Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Μ.Γεωργακόπουλος (Satori Analytics): Πολλές δουλειές θα αλλάξουν λόγω του AI

Ο Μιχάλης Γεωργακόπουλος, Founder και CEO της Satori Analytics, καλεσμένος στην τηλεοπτική εκπομπή Μονόκερος, συζητάει με τον Γιάννη Διονάτο για την τεχνητή νοημοσύνη.

Η Satori Analytics, τα τελευταία δέκα χρόνια δραστηριοποιείται στον κλάδο της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence), βοηθώντας οργανισμούς -μεγάλους ή μικρούς – να «πάρουν αξία» μέσα από την ανάλυση δεδομένων. Η εταιρεία έχει παρουσία σε περισσότερες από δέκα χώρες σε Ευρώπη και Αμερική με μια ομάδα περίπου εκατό ατόμων.

Ο κ.Γεωργακόπουλος αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η τεχνητή νοημοσύνη υπήρχε, απλά το λέγαμε διαφορετικά. Ακόμα και πριν από δέκα χρόνια, λεγόταν στατιστική, εφαρμοσμένα μαθηματικά, επιχειρησιακή έρευνα ή μηχανική μάθηση. Υπάρχουν πολλοί όροι που είναι παραπλήσιοι. Όσα ζούμε σήμερα, στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό σε αλγορίθμους, σε μαθηματικά που υπάρχουν εδώ και πάρα πολύ καιρό. Αυτό που έχει αλλάξει είναι περισσότερο η υπολογιστική ισχύς (cloud computing)».

Τι σημαίνει όμως η λέξη «Satori»; 

Όπως εξηγεί ο CEO της εταιρείας, «satori» σημαίνει «moment of clarity» ή όπως λέμε στα ελληνικά «η στιγμή που τα πράγματα βγάζουν νόημα» και φιλοσοφικά προέρχεται από την Ανατολή. Ο κ.Γεωργακόπουλος, έπειτα από πολυετή εργασία στο Λονδίνο, αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα, αν και όπως αναφέρει ο ίδιος «Το ότι άνοιξα την εταιρεία ήταν περισσότερο πείραμα, παρά απόφαση μετά από πολλή σκέψη».

Γιατί τα δεδομένα είναι τόσο χρήσιμα για έναν οργανισμό;

«Ένας οργανισμός παράγει συνεχώς δεδομένα, από τα οποία μπορείς να εξάγεις πάρα πολύ σημαντικά συμπεράσματα για το πώς μπορείς να αναπτύξεις μια καινούρια υπηρεσία και γενικότερα, πώς μπορείς να βελτιωθείς», αναφέρει ο Founder, δίνοντας παραδείγματα οργανισμών (βλ. βίντεο συνέντευξης).

 Ο Ιδρυτής της Satori Analytics, δίνει ένα μήνυμα αισιοδοξίας, υπογραμμίζοντας ότι ο ελληνικός επιχειρηματικός κόσμος επενδύει αρκετά στο κομμάτι των δεδομένων, είτε είναι γηγενείς εταιρείες όπως ο KORRES είτε πολυεθνικές όπως η Vodafone. 

Τελικά, τι μπορεί να προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη;

Οποιαδήποτε διαδικασία κάνουμε η οποια μπορεί να μεταφραστεί σε αλληλουχία κινήσεων, όπως το να γράψουμε ένα e-mail ή μια καμπάνια, έχει ένα κομμάτι το οποίο είναι δημιουργικό και ένα άλλο που είναι πολύ διαδικαστικό. Οτιδήποτε είναι διαδικαστικό, μπορεί πλέον να αυτοματοποιηθεί. Έτσι ο χρόνος ενός υπαλλήλου να πηγαίνει σε πολύ πιο παραγωγικές εργασίες. 

Ποια επαγγέλματα «κινδυνεύουν» από την τεχνητή νοημοσύνη;

Ο κ.Γεωργακόπουλος εξηγεί: «Πιστεύω ότι σαν κοινωνία πρέπει να αγκαλιάσουμε την τεχνητή νοημοσύνη και να παραδεχτούμε ότι είναι εξέλιξη. Δε μπορούμε να το αποφύγουμε. Σίγουρα κάθε Επανάσταση, όπως έχουμε δει και στο παρελθόν, θα φέρει μια «ανακατοσούρα». Αν το δεις κυνικά -από την πλευρά της επιχείρησης-, η επιχείρηση σίγουρα θα βγει κερδισμένη. Σαν κοινωνία, οι υπηρεσίες που θα παίρνουμε από έναν γιατρό, έναν δικηγόρο, ή μια τράπεζα θα είναι και πιο γρήγορες και πιο καλές. Το πρόβλημα που προκύπτει από αυτό είναι ότι πολλές δουλειές θα αφανιστούν. Θα δημιουργηθούν άλλες, ωστόσο εγώ φοβάμαι ότι θα εξαφανιστούν περισσότερες απ’ όσες θα δημιουργηθούν».

 

Δείτε περισσότερα στη συνέντευξη: 

 

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις