Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Mentionlytics: Η ελληνική Startup που “κατακτά” τον κόσμο των επιχειρήσεων με σύμμαχο τη Microsoft

Με τη βοήθεια του προγράμματος Microsoft for Startups, η Mentionlytics έχει καταφέρει να αναπτύσσεται σταθερά σημαντικά τα τελευταία χρόνια, και να κάνει όλο και μεγαλύτερα βήματα προς τον στόχο της: το Scale-up!

Ιδρύθηκε στα τέλη του 2015 και μέσα σε μερικά μόλις χρόνια κατάφερε να αναπτυχθεί, να προσελκύσει ένα μεγάλο αριθμό χρηστών-πελατών και να γίνει ένας σημαντικός παίκτης στην αγορά που δραστηριοποιείται. Σήμερα πια, έχει πελάτες σε περισσότερες από 60 χώρες και σταθερό ρυθμό ανάπτυξης 100%!

Είναι η Mentionlytics, η πλατφόρμα monitoring για το διαδίκτυο και τα social media, που δημιούργησε ο Μάνος Περακάκης Επίκουρος Καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, ο Γιάννης Κοπανάκης Καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και Διευθυντής του Ινστιτούτου Οικονομικής Ανάλυσης, Επιχειρηματικότητας και Τουρισμού, και ο Γιώργος Μαστοράκης Αναπληρωτής Καθηγητής στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου και Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικής Επιχειρηματικής Ευφυΐας.

Η πλατφόρμα, που με τη βοήθεια του προγράμματος Microsoft for Startups, “κατακτά” σταδιακά τον κόσμο των επιχειρήσεων.

Το Startupper.gr συνομίλησε με τον Μάνο Περακάκη για να μάθει περισσότερα γύρω από την «ιστορία επιτυχίας» της, και τον – καταλυτικό –  ρόλο που έπαιξε η Microsoft σε αυτή.

Startupper.gr: Η Mentionlytics ξεκίνησε το 2014 με στόχο να προσφέρει στις επιχειρήσεις παγκοσμίως ένα έξυπνο εργαλείο monitoring για τα social media και το διαδίκτυο γενικότερα. Πώς γεννήθηκε η αρχική ιδέα και ποιο ήταν το πρόβλημα/ ανάγκη που φιλοδοξούσατε να λύσετε;

Μάνος Περακάκης: Το αρχικό πρόβλημα που είχα αντιμετωπίσει στο παρελθόν ήταν να βρίσκω τις δημοσιεύσεις που γίνονται από ένα δελτίο τύπου σε διάφορα digital media. Όταν αρχίσαμε να δουλεύουμε σε αυτό, συνειδητοποιήσαμε ότι υπήρχαν εξαιρετικές δυνατότητες στην παρακολούθηση «λέξεων-κλειδιών», όπως π.χ. το όνομα μιας επιχείρησης/προϊόντος ή και κάποιου συγκεκριμένου όρου, ώστε να βλέπεις τι δημοσιεύεται στα digital media αλλά και τι λέει ο κόσμος στα social media. Υπήρχαν, όταν ξεκινήσαμε, λίγα τέτοια συστήματα αλλά ήταν πολύπλοκα και ακριβά. Για εμάς ήταν αυτονόητο ότι ένα τέτοιο εργαλείο θα γίνει ανάγκη για κάθε επιχείρηση στο μέλλον, οπότε θα πρέπει να είναι ευέλικτο, εύχρηστο και προσιτό. Σε αυτές τις βάσεις χτίστηκε το Mentionlytics!

Ο Μάνος Περακάκης, συνιδρυτής της Mentionlytics

Startupper.gr: Η εταιρεία απευθύνθηκε απευθείας στο παγκόσμιο οικοσύστημα, σε αντίθεση με τις περισσότερες startups που ξεκινούν από συγκεκριμένες, μικρές αγορές. Ποια ήταν η λογική πίσω από αυτήν την κίνηση; Απέδωσε;

Μάνος Περακάκης: Αυτή είναι μια πολύ καλή ερώτηση. Δεν κρίναμε σκόπιμο να ξεκινήσουμε από την Ελληνική αγορά και μετά να πάμε στο εξωτερικό. Θεωρώ ότι κάναμε πολύ καλά, καθώς η πλατφόρμα μας εξαρχής σχεδιάστηκε για όλες τις χώρες και γλώσσες. Η ελληνική αγορά B2B, όπως επιβεβαιώσαμε και αργότερα, έχει κάποιες ιδιαιτερότητες, όπως για παράδειγμα ότι δουλεύει περισσότερο με δημόσιες σχέσεις και όχι με τη λογική του Trial to Conversion. Διαπιστώσαμε λοιπόν ότι ήταν πιο εύκολο να κλείσουμε πελάτες στην Αμερική παρά στην Αθήνα!

Startupper.gr: Έχετε δηλώσει ότι μέσα στον πρώτο χρόνο λειτουργίας της, η Mentionlytics είχε στο χαρτοφυλάκιό της περισσότερα από 1000 brands από 70 χώρες. Πώς φτάσατε τόσο γρήγορα σε έναν τόσο μεγάλο αριθμό;

Μάνος Περακάκης: Ο στόχος μας ήταν να έχουμε πολλά signups, ώστε να βλέπουμε τι θέλουν οι χρήστες και να βελτιωνόμαστε. Οπότε, με τις κατάλληλες δράσεις marketing προσελκύσαμε trial χρήστες στο Mentionlytics. Η αλήθεια είναι ότι στην αρχή η πλατφόρμα, αν και λειτουργική ήταν ένα MVP. Μιλώντας με τους χρήστες μας βλέπαμε τις ελλείψεις μας και χτίζαμε το product. Δεν δυσκολευτήκαμε να φτάσουμε τα 1000 signups, παρόλο που προφανώς μόνο ένα μέρος από αυτά έκανε convert σε paying customers.

Startupper.gr: Πώς χρηματοδοτήσατε το αρχικό διάστημα αυτό το εγχείρημά σας; Απευθυνθήκατε σε ελληνικά ή παγκόσμια VCs;

Μάνος Περακάκης: Για την ώρα είμαστε Bootstrapped! Φυσικά χρειάστηκε κάποιο αρχικό κεφάλαιο το οποίο διαθέσαμε οι τρεις co-founders. Εξίσου σημαντικό ρόλο έπαιξε και μια πολύ δυνατή ομάδα που πίστεψε στην ιδέα και συντάχθηκε μαζί μας. Σίγουρα κρίσιμο ρόλο έπαιξαν τα προγράμματα για startups το οποία πιστεύω πρέπει να κυνηγάει κάθε founder. Σε κάθε περίπτωση, τώρα που είμαστε στη φάση του scale δεν έχουμε αποκλείσει την συνεργασία με κάποιο VC.

Startupper.gr: Το 2017, ήταν η χρονιά που ενταχθήκατε στο πρόγραμμα Microsoft for Startups, στο οποίο συμμετέχετε μέχρι σήμερα. Περιγράψτε μας συνοπτικά το «ιστορικό» πίσω από αυτή τη «συνεργασία».

Μάνος Περακάκης: Πάντα αναζητούσαμε εναλλακτικούς τύπους funding. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ενώ όποτε μιλούσαμε με κάποιον από τη Microsoft, είχαμε εξαιρετική κατανόηση και συνεργασία. Αρχικά λάβαμε $20k σε Azure credits τα οποία ήταν επαρκή τότε, ενώ καθώς μεγαλώναμε αυτά έφτασαν τα $120k. Καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό λοιπόν, το οποίο ισούται με ένα αρχικό κύκλο funding, καθώς μεγάλο μέρος των εξόδων σε SaaS σαν το δικό μας είναι οι cloud services.

Η πλατφόρμα της Mentionlytics

Startupper.gr: Παραθέστε μας μερικά milestones, μέσα από το πρόγραμμα.

Μάνος Περακάκης: Αρχικά εγκριθήκαμε για το πρόγραμμα, αφού συνομιλήσαμε με τον program manager της Microsoft. Η διαδικασία ήταν εύκολη, με ελάχιστο paper-work, και από ότι θυμάμαι η ουσία ήταν 2 video-calls και λίγα emails. Στη συνέχεια υπήρξαν κάποια τεχνικά sessions με τη Microsoft ώστε να βελτιστοποιήσουμε την αρχιτεκτονική μας, ενώ υπήρχε εξαιρετική τεχνική υποστήριξη όποτε τη χρειαζόμασταν. Κατά διαστήματα κάναμε κάποια catch-up calls, κυρίως για να πάμε σε επόμενο στάδιο.

