογίες την nVidia και συγκεκριμένα στην πλατφόρμα Drive PX και το επερχόμενο super-chip Xavier.

Ο πόλεμος Uber – Google και η έτοιμη Tesla

Οι τρεις αυτοί μεγάλοι παίκτες, μαζί ίσως με την Volvo και την GM, είναι έτοιμοι σχεδόν να βγάλουν στην αγορά αυτόνομα οχήματα με την Tesla να βελτιώνει σημαντικά τον Autopilot, που βρίσκεται σε κάθε όχημά της, σε κάθε αναβάθμιση που πραγματοποιεί, ευρισκόμενη αρκετά μπροστά σε ότι έχει να κάνει με την αυτόνομη οδήγηση αλλά και τα πολύ σημαντικά συστήματα ασφάλειας κατά την οδήγηση.

otto

Η εταιρεία αυτόνομης οδήγησης της Google, Waymo, βρίσκεται ήδη σε δικαστική διαμάχη με την Uber κατηγορώντας της ότι το πρώην στέλεχος της, Antony Levandowski, παρέδωσε απόρρητα σχέδια, τα οποία ο ίδιος είχε αναπτύξει, στην Uber όπου και εργάζεται πλέον μέσω εξαγοράς της Startup Otto.

Επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων – V2V και ο ρόλος των Η.Π.Α.

Περίπου 1,25 εκατ. άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους και 20 με 50 εκατ. τραυματίζονται σε ατυχήματα και δυστυχήματα σε όλο τον κόσμο με το 90% εξ’ αυτών να οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος.

Το αμερικανικό υπουργείο μεταφορών έχει κάνει μια εξαιρετική κίνηση εστιάζοντας στα οφέλη που μπορούν να προσφέρουν όλες οι νέες τεχνολογίες στην ασφάλεια των καθημερινών μετακινήσεων μας παρά στα αυτοκίνητα-ρομπότ.
Μέχρι το 2025 θα είναι υποχρεωτικό όλα τα οχήματα στις Η.Π.Α. να ενσωματώνουν ένα σύστημα επικοινωνίας μεταξύ τους, (Vehicle-to-Vehicle), αλλά και με τα εκάστοτε έξυπνα συστήματα της πόλης με σκοπό να αποφεύγονται οι συγκρούσεις, οι τραυματισμοί και οι θάνατοι ανθρώπων.

Οι πρώτες υλοποιήσεις θα ξεκινήσουν από το 2019 με τα συστήματα να μπορούν να επεξεργαστούν πληροφορίες και συνθήκες σε πραγματικό χρόνο από τον δρόμο και τη κίνηση, μέσω υπολογιστικής όρασης και αισθητήρων στα οχήματα, τα οποία θα συνδυάζονται με ειδικούς φάρους στα φανάρια, αλλά στα κοντινά αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες, έτσι ώστε να γίνεται προειδοποίηση μιας σύγκρουσης την οποία δεν έχουμε καν αντιληφθεί αρκετά δευτερόλεπτα πριν αυτή συμβεί και έως 300 μέτρα πριν!

Η ισραηλινή Autotalks μόλις έκλεισε νέα χρηματοδότηση 30 εκατ. δολαρίων από πολλούς επενδυτές, φτάνοντας την συνολική χρηματοδότηση στα 70 εκατ. δολάρια και ασχολείται με το θέμα της επικοινωνίας μεταξύ οχημάτων, με την τεχνολογίας της να έχει επιλεγεί για χρήση σε διάφορους μεγάλους κατασκευαστές όπως για παράδειγμα στην Audi.
Κάθε όχημα ή ακόμα και οι πεζοί ενώ βρίσκονται στο δρόμο κινούμενοι ή σταματημένοι εκπέμπουν συνεχώς τη θέση τους, την ταχύτητα και την κατεύθυνσή τους, ειδοποιώντας τα κοντινά οχήματα και τους οδηγούς τους.
Τα περισσότερα ατυχήματα και δυστυχήματα με μοτοσικλέτες για παράδειγμα γίνονται σε διασταυρώσεις χωρίς ορατότητα με το συγκεκριμένο αλλά και άλλα παρόμοια συστήματα να προσφέρουν τη δυνατότητα αποφυγής τους είτε με ευθύνη των οδηγών είτε με αυτόματη ενεργοποίηση των συστημάτων φρεναρίσματος.

Η DeepScale επίσης σήκωσε 3 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση Seed η οποία αναπτύσσει συστήματα αντίληψης στα οχήματα και προστασίας από τις συγκρούσεις βασιζόμενα σε υπάρχοντες τεχνολογίες στα αυτοκίνητα κάτι που θα επιταχύνει την υλοποίησή τους.
Με το ίδιο αντικείμενο βγήκε από την “αφάνεια” και η Aurora με τεχνολογίες πρόδρομες της αυτόνομης οδήγησης και χρηματοδότηση 3,1 εκατ. δολ. επίσης.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις