Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Innoetics: Βρέθηκε τη σωστή στιγμή με το σωστό προϊόν, κυνηγώντας η ίδια την τύχη της

Την περασμένη Παρασκευή στο 89o OpenCoffee ο Γιώργος Τζιραλής είχε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Αιμίλιο Χαλαμανδάρη, CEO της Innoetics, τη δεύτερη μαζί του μετά αυτή του 2009 πάλι στο OpenCoffee.

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε η Samsung εξαγόρασε τον περασμένο Ιούλιο την επταμελή ομάδα της Innoetics για περίπου 40 εκατ. ευρώ (δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα το ακριβές τίμημα).
Ελάχιστοι είχαμε ακούσει για τα πεπραγμένα της Innoetics μέχρι και την ανακοίνωση της εξαγοράς μια και ήταν επιλογή της. Βέβαια όσοι ασχολούνται με το χώρο της συνθετικής ομιλίας σίγουρα είχαν ακούσει την Innoetics μια και έχει κερδίσει τρεις φορές το Blizzard Challenge, έναν από τους πιο σημαντικούς διαγωνισμούς παγκοσμίως στο αντικείμενο, ως η καλύτερη λύση συνθετικής ομιλίας, δηλαδή αυτή με τη φυσικότερη φωνή, μπαίνοντας στα ραντάρ των μεγάλων εταιρειών.

Η ομάδα ξεκίνησε με τα μέλη της να κάνουν το διδακτορικό τους στο Ε.Μ.Π. πάνω στις τεχνολογίες συνθετικής ομιλίας και μεταφέρθηκε στο Ερευνητικό Κέντρο Αθηνά όπου και έγινε εταιρεία το 2007.
Το μυστικό της τεχνολογίας της Innoetics είναι ότι αντιγράφει το σήμα της ανθρώπινης φωνής και όχι τον τρόπο που δημιουργείται στις ανθρώπινες χορδές, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να διαβάζει οποιοδήποτε κείμενο και να το αποδίδει με μεγάλη φυσικότητα, με ανθρώπινη χροιά και μελωδία.
Παράλληλα έχει δημιουργηθεί και μια πλατφόρμα όπου οι ενδιαφερόμενοι – πελάτες μπορούν να φτιάξουν τις δικές τους φωνές, για όλες τις χρήσεις, με όλη αυτή τη διαδικασία να είναι ένα από τα δυνατά σημεία της Innoetics.

Αν και αρχικά οι φωνές της Innoetics προορίζονταν για τις τηλεπικοινωνίες, για τηλεφωνικά κέντρα, για GPS και για βοηθήματα τυφλών, έγινε η κρίσιμη επιλογή να εστιάζουν στους ψηφιακούς βοηθούς, οι οποίοι επικοινωνούν με εμάς μέσω φωνής, αρχικά σε Smartphones και σε συσκευές όπως το Amazon Echo, ενώ αργότερα αναμένεται να περάσουν σε όλες τις ψηφιακές συσκευές, εντός και εκτός σπιτιού, προσφέροντάς μας προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, όπου και να βρισκόμαστε.

Το ταξίδι στη Silicon Valley της προηγούμενης χρονιάς, προς εύρεση επενδυτών και αγοραστών, έφερε πιο κοντά την εξαγορά, με το πλεονέκτημα της δεκαετούς πορείας της Innoetics, εντός και εκτός εργαστηρίων, να είναι ότι η λύση της, πέρα από κορυφαία τεχνολογικά, ήταν έτοιμη να υλοποιηθεί σε μεγάλη κλίμακα.

H εξαγορά ήταν θέμα χρόνου μια και η Samsung είναι σε μειονεκτική θέση απέναντι στον ανταγωνισμό των Amazon, Apple, Microsoft και Google για διάφορους λόγους. Η Innoetics είχε αναπτύξει μια από τις καλύτερες τεχνολογίες και ήταν έτοιμη να υλοποιηθεί, με τη συμφωνία να κλείνει μέσα σε λίγους μήνες.

Απ’ ότι ανέφερε ο Αιμίλιος, ήδη ο ψηφιακός βοηθός Bixby της Samsung χρησιμοποιεί εν μέρει τη τεχνολογία της Innoetics, η εταιρεία θα παραμείνει στην Αθήνα, αυτόνομη προς το παρόν, και σταδιακά θα μετατραπεί σε ένα από τα ελάχιστα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης τεχνολογιών της Samsung εκτός Ν. Κορέας!

Τέλος, όπως πολλές φορές ανέφερε ο Αιμίλιος Χαλαμανδάρης, η εξαγορά αυτή είναι ένα όνειρο ζωής για μια καθαρά ερευνητική ομάδα, μια και η τεχνολογία της απέδειξε την αξία της και θα χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες σε όλο τον κόσμο…

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις