Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Το Crowdfunding μέσα από τα μάτια του Καθηγητή Marshall Ganz

Ο καθηγητής Marshall Ganz, Επικεφαλής της προεκλογικής εκστρατείας “Obama 2008” αναφέρθηκε πρόσφατα στην εμπειρία του από τη δημιουργία ενός storytelling πλαισίου που αφορούσε μεν την πολιτική, εντούτοις όμως τα διδάγματά του μπορούν να εφαρμοστούν σε οποιαδήποτε προσπάθεια που εκτίθεται μέσω crowdfunding στο ευρύ κοινό.

“Συνήθως οι καμπάνιες στο Kickstarter και εν γένει crowdfunding που αποτυγχάνουν, δεν έχουν μια ιστορία να αφηγηθούν! Με το να ισχυρίζεται κάποιος πως ‘Αυτό είναι το νέο μας widget, διαθέτει αυτά τα χαρακτηριστικά, παρακαλώ υποστηρίξτε μας’ να είστε σίγουροι πως η δυναμική του ευθύς εξ’ αρχής είναι μειωμένη και η πορεία του προδιαγεγραμμένη. Αντιθέτως, το Kickstarter μοιάζει με μια πολιτική καμπάνια. Κι αυτό, γιατί καλείται κάποιος να αφηγηθεί μια ιστορία story με βάση την οποία θα πεισθούν αρκετοί άνθρωποι να συνεισφέρουν οικονομικά σε ένα προϊόν που ενδεχομένως να μην γνωρίζουν την ύπαρξή του. Μάλιστα, θα σε εμπιστευτούν πως θα είσαι σε θέση να παραδόσεις στο τέλος το ίδιο το πρϊόν στους αγοραστές. Άρα, η πρόκληση είναι να βρείτε μια ιστορία που θα προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού και αυτομάτως θα δίνει απαντήσεις σε απλά ερωτήματα αναφορικά με το προϊόν σας”, ανέφερε ο Marshall Ganz.

Τρια στάδια επιτυχημένου storytelling!

Ο καθηγητής Ganz θεωρεί πως για μια επιτυχημένη crowdfunding ενέργεια πρέπει να πληρούνται τρεις βασικές αρχές σε ότι αφορά το storytelling: “Κατ’ αρχήν, αυτός που καταφεύγει στην λύση του crowdfunding να τίθεται στο επίκεντρο της ιστορίας. Θα πρέπει να εξηγήσει με πειστικό τρόπο ποιο γεγονός τους επηρρέασε προκειμένου να κινητοποιηθούν και να δώσουν λύση σε ένα ζήτημα μέσω της δημιουργίας μιας εφαρμογής ή ενός προϊόντος. Δευτερευόντος, οφείλει να ‘απλώσει’ την ιστορία έτσι ώστε να συμπεριλάβει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Δηλαδή, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο προκειμένου να μοιραστεί και ταυτίσει τις αξίες και εμπειρίες με τους καταναλωτές. Μόλις λάβει “σάρκα και οστά” η σύνδεση με το κοινό γύρω από μια διαμοιρασμένη εμπειρία, αυτομάτως δημιουργείται μια αίσθηση του επείγοντος, κινητοποιώντας τους προς την ίδια κατεύθυνση. Έτσι, λοιπόν, φτάνουμε στο τρίτο σκέλος που δεν είναι άλλο από το να τους πείσετε πως έφτασε η ώρα να δράσουν άμεσα! Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να βρείτε το κατάλληλο μήνυμα προκειμένου να τους πείσετε”.

Εν κατακλείδι, μια ιστορία που παρουσιάζει ένα πρόβλημα, αναγνωρίζει έναν πρωταγωνιστή και θέτει ξεκάθαρους στόχους αποτελεί ένα πανίσχυρο εργαλείο, ενώ την ίδια στιγμή μόλις επιτευχθεί η σύνδεση με διάφορους ανθρώπους αυτομάτως οι τελευταίοι γίνονται συναισθηματικοί και εν τέλει επενδύουν στην επιτυχία σας!

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις