Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Τα έσοδα για φέτος θα είναι… Εικονικά!

Οταν όλοι ψάχνουν τρόπους να κάνουν marketing σε online περιβάλλον

Δεν είναι εύκολη χρονιά για τον Τουρισμό. Δεν είναι εύκολη χρονιά για τίποτα, για κανέναν. Νομίζω ότι πλέον μπορούμε να πάμε όλοι στη γωνία μας και να σιγοκλάψουμε για αυτά που χάσαμε και θα συνεχίσουμε να χάνουμε όσο δεν εμφανίζεται το εμβόλιο για τον Covid19 στον ορίζοντα. Ειδικά όσο τείνουμε να συμβιβαστούμε με το γεγονός ότι τα φετινά έσοδα θα κυμανθούν στο 20% της περυσινής χρονιάς…

Ή μπορούμε να ψάξουμε και να βρούμε λύσεις και ανοιχτόμυαλες προτάσεις, να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα και να αναζητήσουμε ιδέες, συμμαχίες και προϊόντα αλλά και τρόπους να ξεπεράσουμε τον θεόρατο τοίχο που ορθώνεται μπροστά μας. Μία από τις λύσεις, προϋπάρχει εδώ και καιρό. Δεν έχει μπει σε πολύ ευρεία εφαρμογή αλλά όλα δείχνουν ότι ήρθε η ώρα της. Ειδικά, μετά την εμφάνιση του Covid19 και την αλλαγή που επέφερε σε επιχειρήσεις και business models, μπορούμε να πούμε ότι μιλάμε πιά για μία αναγκαιότητα η οποία φέρνει νέους τρόπους διάδρασης με όσα θεωρούσαμε δεδομένα.

Εικονική Πραγματικότητα ή αλλιώς Virtual Reality (VR)

Οταν όλοι ψάχνουν τρόπους να κάνουν marketing σε online περιβάλλον και να μπορέσουν να πουλήσουν προϊόντα και υπηρεσίες σε ανθρώπους που δεν μπορούν να προσεγγίσουν το μέχρι πρόσφατα φιλόξενο «μαγαζί» τους, οι Εικονικές Περιηγήσεις δίνουν τη λύση. Και όχι μόνο στον Τουρισμό. Στο σημερινό άρθρο θα δούμε όλες τις εφαρμογές που μπορεί να καλύψει η ολιστική αυτή προσέγγιση δειγματισμού και πώλησης προϊόντων και υπηρεσιών online.

Αν όχι τώρα, πότε;

Είναι η καλύτερη χρονική περίοδος, τώρα, το καλύτερο timing για τις εικονικές περιηγήσεις; Αναμφίβολα, ναι. Και σαφώς συντελεί στη δημοκρατικοποίηση της διαδικασίας του ταξιδιού και βοηθάει στην εξίσωση όλων, στο κομμάτι που αφορά στο επίπεδο πρόσβασής τους στην Εμπειρία. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ.

Ποιοι είναι οι «πελάτες» της εικονικής περιήγησης

Οι παρακάτω ομάδες ανθρώπων θα επιλέξουν φέτος αλλά και τα επόμενα χρόνια, να επισκεφθούν μέσω εικονικών περιηγήσεων περιοχές, επιχειρήσεις κτλ. Μεγάλο ποσοστό αυτών των ομάδων, δεν θα έβλεπαν ποτέ από κοντά αυτές τις «εμπειρίες» ούτως ή άλλως, άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το πρόσχημα ότι οι εικονικές περιηγήσεις θα μειώσουν τα… εισιτήρια!

-Ειδικά στην Ελλάδα με τις μηδαμινές υποδομές για ανθρώπους με αναπηρίες: όσοι δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε συγκεκριμένα κτίρια ή εγκαταστάσεις, τώρα έχουν! Οσοι δεν μπορούσαν λόγω κάποιας αναπηρίας να βαδίσουν σε ένα δύσβατο φαράγγι ή να θαυμάσουν από κοντά ένα θαυμάσιο έργο Τέχνης όπως είναι ο Παρθενώνας, τώρα μπορούν!

-Ανθρωποι και οι οικογένειές τους με αυτισμό, σύνδρομο Ντάουν, ψυχικές ασθένειες που αισθάνονταν άσχημα σε μέρη συνωστισμού λόγω ιδιαίτερης ευαισθησίας συχνά ακόμη και στον θόρυβο, επιτέλους έχουν πρόσβαση! Τι συναρπαστικοί δρόμοι ανοίγονται!

-Οικογένειες με μικρά παιδάκια που ακόμη ζητούν νερό ή φαγητό με έντονες φωνές και ξεσπούν σε γοερά κλάματα χωρίς προφανή λόγο, έχουν πρόσβαση στην Εικονική Περιήγηση χωρίς να πρέπει να απολογηθούν που το μικρό κλαίει γιατί πχ βγάζει δοντάκια.

-Ηλικιωμένοι που δεν ξέρουν πόσο θα κουραστούν ανεβαίνοντας ένα λόφο ή άνθρωποι με αυτοάνοσα νοσήματα που δεν μπορούν να ελέγξουν το επόμενο ξέσπασμα της νόσου, έχουν πρόσβαση πια.

-Ειδικά για φέτος: Ανθρωποι από χώρες που δεν κατάφεραν να ελέγξουν όπως πρέπει τον κορονωϊό και οι πτήσεις από τη χώρα τους δεν επιτρέπονται με κανονικούς ρυθμούς, άνθρωποι με χαμηλό ανοσοποιητικό, με χρόνιες παθήσεις, άνθρωποι με χαμηλό εισόδημα λόγω του ότι το επάγγελμά τους χτυπήθηκε και αυτό από τον Covid19. Γιατί όλοι, μα όλοι έχουμε ανάγκη να ταξιδεύουμε, έστω κι αν δεν το αντέχουμε οικονομικά!

Εικονική Περιήγηση, πότε;

Ειδικότερα στον Τουρισμό, δεν νομίζω ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος από την εικονική περιήγηση για να αιχμαλωτίσεις τον ταξιδιώτη από το πρώτο κιόλας στάδιο του ταξιδιού! Τα στάδια είναι συνολικά πέντε και είναι τα κάτωθι:
1) όνειρο
2) οργάνωση
3) κράτηση
4) διαμονή και
5) διαμοιρασμός της εμπειρίας.
Ακόμη και μετά το τέλος της εμπειρίας όμως, μπορεί να γίνει remarketing χρησιμοποιώντας εικονικές περιηγήσεις. Υπάρχει καλύτερος τρόπος για να ξαναθυμίσεις σε κάποιον όλα όσα μόλις έζησε;

Ειδικότερα στον Τουρισμό
O γενικός Διευθυντής Marketing της VResorts Romain Baron  επισημαίνει στο online περιοδικό Τουρισμού, Skift: «Αφού οι ταξιδιώτες πλέον έμαθαν να αγοράζουν μέσω του κινητού τους, είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στην επόμενη φάση, αυτή του VR. Μέχρι τώρα βασιζόμαστε στις κριτικές για να αποφασίσουμε ποιο ξενοδοχείο θα προτιμήσουμε. Σύντομα θα βασιζόμαστε στο VR». Από το reputation economy στο Εxperience Economy, ένα VR δρόμος…

Μάλιστα τον περασμένο Μάρτιο ο φουτουριστής Dr Ian Pearson  μιλώντας σχετικά στο δημοσιογράφο του BBC Toby Skinner, ανέφερε ότι μελετάται ήδη το “Active Skin” το οποίο θα επιτρέπει στον χρήστη να αισθάνεται κάποια ερεθίσματα στο δέρμα του (δημιουργώντας δερματικές συνδέσεις με το νευρικό σύστημα) και έτσι να συμμετέχει πειστικότερα στην όποια εικονική εμπειρία. Αυτό μπορεί να σημαίνει: να αισθανόμαστε παγωμένο αέρα και το άγγιγμα του χιονιού κατεβαίνοντας μία πλαγιά με σκι ή το καυτό άγγιγμα του ήλιου και το ράπισμα του νερού, κάνοντας αντίστοιχα water ski. Αυτή η σύνδεση θα μπορούσε να ενεργοποιηθεί ακόμη και με ένα ψέκασμα το οποίο θα στέλνει σινιάλα στο νευρικό σύστημα. Αυτή η εξέλιξη θα έρθει πιθανώς σε ευρεία εφαρμογή κοντά στο 2030. Ακόμη και φακοί επαφής επαυξημένης πραγματικότητας ενδέχεται να τεθούν στην υπηρεσία της ρεαλιστικότερης εικονικής πραγματικότητας που προσδοκούν επιστήμονες και χρήστες.

Στο infographic που παρουσιάζουν εδώ η εταιρεία Ericsson Consumer & IndustryLab αναδεικνύονται ενδιαφέρουσες προβλέψεις, ανάμεσα στις οποίες: (συνέχεια μετά το infographic)

  • 59% πιστεύουν ότι θα μπορούν να δουν ψηφιακές διαδρομές στα VR γυαλιά τους, αρκεί να σκεφτούμε τον προορισμό.
  • 43% των ερωτηθέντων θα ήθελαν να κάνουν ψηφιακές διακοπές περιπέτειας οι οποίες θα απευθύνονταν σε όλες τις αισθήσεις τους και θα τους «βύθιζαν» κυριολεκτικά σε όλα τα διαφορετικά σημεία που επιθυμούν να επισκεφθούν.
  • 45% περιμένει ότι κοντά στο 2030 θα μπορεί να επισκεφθεί ψηφιακά malls στα οποία θα μπορεί να χρησιμοποιεί και τις 5 αισθήσεις του για να ψωνίσει.
  • 6 στους 10 αναμένουν ότι θα μπορούν να επισκεφθούν την ύπαιθρο εικονικά και να δέχονται όλες τις διαφορετικές μυρωδιές ενός δάσους.
  • 45% των ερωτηθέντων προβλέπουν ότι θα υπάρχει μία ενδοστοματική συσκευή η οποία θα προσομοιώνει ψηφιακά

Παράλληλα, μία έρευνα της Statistica έδειξε ότι 62% των ταξιδιωτών θα ήθελαν να χρησιμοποιήσουν εργαλεία VR για να διαλέξουν τον επόμενο προορισμό των διακοπών τους ενώ μία έρευνα της Tourism Australia έδειξε ότι 20% είχαν ήδη χρησιμοποιήσει εργαλεία VR για να διαλέξουν τον επόμενο τόπο διακοπών τους ενώ 25% σχεδίαζε να το κάνει στο μέλλον.

Πώς μπορεί μία επιχείρηση να χρησιμοποιήσει τις εικονικές περιηγήσεις;

Ανάλογα με το αποτέλεσμα που θέλει κάποιος να επιτύχει, υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι εφαρμογών του τόσο στην καθημερινότητα της επαφής με τον πελάτη όσο και στη δημιουργία μίας πολύ ιδιαίτερης εμπειρίας. Ο πελάτης μπορεί όχι μόνο να δει το προϊόν αντί μόνο να διαβάσει για αυτό αλλά και να το δει στη 360 εκδοχή του, μόνο του αλλά και σε συνάρτηση με διάφορα άλλα. Σχεδόν σαν να το έχει μπροστά του!

Τα διαφορετικά προϊόντα που μπορούν να δημιουργηθούν:

  • Ακριβές, πιστό αντίγραφο του κανονικού χώρου (με εισιτήριο ή χωρίς)
  • Ελαφρώς ή και πλήρως μεταλλαγμένο online περιβάλλον (επαυξημένη πραγματικότητα)
  • Πλήρως λειτουργικό Eshop που θα προσομοιάζει σχεδόν πλήρως στη λειτουργία του φυσικού καταστήματος και θα είναι ικανό να δημιουργήσει πρόσθετη και εντελώς αυτόνομη ροή εσόδων από το φυσικό κατάστημα_και δεν σας είπα: δεν χρειάζεται να έχετε αγοράσει όλο το εμπόρευμα και να το δειγματίσετε εκείνη την ώρα! Dropshipping δηλαδή!
  • 360 Live streaming event (με χρέωση και χωρίς χρέωση) και έτσι μπορείς να
    Α. πουλήσεις χιλιάδες φορές την καλύτερη θέση θέασης του event
    Β. σχεδιάσεις και να υλοποιήσεις ένα π.χ. συνέδριο χωρίς να χρειαστεί να υποστηρίξεις το κόστος ενός φυσικού event αποκομίζοντας οικονομικά οφέλη τα οποία τελικά ίσως και να είναι μεγαλύτερα από τα προσδοκώμενα!
  • Animation VR: Με αυτόν τον τρόπο μπορείς να μπεις ακόμη και μέσα στο μηχανισμό ενός μικροσκοπικού ρολογιού και να περιπλανηθείς στα γρανάζια του βλέποντας πόσο γρήγορα περνάει ένα λεπτό!

Με όλους τους παραπάνω τρόπους, δημιουργείται μία online εκδοχή ενός υπαρκτού προϊόντος/καταστήματος/εμπειρίας, προσελκύοντας ένα διαδικτυακό κοινό που αδυνατεί να προσεγγίσει το χώρο (για διάφορους λόγους). Φυσικά, θα συμπληρώσω κάπου εδώ και το γεγονός ότι μια επιχείρηση ωφελείται πολλαπλά καθώς: δεν χρειάζεται να διαθέτει φυσικό κατάστημα, να προσλάβει υπεράριθμους υπαλλήλους (που δεν αντέχει να πληρώσει) ή να αγοράσει και να στοκάρει εμπόρευμα.

Εντυπωσιακά παραδείγματα εικονικών περιηγήσεων και επαυξημένης πραγματικότητας

Βόλτα μέσα σε ψυγείο με λαχανικά;

Δωρίζει πραγματικά η Tom’s ένα ζευγάρι παπούτσια για καθένα που αγοράζετε;

Μαστορεύετε συχνά;

Πώς είναι να πετάς με το Α330;

Η να οδηγείς ένα γρήγορο αυτοκίνητο; (εκπληκτικό γεφύρωμα εικονικής πραγματικότητας με πραγματική εμπειρία!)

H να βουτάς στο βυθό και να κολυμπάει δίπλα σου ένα θαλάσσιο λιοντάρι;

Πώς μπορεί ένας προορισμός να γίνει 360;
Δείτε εδώ το Μονακό, και την Ιερουσαλήμ εδώ .

Μήπως να συνδέαμε την προταξιδιωτική εμπειρία με το ίδιο το ταξίδι;

Αν δεν έρθουν οι Αρειανοί στη Γη, πάμε εμείς στον Αρη!

 

Πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τις δυνατότητες των εικονικών περιηγήσεων;

Πώς ωφελείται ο καταναλωτής αν η επιχείρηση που θα επιλέξει, έχει υιοθετήσει εικονική περιήγηση ανάμεσα στα χαρακτηριστικά της;

-Μπορείς να απολαύσεις μία θεατρική ή μουσική παράσταση ακόμη κι αν αυτή παίζεται σε άλλη Ηπειρο.
-Να βρεις την απόλυτα προνομιακή θέση σε αγώνα Τελικού στον οποίο έχουν εξαντληθεί όλα τα διαθέσιμα εισιτήρια!
-Να εκπαιδευτείς: για παράδειγμα στην οδήγηση ενός οχήματος που δεν έχεις ακόμη στη διάθεσή σου
-Ψάχνεις να αγοράσεις σπίτι; Δεν χρειάζεται να πας να τα δεις όλα! Μπορείς να τα… επισκεφθείς εικονικά και να επιλέξεις τα επικρατέστερα για το τελικό crash test κατά το οποίο θα τα επισκεφθείς από κοντά! Θες να ξαναθυμηθείς τα δύο επικρατέστερα που είδες για να καταλήξεις; Δεν χρειάζεται να ξαναπάς, απλώς μπαίνεις στο VR tour. Και όταν το αγοράσεις, μπορείς και να το επιπλώσεις… εικονικά, πριν ακόμη αγοράσεις τον εξοπλισμό.

Δεν μπορώ να φανταστώ όλη τη λίστα των εφαρμογών. Ομως είμαι σίγουρη, ότι καθένας από εσάς, έχετε ήδη σκεφτεί την εφαρμογή του στο δικό σας πεδίο ενδιαφερόντων. Και αυτό είναι το πιο συναρπαστικό κομμάτι του VR!

Τι ξεχωριστό προσφέρει το VR της Ακρόπολης για παράδειγμα;

* Μπορείς να τη δεις μόνο από μία θέση: την καλύτερη
* Δεν έχει θερμοκρασία, υψηλή ή χαμηλή. Εχεί μία θερμοκρασία: αυτή που θες εσύ
* Δεν χρειάζεται να περιμένεις στην ουρά
* Δεν χρειάζεται να ταξιδέψεις μέχρι την Ελλάδα, να κατέβεις στην Αθήνα, να φτάσεις στο κέντρο, να ανέβεις στην Ακρόπολη, απλώς κλικάρεις το λινκ της εικονικής περιήγησης
* Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να έχει σκαλωσιές ή να είναι κλειστό κάποιο σημείο της λόγω έργων.
* Οι φύλακες της Ακρόπολης δεν μπορούν να σε κρατήσουν έξω ή να κάνουν απεργία
* Ενα έργο Τέχνης εξαιρετικά ευαίσθητο σε εξωτερικά ερεθίσματα, με τη VR τεχνολογία παίρνει εισιτήριο για την αιωνιότητα, ανεξάρτητα με την περιβαλλοντική μόλυνση ή τον όγκο του κόσμου που το επισκέπτεται.
* Ενας σταθερά, εξαιρετικά καταρτισμένος «ξεναγός» σε βοηθάει να περιπλανηθείς στο χώρο, είναι πάντα διαθέσιμος στο χώρο της Ακρόπολης και κοστίζει όσο ακριβά ή φτηνά πρέπει. Γοητεύει με τις γνώσεις του!
* Και οι εργαζόμενοι στο μουσείο και το Μνημείο της Ακροπόλεως, λόγω του ιού θα περάσουν πολύ άσχημη διετία, οικονομικά. Με την εικονική περιήγηση αποκτούν πρόσβαση σε νέa ροή εσόδων!

Είναι απίστευτο!
Χώροι που συνήθως είναι κλειστοί για το κοινό ή αποτελούν εμπόλεμη ζώνη, τώρα σου δίνουν εύκολα πρόσβαση. Μέρη που είναι δύσκολα ή επικίνδυνα να τα προσεγγίσεις… δεν είναι πια. Φανταστείτε: Το πραγματικό Αγιον Ορος, παραμένει κατοικήσιμο μόνο από άνδρες αλλά το εικονικό γίνεται επισκέψιμο και από γυναίκες! Ενώ τόποι που έχουν ολοσχερώς καταστραφεί ανακατασκευάζονται εικονικά και προσφέρονται πλέον προς επίσκεψη! Αλλά μπορείς να μπεις ακόμη και σε διαστημόπλοιο ή Διαστημικό Σταθμό χωρίς να υποστείς πολύμηνη και επίπονη εκπαίδευση! To ίδιο ισχύει και για καταδύσεις σε μοναδικά, υποβρύχια μουσεία ανά τον κόσμο! Ομως και οι ολοένα αυξανόμενες επιπτώσεις του υπερτουρισμού στο περιβάλλον ίσως έχουν βρει αντίδοτο: τις εικονικές περιηγήσεις.

Μειονεκτήματα
Είσαι μόνος σου κατά τη διάρκεια της εμπειρίας
Δεν μπορείς να βγάλεις selfie. Ακόμη.

Ο καλύτερος, ευκολότερος (και οικονομικότερος) τρόπος για να ξεκινήσετε είναι με την Theasys

Εκανα αρκετά εκτενή έρευνα και κατέληξα στην Theasys. Εκπληκτη διαπίστωσα ότι πρόκειται για ελληνική εταιρεία και φυσικά έσπευσα για ανάκριση.

Η εταιρεία βγήκε online για πρώτη φορά τον Μάιο του 2018: «Η ιδέα για μια cloud λύση δημιουργίας εικονικών περιηγήσεων (360° Virtual Tours) γεννήθηκε το 2011. Ο μόνος τρόπος να δημιουργήσει κανείς μια εικονική περιήγηση εκείνη την εποχή ήταν μέσω κάποιου standalone προγράμματος (πχ Panotour)» αναφέρει ο Διονύσης Γράμψας, co-founder και CEO του Theasys. «Η διαδικασία πολύπλοκη και χρονοβόρα. Εισαγωγή πανοραμικών φωτογραφιών στο πρόγραμμα, χτίσιμο συνδέσεων, εμπλουτισμός με hotspots, εικόνες, ήχους και ότι άλλο απαιτούσε το project, render του tour (export δηλαδή των τελικών αρχείων κατάλληλα για χρήση στο web) και τέλος χρήση ftp για ανέβασμα στο server σου (ναι όπως το ακούτε… έπρεπε να διαθέτεις δικό σου server και γνώσεις για να κάνεις αυτή τη διαδικασία). Αν στη συνέχεια το tour απαιτούσε κάποια αλλαγή ή υπήρχε κάποιο update στους browsers που δεν ήταν συμβατό με το tour σου και αν το standalone πρόγραμμα είχε να προσφέρει κάποιο update πάνω σε αυτό, έπρεπε να ανοίξεις το αρχείο του tour (αν το έχανες έπρεπε να χτίσεις το tour από την αρχή!) και να επαναλάβεις όλη την παραπάνω διαδικασία. Τότε είναι που οραματιστήκαμε τη δημιουργία του Theasys. Τα tour δημιουργούνται για να τρέξουν στο web. Άρα, πρέπει και να χτίζονται στο web με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτό έχει να προσφέρει».

Το Theasys αποτελείται από μια ομάδα τριών ανθρώπων, το Διονύση Γράμψα, το Διονύση Γκούσκο και τον Ιωάννη Μπαρούνη. Οι δύο πρώτοι είναι συνέταιροι και σε άλλες επιχειρηματικές δραστηριότητες πέραν του Theasys. Διατηρούν γραφείο κατασκευής ιστοσελίδων, online marketing και διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων ενώ επίσης ασχολούνται με την εκμίσθωση και αναβάθμιση τουριστικών μονάδων προς ιδίαν εκμετάλλευση. Ο Ιωάννης Μπαρούνης, μηχανικός λογισμικού (the brain behind the code), ξεκίνησε πριν από χρόνια να προγραμματίζει και έκτοτε στο μυαλό του είναι η δημιουργία, η συνεχής βελτίωση και παραγωγή νέων δυνατοτήτων σε εφαρμογές όπως το Theasys. Πέραν του Theasys ο Ιωάννης είναι συνέταιρος και Director of Technology σε αμερικάνικη εταιρία που βρίσκεται πίσω από ποικίλα τεχνολογικά projects.

Οι τρεις τους γνωρίστηκαν το 2011 μέσω της αγάπης τους για τις εικονικές περιηγήσεις και τις τεχνολογίες web γενικότερα. Τότε ήταν που δημιούργησαν και το πρώτο τους project (πρόγονος του Theasys) πάνω σε αυτόν ακριβώς τον τομέα. Ανέπτυξαν ένα τουριστικό portal όπου οι διαφημιζόμενοι (εστιατόρια, μπαρ, τουριστικά, ξενοδοχεία, κλπ) προβάλλονταν μέσω εικονικών περιηγήσεων του χώρου τους. Ο Διονύσης Γκούσκος φωτογράφιζε, ο Διονύσης Γράμψας δημιουργούσε το content και τα γραφικά και ο Ιωάννης Μπαρούνης έγραφε τον κώδικα που απαιτούσε το project ώστε να τρέχει online. Μέσω αυτής της διαδικασίας και των αναγκών που παρουσιάστηκαν, γεννήθηκε το Theasys.

Ποιος είναι ο ανταγωνισμός σας;

«Όπου υπάρχει ζήτηση υπάρχει και προσφορά. Εν έτει 2020 οι εικονικές περιηγήσεις είναι πιο επίκαιρες από ποτέ μιας και βρίσκουν πρακτική εφαρμογή σε πολλούς κλάδους όπως το Real Estate, οι κατασκευές, η αρχιτεκτονική και το interior design, οι art galleries τα μουσεία, ο τουρισμός μέσω εικονικών experiences και η εκπαίδευση. Άρα πολλές και οι λύσεις εκεί έξω είτε μέσω web-ικών cloud προγραμμάτων είτε standalone, όπου τα δεύτερα, όμως χάνουν συνεχώς έδαφος από τα πρώτα» τονίζει ο κ. Γράμψας.

«Οι cloud λύσεις χωρίζονται σε 2 μεγάλες κατηγορίες προγραμμάτων, αυτά που δημιουργούν Virtual Tours και αυτά που δημιουργούν 3D Virtual Tours. Στην πρώτη περίπτωση όπου ανήκει το Theasys, το Virtual Tour αποτελείται από πανοραμικές φωτογραφίες 360° όπου ο τελικός χρήστης μετακινείται από πανοραμική φωτογραφία σε πανοραμική φωτογραφία μέσω hotspots. Στη δεύτερη περίπτωση το Virtual Tour δημιουργείται από 3D Scanning του χώρου συνήθως με laser cameras και ανασύνθεσή του σε ένα Virtual Model (Εικονικό Μοντέλο) όπου ο χρήστης κινείται μέσα στο μοντέλο.

Έτσι αναλόγως τον τύπο του προγράμματος αλλά και το τελικό αποτέλεσμα που προσφέρει, οι κύριοι ανταγωνιστές του Theasys είναι το Kuula, το 3DVista και το Matterport».

Τα features που δίνει η πλατφόρμα Theasys

Ακολουθούν τα βασικά χαρακτηριστικά που προσφέρει το Theasys τόσο στο κομμάτι της παραγωγής όσο και στο κομμάτι της προβολής των tours:

  • Δυνατότητα δημιουργίας απεριόριστου αριθμού Virtual Tours.
  • Διασύνδεση των πανοραμικών φωτογραφιών σε πραγματικό χρόνο και σε 3D περιβάλλον.
  • Πάνω από 1000 preset εικονίδια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως hotspots.
  • Συσχετισμός πανοραμικών με pins στα Google Maps.
  • Εισαγωγή κατόψεων (floor plans) και συσχετισμός τους με τις πανοραμικές εικόνες.
  • Ήχοι παρασκηνίου (Background Sounds).
  • Πανίσχυρος customizer που επιτρέπει σε πραγματικό χρόνο και με on / off επιλογές να αλλάξεις τόσο το αισθητικό όσο και το λειτουργικό αποτέλεσμα του tour.
  • Έτοιμος κώδικας για εισαγωγή tour (Embed) στο site σου καθώς και direct link του tour.
  • Φιλοξενία σε Servers της Amazon (AWS) και CDN για γρήγορη φόρτωση των tours σε όλο τον πλανήτη.
  • Δυνατότητα κατεβάσματος του tour (tour download) για φιλοξενία σε δικό σου server.
  • SEO (Search Engine Optimization) επιλογές.
  • Καταγραφή στατιστικών επισκεψιμότητας των tours μέσω του Google Analytics.
  • Περιήγηση μέσω floating arrows (τύπου Google Street View).
  • Δυνατότητα εμφάνισης Cookies Consent Popup για εναρμονισμό με τον Ευρωπαϊκό κανονισμό προστασίας προσωπικών δεδομένων (GPDR).
  • Δυνατότητα κλειδώματος tour μέσω κωδικού (password protect)
  • Full Business Branding

Ποιο είναι το business model σας;

«Το Theasys είναι μια cloud SaaS (Software as a Service) εφαρμογή. Αυτό σημαίνει ότι δεν αγοράζεις το πρόγραμμα για εγκατάσταση στον υπολογιστή σου (standalone software), αλλά το software τρέχει online, τα δεδομένα σου αποθηκεύονται online και έχεις πρόσβαση τόσο στο πρόγραμμα, αλλά και στα δεδομένα του για όσο χρονικό διάστημα διατηρείς ενεργή τη συνδρομή σου.

Άρα, το επιχειρηματικό πλάνο του Theasys βασίζεται σε ένα συνδρομητικό μοντέλο, όπου ο χρήστης πληρώνει τόσο για τη χρήση του εργαλείου όσο και για τη φιλοξενία των δεδομένων του Online. Το ίδιο μοντέλο χρησιμοποιεί και το Netflix. Δεν αγοράζεις τις αγαπημένες σου ταινίες και σειρές ούτε τις αποθηκεύεις στο σκληρό σου ή σε DVD. Μπορείς να τις δεις online ανά πάσα στιγμή και όσες φορές θέλεις διατηρώντας μια ενεργή συνδρομή στην πλατφόρμα.

Αναλογικά, στο Theasys, δεν αγοράζεις το πρόγραμμα αλλά το χρησιμοποιείς για όσο χρονικό διάστημα το χρειάζεσαι (pay as you go) πληρώνοντας τη συνδρομή σου. Το Theasys σού προσφέρει το πρόγραμμα, την ασφάλεια των δεδομένων σου, hosting σε υπερσύγχρονους servers από την Amazon και δωρεάν τεχνική υποστήριξη ανανεώνοντας αυτόματα τα tour σου, ώστε να τρέχουν πάντα όποια αλλαγή και αν γίνει στους browsers με κόστος που ξεκινάει από $19.99 το μήνα» προσθέτει ο Διονύσης Γράμψας.

Γιατί να επιλέξει κάποιος το Theasys και όχι κάποια άλλη πλατφόρμα;

«Το να επιλέξεις ένα προϊόν έναντι κάποιου άλλου δεν έχει να κάνει πάντα ούτε με την τιμή, αλλά ούτε με την πληθώρα των χαρακτηριστικών που προσφέρει. Άρα, δε θα ακούσετε ποτέ από εμάς εκφράσεις marketing του τύπου “είμαστε οι φθηνότεροι” ή “έχουμε τα περισσότερα features» τονίζει με νόημα ο κ. Γράμψας.

«Η φιλοσοφία μας ως επιχείρηση είναι ανθρωποκεντρική. Μας ενδιαφέρουν οι πελάτες μας και οι ανάγκες τους. Αυτό που προσφέρουμε εκτός από ένα αξιόπιστο προϊόν που ενσωματώνει cutting edge technology (Ιωάννη Μπαρούνη σε ευχαριστούμε γι’ αυτό!) είναι ένα εξαιρετικό support που είναι δίπλα στον πελάτη, τον αφουγκράζεται και κάνει τα πάντα για να τον βοηθήσει να επιτύχει τους στόχους του.

Επομένως, όποιος επιλέγει το Theasys το κάνει γιατί εκτός από ένα εξαιρετικό εργαλείο αποκτά έναν συνεργάτη που μπορεί να του απευθύνεται με το μικρό του όνομα».

Σ.Σ. Στο group του Theasys στο Facebook μπορείς σχεδόν 24/7 να ρωτάς οτιδήποτε και να παίρνεις to the point απάντηση.

Πόσο εύκολο είναι για κάποιον με βασικές γνώσεις φωτογραφίας να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα σας;

«To Theasys δεν απαιτεί καθόλου γνώσεις φωτογραφίας για να μπορέσει κάποιος να το χρησιμοποιήσει. Ίσως, η διαδικασία των λήψεων να απαιτεί κάποιες βασικές γνώσεις, αλλά πλέον με τη χρήση μιας one shot 360° κάμερας σχεδόν όλα γίνονται αυτόματα. Οπότε το να βγάλει κάποιος μια πανοραμική φωτογραφία 360° είναι μια διαδικασία το ίδιο εύκολη με το να βγάλει μια selfie για χρήση στο Instagram.

Λόγω της φύσης του Theasys (cloud software) για να το χρησιμοποιήσεις δε χρειάζεται να γνωρίζεις ούτε καν πως εγκαθίσταται ένα πρόγραμμα στον υπολογιστή μιας και δε χρειάζεται να εγκαταστήσεις τίποτα. Απλά ανοίγεις τον αγαπημένο σου browser, πχ Chrome, συνδέεσαι στο λογαριασμό σου στο Theasys και αποκτάς πρόσβαση στο πρόγραμμα. Ανεβάζεις τις πανοραμικές σου φωτογραφίες 360°, το Theasys τις μετατρέπει αυτόματα και σε live χρόνο σε έναν εικονικό χώρο και εσύ απλά κάνεις τις απαραίτητες συνδέσεις. Αν θέλεις να εμπλουτίσεις το χώρο με γραφικά, icons, ήχους ή άλλου τύπου multimedia όλα αυτά γίνονται εύκολα και γρήγορα με τη χρήση drag n drop εργαλείων».

Έχετε να μας δώσετε νούμερα αύξησης πωλήσεων ενός καταστήματος/επιχείρησης;

«Θα σας δώσω ένα παράδειγμα από το χώρο του Real Estate. Σύμφωνα με Έρευνα της Εθνικής Ένωσης Μεσιτών στην Αμερική το 95% των υποψήφιων πελατών κάνει έρευνα αγοράς ιδιοκτησίας μέσω internet. Εν μέσω της πρόσφατης πανδημίας και λόγω των ιδιαίτερα αυξημένων εγγραφών μεσιτών στο site μας αποφασίσαμε να διεξάγουμε μια έρευνα σε μορφή ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα 1000 μεσιτών – χρηστών του Theasys. Τα αποτελέσματα ήταν συντριπτικά! Όσα listing ιδιοκτησιών στις ιστοσελίδες των πελατών μας είχαν ενσωμάτωση εικονικής περιήγησης σημείωναν αύξηση πάνω από 60% στη ζήτησή τους έναντι αυτών που παρουσιάζονταν μόνο με στατικές φωτογραφίες.

Δείτε την ακόλουθη παρουσίαση σπιτιού που έχουμε στο site μας. Δεν είναι λογικό η συγκεκριμένη παρουσίαση να υπερτερεί έναντι μιας παρουσίασης μόνο με στατικές φωτογραφίες και να δίνει περισσότερη πληροφορία στον υποψήφιο αγοραστή;»

Πόση ώρα απαιτεί περίπου το σκανάρισμα ενός χώρου ας πούμε 5τμ και πόσο το να μετατραπεί σε 360° περιήγηση;

«Ο χρόνος “σκαναρίσματος” ενός χώρου εξαρτάται από την ποιότητα που επιθυμούμε να έχει το τελικό αποτέλεσμα. Αν θέλουμε το tour μας να αποτελείται από υψηλής ποιότητας πανοραμικές φωτογραφίες, τότε θα πρέπει να φωτογραφίσουμε με DSLR μηχανή και fisheye φακό. Προκειμένου να δημιουργήσουμε μια πανοραμική φωτογραφία με αυτό τον τρόπο θα πρέπει να κάνουμε 4 – 6 λήψεις σε συγκεκριμένες γωνίες ανά πανοραμική φωτογραφία. Ύστερα, οι φωτογραφίες αυτές ενώνονται σε μια πανοραμική φωτογραφία μέσω μια διαδικασίας που λέγεται stitching και απαιτεί κατάλληλο software. Για ένα χώρο 5τ.μ απαιτείται μια πανοραμική φωτογραφία, άρα 4 – 6 λήψεις και συνολικό χρόνο λήψεων 5 – 10 λεπτά (υποθέτοντας ότι έχουμε στήσει το τρίποδο και έχουμε κάνει το levelling της κάμερας).

Όμως, πλέον υπάρχει ευκολότερος τρόπος που μπορεί να παράξει εξίσου εντυπωσιακά αποτελέσματα από άποψη ποιότητας με ένα μόνο κλικ και χωρίς να απαιτείται περαιτέρω λογισμικό για το stitching. Στο εμπόριο υπάρχουν οι λεγόμενες one shot 360° cameras, όπως είναι οι Ricoh Theta Z1, Insta360 One R, Insta360 One X και πολλές άλλες που παράγουν πανοραμικές φωτογραφίες 360° με ένα μόνο κλικ και έτοιμες για χρήση σε προγράμματα όπως το Theasys χωρίς να απαιτείται καμιά γνώση φωτογραφίας. Χρόνος «σκαναρίσματος» 5τ.μ με αυτόν τον τρόπο 1 λεπτό.

Αν υποθέσουμε, λοιπόν, ότι έχουμε ένα χώρο 20τ.μ χρειαζόμαστε περίπου 4-6 λεπτά για να τον φωτογραφίσουμε (4 πανοραμικές φωτογραφίες), υποθέτοντας ξανά ότι έχουμε στήσει την κάμερα σε ένα τρίποδο και την έχουμε κάνει level.

Για να δημιουργήσουμε μια εικονική περιήγηση αυτού του χώρου με το Theasys χρειαζόμαστε περίπου 10 – 15 λεπτά (ανέβασμα φωτογραφιών, σύνδεσή τους με hotspots, δημιουργία τίτλων).

Συμπερασματικά, για να έχουμε μια έτοιμη προς χρήση εικονική περιήγηση 4 πανοραμικών απαιτεί μια διαδικασία που δε θα μας πάρει συνολικό χρόνο άνω των 30 λεπτών!»

Τι 360° προϊόντα παράγουν συνήθως;

«Οι περισσότεροι χρήστες – πελάτες του Theasys είναι από το χώρο του Real Estate, της αρχιτεκτονικής, του interior design καθώς και των art galleries. Οπότε τα tours που δημιουργούνται από τους πελάτες μας αφορούν κυρίως σπίτια προς πώληση από μεσίτες, παρουσίαση χώρων από 3d renders καθώς και ψηφιακών ή πραγματικών art galleries».

Το πιο ιδιαίτερο 360° VR που έχεις δει;

«Ένα tour τύπου “Escape the Room” που έφτιαξε ένας πελάτης μας από τη Μασαχουσέτη των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη εταιρεία αποτελεί αλυσίδα escape rooms σε όλη την Αμερική. Την περίοδο του lockdown λόγω κορωνοϊού για να προσφέρουν μια νότα χαράς στους πελάτες τους, χρησιμοποίησαν το Theasys και έφτιαξαν ένα ψηφιακό tour παιχνίδι τύπου escape room. Δεν είχαμε σκεφτεί ποτέ μια τέτοια πρακτική εφαρμογή των virtual tours και μας έκανε εντύπωση η δημιουργικότητα των συγκεκριμένων ανθρώπων. Εντάξει, μας αρέσουν και οι γρίφοι, βέβαια και το απολαύσαμε ιδιαίτερα γιατί παίξαμε και εμείς» καταλήγει ο κ. Γράμψας.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις