Ultimate magazine theme for WordPress.

Ζήνα Μαυροειδή, e-fresh.gr: “Απαντάμε στη ζήτηση με τεχνολογία και προσλήψεις”

Με αφορμή το αφιέρωμα στα online σούπερ μάρκετ στο τεύχος #08 του Startupper Mag , που κυκλοφορεί την ερχόμενη Κυριακή 29/3 με το Βήμα της Κυριακής, μιλήσαμε με τη Ζήνα Μαυροειδή, managing director του E-Fresh.gr.

Στο εξωτερικό, τα online σούπερ μάρκετ είναι μια κατηγορία του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου που “ανθεί” τα τελευταία χρόνια. Μεγαθήρια όπως η Amazon, αλλά και Startups (που εξελίσσονται σε μεγαθήρια) με μεγάλες χρηματοδοτήσεις, φαίνεται να έχουν αντιληφθεί την τάση που δημιουργείται παγκοσμίως, το γεγονός ότι ο μέσος καταναλωτής, άριστος χρήστης του internet, με πολύ περιορισμένο χρόνο, αποζητά την ευκολία και την ταχύτητα και σε αυτή την μέχρι πρότινος αποκλειστικά offine δραστηριότητα.

Η τάση αυτή έφτασε και στην Ελλάδα, πριν από μερικά χρόνια, όταν τα πρώτα online σούπερ μάρκετ έκαναν την εμφάνισή τους. Ένα από αυτά και το e-fresh.gr, που ξεκίνησε το 2016 και σήμερα είναι ένας από τους μεγαλύτερους παίκτες στον χώρο. Το e-fresh.gr, συστάθηκε τότε με στόχο να προσφέρει μια ολοκληρωμένη υπηρεσία ηλεκτρονικών αγορών. Σήμερα, προσφέρει πάνω από 15.000 προϊόντα, δυνατότητα παραγγελιών 24/7 και επιλογής χρόνου και χώρου παράδοσης, ενώ ταυτόχρονα δίνει στον χρήστη συνταγές, ιδέες και το δικό του πρόγραμμα πιστότητας.

Το e-fresh.gr δημιουργήθηκε από ανθρώπους με εμπειρία στο λιανεμπόριο, στις εφοδιαστικές αλυσίδες και στις νέες τεχνολογίες, ώστε να παρέχει μια ολοκληρωμένη και αξιόπιστη λύση στους καταναλωτές της Αθήνας. Ανάμεσα στην ομάδα και η Ζήνα Μαυροειδή, managing director της e-fresh.gr, η οποία μιλά στο Startupper για την πορεία της εταιρείας από το 2015 έως σήμερα, τις προκλήσεις, το μέλλον αλλά και τις νέες συνθήκες που προκαλεί η πανδημία.

Μια και αναφερθήκαμε στην πανδημία, τα online σούπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο που επιβλήθηκαν περιοριστικά μέτρα δέχτηκαν σε σύντομο διάστημα δεκαπλασιασμό σχεδόν των παραγγελιών κάτι που προξένησε και προξενεί ακόμα θέματα με τους χρόνους παράδοσης, κάτι που αναμένεται να ομαλοποιηθεί στις επόμενες εβδομάδες. Ως ένα σημείο ήταν αναμενόμενο, μια και ο τζίρος των online σουπερμάρκετ γενικά αλλά και στην Ελλάδα κυμαίνεται από 0,5% – 4% του τζίρου των φυσικών καταστημάτων, πάντα όμως με σταθερή ετήσια αύξηση.

Startupper: Πώς ξεκίνησε το e-fresh; Ποια είναι η ιστορία πίσω από την ιδέα και το λανσάρισμα;

Ζήνα Μαυροειδή: Η e-fresh.gr ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα το καλοκαίρι του 2016 με την προετοιμασία του έργου να έχει ξεκινήσει ένα χρόνο πριν. Η ιδέα ήταν απλή και ταυτόχρονα δύσκολη: να φέρουμε με το super market στην πόρτα του πελάτη μας με επαγγελματισμό και χωρίς περιορισμούς. Βλέποντας προσεγγίσεις που είχαν ήδη εδραιωθεί σε χώρες του εξωτερικού ακολουθήσαμε το δρόμο της ανεξάρτητης ανάπτυξης – δεν συνεργαζόμαστε με κάποια φυσική αλυσίδα – με σημαντικές επενδύσεις στις υποδομές μας.

Παράλληλα αξιοποιήσαμε σε μεγάλο βαθμό νέες τεχνολογίες όπως η ρομποτική και ο αυτοματισμός σε διαφορετικούς τομείς της δραστηριότητάς μας. Έτσι δημιουργήσαμε ένα πλήρες site που καλύπτει την κάθε ανάγκη ενός νοικοκυριού ώστε να μην χρειαστεί συμπληρωματική παραγγελία από κάποιο φυσικό κατάστημα. Σήμερα περίπου 4 χρόνια μετά η εταιρεία έχει εξυπηρετήσει περίπου μισό εκατομμύριο παραγγελίες εξοικονομώντας χρόνο και χρήματα σε χιλιάδες νοικοκυριά.

Startupper: Ποιες είναι οι σημαντικότερες στιγμές στην πορεία σας μέχρι σήμερα;

Ζήνα Μαυροειδή: Όπως προανέφερα, η e-fresh.gr ξεκίνησε εμπορική δραστηριότητα το καλοκαίρι του 2016 – σε λίγο καιρό θα κλείσει 4 χρόνια. Στο διάστημα αυτό:

  • Ξεκινήσαμε την λειτουργία μας με την 1η ρομποτική αποθήκη στο On line grocery στην Ελλάδα στην περιοχή του Ρέντη. Ένα χρόνο μετά το ξεκίνημά μας, του Αύγουστο του 2017, θέσαμε σε λειτουργία την 2η ρομποτική αποθήκη μας στο Μενίδι , ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση.
  • Έχουμε πιστοποιηθεί με ISO 22:000 για το σύστημα διαχείρισης τροφίμων που εφαρμόζουμε, ενώ και τα 52 οχήματα μας είναι υγειονομικά ελεγμένα και πιστοποιημένα.
  • Έχουμε λάβει περισσότερα από 20 βραβεία σαν εταιρεία μέχρι σήμερα, για διάφορους τομείς της δραστηριότητάς μας. Πέρα από τις διακρίσεις ως το βέλτιστο On line supermarket, η e-fresh.gr έχει βραβευτεί για το σύστημα logistics που έχει αναπτύξει ειδικά για τον κλάδο των τροφίμων αλλά και για την τεχνολογική καινοτομία που την διακρίνει. Ξεχωρίζω την φετινή βράβευση από τον ΕΒΕΑ και τον υπουργό ανάπτυξης στον τομέα της ηλεκτρονικής επιχειρηματικότητας.
  • Έχουμε παρουσία σε διάφορα διεθνή συνέδρια όπου παρουσιάστηκε το case της e-fresh.gr ανάμεσα σε άλλα επιλεγμένα best practices από διάφορες χώρες του κόσμου. Ξεχωρίζω την Anuga 2019 στην Κολωνία όπου η e-fresh.gr ήταν η ελληνική συμμετοχή για το e-commerce.
  • Οι συνεργασίες και οι δράσεις μας με επιλεγμένους φιλανθρωπικούς φορείς, είναι άλλο ένα σημαντικό στοιχείο της κουλτούρας μας. H e-fresh.gr συνεργάζεται μόνιμα με 4 επιλεγμένους φορείς μέσω του προγράμματος efresh charity και με την υποστήριξη των πελατών μας, στέλνουμε είδη πρώτης ανάγκης στις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες που υποστηρίζουν. Έχουμε πάρει θέση για το σημαντικό ζήτημα της σπατάλης τροφίμων, ενώ δίνουμε την δυνατότητα στους πελάτες μας να παραλαμβάνουν τις παραγγελίες τους χωρίς καθόλου πλαστικές σακούλες.
  • Τέλος, έχουμε αναπτύξει μια σειρά από καινοτόμες υπηρεσίες, όπως ο οδηγός οργάνωσης γευμάτων (Meal Planner)

Η e-fresh.gr διαθέτει αυτή τη στιγμή περισσότερους από 15,000 κωδικούς στο site της καλύπτοντας όλη την γκάμα προϊόντων super market μεταξύ των οποίων η μαναβική, το νωπό κρέας ή ακόμη και το φρέσκο ψάρι. Αυτή τη στιγμή απασχολεί 170 άτομα η πλειοψηφία των οποίων είναι οδηγοί (75 άτομα.)

Startupper: Ποιο είναι το προφίλ των πελατών και πως έχει αλλάξει αυτό διαχρονικά; (Ηλικία, εργασία, μορφωτικό επίπεδο, περιοχές). Υπάρχουν κάποια δημογραφικά στοιχεία;   

Ζήνα Μαυροειδή: Η πλειοψηφία των πελατών μας είναι άτομα που εκτιμούν την ευκολία και την εξοικονόμηση χρόνου που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο τροφίμων μέσα από την πλατφόρμα της e-fresh.gr. Άρα μιλάμε για νέες οικογένειες με μικρά παιδιά και λίγο ελεύθερο χρόνο για τους οποίους η συστηματική μετακίνηση στο φυσικό κατάστημα μπορεί να είναι προβληματική. Αντίστοιχα μιλάμε και για εργαζόμενους με φορτωμένο πρόγραμμα που επωφελούνται από τις παραδόσεις 9-11 το βράδυ ή πριν το γραφείο, 09-11 το πρωί.

Startupper: Πώς επηρέασε ο κορωνοϊός τη ζήτηση και πώς αντιμετωπίζετε τις νέες συνθήκες;

Στις μέρες του κορωνοϊού το κοινό διευρύνεται με εκπροσώπηση σε κάθε στρώμα της κοινωνίας. Ακόμη και οι λιγότερο εξοικειωμένοι με τον κόσμο του Internet, επιλέγουν την e-fresh.gr για να κάνουν τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά και έτσι να μην χρειαστεί να βγουν από το σπίτι.

Λόγω της πανδημίας η e-fresh.gr είχε απότομη αύξηση της ζήτησης και μεγάλη εισροή νέων πελατών. Αυτό αντιμετωπίστηκε με επιπλέον προσλήψεις προσωπικού, ενώ δόθηκε εξαρχής προτεραιότητα στις ευπαθείς ομάδες, εγκύους ή σε άτομα που βρίσκονται σε υποχρεωτική καραντίνα και δεν έχουν άλλο τρόπο να προμηθευτούν τα αναγκαία είδη super market.

Startupper: Ποια προϊόντα, προσφορές και υπηρεσίες προτιμούν οι πελάτες σας;

Ζήνα Μαυροειδή: Δεδομένου ότι η e-fresh.gr διαθέτει πλήρη γκάμα προϊόντων από μαναβική και φρέσκο κρέας μέχρι και είδη καθαριότητας ή Pet shop αλλά και χιλιάδες προϊόντα σε προσφορά, η σύνθεση στο τυπικό καλάθι των πελατών μας δεν διαφέρει από ένα φυσικό κατάστημα. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι στο ηλεκτρονικό εμπόριο συναντάμε σημαντικά μεγαλύτερες παραγγελίες κατά μέσο όρο στα 82 ευρώ την στιγμή που η μέση επίσκεψη σε κάποιο φυσικό κατάστημα κυμαίνεται στα 20-25 ευρώ. Τις τελευταίες εβδομάδες λόγω των πρόσφατων εξελίξεων υπάρχει έντονη ζήτηση για απολυμαντικά και καθαριστικά γενικής χρήσης, γάντια, gel αλλά και τρόφιμα ξηρού φορτίου όπως μακαρόνια, ρύζι, όσπρια, κονσέρβες.

Startupper: Ποια είναι τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το e-fresh απέναντι στον ανταγωνισμό και πως διαφοροποιείται;

Ζήνα Μαυροειδή: Η e-fresh.gr είναι μια καθαρόαιμη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου, ένας οργανισμός τεχνολογίας που καθοδηγείται από την χρήση και την αξιοποίηση δεδομένων. Η δουλειά μας βασίζεται στην αξιοποίηση νέων τεχνολογιών από την πρώτη επαφή του χρήστη με το site μας, μέχρι και την εξυπηρέτηση της τελευταίας παραγγελίας. Το αποτέλεσμα της στρατηγικής αυτής επιλογής είναι μια σειρά από ευκολίες για τον καταναλωτή: ένα εύχρηστο site, πρόσβαση σε μια ολοκληρωμένη γκάμα 15,000 προϊόντων, δυνατότητα πληρωμής On Line αλλά και με αντικαταβολή, Paypal, POS ή τραπεζική κατάθεση, επαγγελματική παράδοση σε 2ωρα slot με υγειονομικά ελεγμένα φορτηγά ψυγεία και εκπαιδευμένους οδηγούς. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την ευκολία αλλά και την ποιότητα που θέλουμε να προσφέρουμε στον καταναλωτή κατά την χρήση της υπηρεσίας μας και είναι πλέον και τα βασικά χαρακτηριστικά που μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό μας.

Startupper: Ποιες τεχνολογικές λύσεις (και σε ποιους τομείς) έχετε υλοποιήσει και τι θα δούμε στο μέλλον;  

Ζήνα Μαυροειδή: Το ηλεκτρονικό εμπόριο στο super market είναι μια αγορά με τεράστια περιθώρια ανάπτυξης. Η ανάπτυξη αυτή όμως δεν μπορεί να υποστηριχθεί χωρίς τις αντίστοιχες επενδύσεις σε υποδομές καθώς και στην αξιοποίηση νέων τεχνολογικών λύσεων. Στην e-fresh.gr επενδύσαμε από την πρώτη στιγμή σε αυτόνομα κέντρα διανομής που αξιοποιούν ρομποτική τεχνολογία για την ταχύτατη προετοιμασία μιας ηλεκτρονικής παραγγελίας. Η ανάπτυξη μας βασίστηκε στον σχεδιασμό πρότυπων κατασκευών με ειδικά ανεπτυγμένες διαδικασίες και λογισμικό που υποστηρίζουν με ακρίβεια την λειτουργίας μας χαρίζοντας ταχύτητα και ποιότητα στην εξυπηρέτηση. Η τεχνολογία που αναπτύξαμε συνεχώς εξελίσσεται, ακολουθώντας νέες τάσεις και αξιοποιώντας την μέχρι τώρα εμπειρία μας. Η συνεχής βελτιστοποίηση είναι κομμάτι της δουλειάς μας.

Η αγάπη για τις νέες τεχνολογίες όμως δεν περιορίζεται στα logistics. Σε ένα data driven οργανισμό, διέπει όλες τις βασικές δραστηριότητες της εταιρείας, χαρίζοντας ευκολία σε όλα τα σημεία επαφής με τον καταναλωτή και εν τέλη αξία στην συνολική μας υπηρεσία. Χωρίς αμφιβολία, η ρόλος της τεχνολογίας στην αλματώδη ανάπτυξη της εταιρείας ήταν καθοριστικός.

Startupper: O βασικός ανταγωνισμός είναι τα παραδοσιακά σουπερμάρκετ ή εταιρείες τεχνολογίας όπως το Amazon; 

Ζήνα Μαυροειδή: Ανταγωνισμός μας είναι ότι προσφέρει ευκολία στον καταναλωτή στην ανάγκη του να προμηθευτεί είδη super market, ανεξαρτήτως του πώς επιλέγει να το κάνει. Δεν έχει να κάνει με τον κλάδο αλλά με την τελική υπηρεσία όπως την εκλαμβάνει ο καταναλωτής.

Startupper: Πως σας αντιμετώπισαν οι προμηθευτές σας; 

Ζήνα Μαυροειδή: Για την αλυσίδα τροφοδοσίας του super market το κανάλι του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι κάτι καινούριο που κερδίζει συνεχώς έδαφος. Είναι λογικό και οι προμηθευτές να επιδιώκουν έντονη παρουσία και καλή συνεργασία σε ένα κλάδο που ανεβαίνει γρήγορα ενώ παράλληλα προσφέρει δυνατότητες επικοινωνίας και data driven λύσεις που δεν ήταν διαθέσιμες μέχρι πρότινος.

Startupper: Πως βλέπετε το e-fresh τα επόμενα 3 έτη; 

Ζήνα Μαυροειδή: Παρ’ όλες τις δυσκολίες στο ξεκίνημα της εταιρείας το 2015 αλλά και τους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξη για την πορεία της e-fresh.gr. Έχοντας διανύσει πλέον τα πρώτα μας βήματα μαθαίνουμε από την εμπειρία μας εξελίσσοντας την υπηρεσίας μας στο δρόμο της υγιούς ανάπτυξης. Με την υποστήριξη της ευρύτερης οικογένειας της e-fresh.gr θεωρώ ότι η εξέλιξη της εταιρείας όπως αυτή έχει προβλεφθεί θα πραγματωθεί, δίνοντας την δυνατότητα σε ακόμη περισσότερα νοικοκυριά να εξοικονομήσουμε χρόνο και χρήμα αλλά και να ψωνίσουν ότι χρειάζονται γρήγορα και με ασφάλεια.

Σχόλια