Startupper.gr: Σήμερα είστε στο στάδιο του Co-selling. Εξηγήστε μας πρακτικά τι σημαίνει αυτό για την Mentionlytics. Ποια είναι τα οφέλη του συγκεκριμένου σταδίου;

Μάνος Περακάκης: Είναι ένα καινοτόμο τελικό στάδιο του προγράμματος που πάει πέρα από τη λογική των free credits, τα οποία πλέον παρέχουν και άλλοι providers. Με το co-sell, το τεράστιο δίκτυο πωλητών της Microsoft πρακτικά «πουλάει» και το δικό σου προϊόν. Αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό, ειδικά για μια μικρή Startup, που δεν έχει πρόσβαση σε μεγάλους B2B πελάτες, ενώ σου μεταφέρει και την αξιοπιστία της Microsoft. Στο τέλος βέβαια εξαρτάται από εσένα να συνάψεις την συμφωνία, αλλά αποτελεί το κρίσιμο αρχικό βήμα για να γίνει αυτό.

Startupper.gr: Σε τι επίπεδο έχει φτάσει σήμερα η εταιρεία σε σχέση με όταν ξεκίνησε αλλά και όταν εντάχθηκε στο πρόγραμμα;

Μάνος Περακάκης: Όταν ξεκινήσαμε στο πρόγραμμα είχαμε λίγο παραπάνω από ένα έτος στην αγορά και περίπου 1000 χρήστες είχαν κάνει trial στο προϊόν μας από 70 χώρες. Σήμερα, πάνω από 20000 χρήστες έχουν κάνει signup στο Mentionlytics από περισσότερες από 100 χώρες. Το 90% του πελατολογίου μας είναι εκτός Ελλάδας, ενώ έχουμε περίπου 1000 active users αυτή τη στιγμή. Το ετήσιο growth μας τα τελευταία 4 χρόνια είναι σταθερά 100%.

Startupper.gr: Θα προτείνατε σε μια ελληνική Startup να συμμετάσχει στο Microsoft for Startups; Αν ναι, γιατί;

Μάνος Περακάκης: Σίγουρα! Νομίζω από τις προηγούμενες απαντήσεις μπορεί μια startup να δει τα πολλαπλά οφέλη. Πέρα όμως από τα μετρήσιμα στοιχεία, είναι σημαντικός και ο ανθρώπινος παράγοντας. Όταν ακούς Microsoft ίσως περιμένεις έναν απρόσωπο οργανισμό, δεν είναι όμως έτσι. Πάντα είχαμε κάποιον να μιλήσουμε και να μας στηρίξει, σαν να είχαμε κάποιο μέλος στην ομάδα μας. Για εμάς ήταν η Lynda Hazoume στη Microsoft UK, φαντάζομαι το ίδιο θα είναι και η Σουζάνα Θεοδωρίδου στην Ελλάδα!

Startupper.gr: Ποια είναι τα δικά σας σχέδια για το μέλλον ως ανεξάρτητη εταιρεία αλλά και ως μέλος του προγράμματος της Microsoft;

Μάνος Περακάκης: Είμαστε ακόμη στο co-sell οπότε συνεχίζουμε τη συνεργασία με τη Microsoft, με νέα leads και συναντήσεις. Σαν Mentionlytics, ο σκοπός μας είναι να γίνουμε Key Player σε παγκόσμιο επίπεδο στον τομέα του Social Media Monitoring και των Social Analytics, ένας κλάδος με εξαιρετικά ανοδικές τάσεις. Το προϊόν μας είναι πλέον ώριμο και καινοτόμο και συναγωνίζεται μεγάλους παγκόσμιους παίκτες επί ίσοις όροις, οπότε προχωράμε με σταθερά βήματα στο scale-up μας!

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Mentionlytics εδώ: https://www.mentionlytics.com

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις