StartUpper

Realiscape: Από την Πάτρα στην παγκόσμια βιομηχανία με “σύμμαχο” το VR

Η Realiscape αποδεικνύει ότι η καινοτομία δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο των νεοφυών επιχειρήσεων. Έχοντας μια ιστορία 30 χρόνων, η εταιρεία πρωτοπορεί στο χώρο της εικονικής πραγματικότητας, με γραφεία σε Πάτρα και Ελβετία και καινοτόμα προϊόντα που εισάγονται σε παγκόσμιες βιομηχανίες - «κλειδιά», όπως ο στρατός και η ναυτιλία.

Η Realiscape σίγουρα δεν είναι Startup, αλλά ούτε και παραδοσιακή εταιρεία όπως την έχουμε συνήθως στο μυαλό μας. Ξεκίνησε το 1989, από το χώρο του ψηφιακού πολιτισμού και έφτασε στο σήμερα, να καινοτομεί στην αγορά του VR, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Η έδρα της είναι στο Ρίο της Πάτρας, ενώ διατηρεί άλλες δύο εγκαταστάσεις: μία που στεγάζει το τμήμα R&D, το showroom, τα εργαστήρια ανάπτυξης του hardware και τις αποθήκες – επίσης στην Πάτρα– και μία που «φιλοξενεί» το εμπορικό τμήμα της για τις αγορές του εξωτερικού, στο Rietheim της Ελβετίας.

VR στον στρατό, στη ναυτιλία αλλά και στα σχολεία

Από αυτές τις βάσεις, η εταιρεία «τρέχει» πολυάριθμα projects, όλα πάνω στην εικονική πραγματικότητα, το καθένα όμως για διαφορετικό σκοπό και τομέα. H εταιρεία έχει αναπτύξει, για παράδειγμα, το σύστημα Holotrac, το οποίο είναι ένα περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας μεγάλης κλίμακας, που χρησιμοποιείται για προσομοιώσεις καταστάσεων και αντικειμένων στο φυσικό τους μέγεθος και σε πραγματικό χρόνο.

Μέσα σε ένα Holotrac μπορεί να εκτελεστεί μία προσομοίωση στρατιωτικής επιχείρησης ή ακόμα και η απεικόνιση ενός αυτοκινήτου σε κλίμακα 1:1 ώστε να μπορεί να γίνει rapid prototyping! Ένα άλλο προϊόν της εταιρείας είναι το Firemeister, το οποίο «τρέχει» με τις παραδοσιακές κάσκες VR. Στόχος του είναι η άμεση μείωση των συμβάντων φωτιάς στα πλοία μέσα από την ορθή εκπαίδευση των πληρωμάτων σε πλήρη συμμόρφωση με τους διεθνείς ναυτικούς κανονισμούς.

Μοναδικά χαρακτηριστικά του είναι, πρώτον, η χρήση πραγματικών πυροσβεστήρων (χωρίς βέβαια γόμωση), στους οποίους έχουν τοποθετηθεί αισθητήρες, ώστε να είναι ενεργοί στον εικονικό χώρο –προκειμένου ο εκπαιδευόμενος να αντιμετωπίζει το πραγματικό τους βάρος και χειρισμό– και, δεύτερον, η χρήση computational flow dynamics στην εξομοίωση της φωτιάς, ώστε η διάδοση και το σβήσιμό της να είναι απολύτως ρεαλιστικά και εξαρτώμενα από το είδος του φλεγόμενου υλικού και τις πέριξ συνθήκες.

Τέλος, η εταιρεία διαθέτει μία σειρά από e-learning courses, που απευθύνεται στην αγορά των τεχνικών σχολείων και κολεγίων των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η ανάγκη για τέτοιου είδους εκπαίδευση είναι μεγάλη.

Η Πάτρα, η Ελβετία και το “Commando Approach”

Όπως εξηγεί στο Startupper ο CEO της Realiscape Σπύρος Αγοργιανίτης, οι πελάτες της εταιρείας στην Ελλάδα είναι κατά κύριο λόγο δημόσιοι φορείς στο χώρο του πολιτισμού (αρχεία, μουσεία και βιβλιοθήκες), με τους οποίους η Realiscape εξακολουθεί να διατηρεί στενές σχέσεις λόγω του ιστορικού της.

Στο εξωτερικό, η πελατειακή της βάση περιλαμβάνει εξειδικευμένα εκπαιδευτικά κέντρα, ναυτιλιακές εταιρείες, κολέγια του εξωτερικού καθώς και τη βιομηχανία. Γενικότερα, η εταιρεία απευθύνεται στους χώρους που αναζητούν λύσεις simulation training υψηλής ποιότητας, εστιάζοντας όμως στην αμυντική βιομηχανία, μια που σε αυτήν απευθύνονται τα πιο «βαριά» προϊόντα της. Η επιλογή της Ελβετίας έγινε ακριβώς γι’ αυτόν το σκοπό – η εταιρεία ήθελε να είναι κοντά σε ένα από τα μεγαλύτερα «αμυντικά» κέντρα, διατηρώντας παράλληλα την «καρδιά» της στην Ελλάδα και την Πάτρα.

«Όλη η ανάπτυξη γίνεται εδώ και οι μηχανικοί μας στο σύνολό τους είναι Έλληνες», δηλώνει ο Σπύρος υπογραμμίζοντας ότι αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει στο μέλλον για έναν βασικό λόγο: την ελληνική ιδιαιτερότητα του «commando approach», της μέγιστης δηλαδή ευελιξίας ως προς την ανάπτυξη, την προσαρμογή ή τη δημιουργία «πιλότων» νέων προϊόντων προς επίδειξη σε ενδεχόμενους πελάτες, που είναι αδύνατη σε βορειότερες χώρες με πιο «άκαμπτη» νοοτροπία.

Η αγορά του VR και το μέλλον της Realiscape 

Μιλώντας για το μέλλον, η συζήτηση αναπόφευκτα πηγαίνει στις προοπτικές που έχει η αγορά της εικονικής πραγματικότητας. Για τον Σπύρο, οι προοπτικές είναι πολύ μεγάλες.
Παρόλο που το VR είναι δύσκολο να ενταχθεί στην καθημερινή χρήση λόγω δυσχρηστίας και κόστους, ο ίδιος πιστεύει ότι τα πράγματα θα αλλάξουν όσο παράγονται νέες κάσκες VR, ικανές να αναπαραγάγουν περιεχόμενο υψηλής ποιότητας αυτόνομα με σημαντικά χαμηλότερο κόστος.

«Όταν μάλιστα ενσωματωθούν σε αυτές και “συνοδευτικές” τεχνολογίες, όπως η αναγνώριση χεριών χωρίς χειριστήρια ή η αναγνώριση του χρήστη και της κίνησής του στο χώρο –που σήμερα γίνονται με περιφερειακές συσκευές–, τότε πιστεύω θα υπάρξει πραγματική άνθηση του VR», αναφέρει χαρακτηριστικά. Όπως γίνεται αντιληπτό, οι εξελίξεις σε αυτόν το χώρο είναι συνεχείς και καταιγιστικές, γι’ αυτό και η Realiscape παρακολουθεί την αγορά στενά και καθημερινά. Βέβαια, οι προτεραιότητες της εταιρείας αυτήν τη στιγμή δεν είναι «τεχνολογικές» –αφού τα προϊόντα είναι πρόσφατα ανεπτυγμένα– , αλλά εμπορικές, διευκρινίζει ο επικεφαλής της Realiscape.

Κι επειδή πολλοί μπορεί να αναρωτηθούν για τη φύση αυτών των εμπορικών σχεδίων… όχι, ο Σπύρος δεν μιλά –απαραίτητα– για «exit». «Για τη δική μου γενιά η επιχειρηματική δραστηριότητα έχει να κάνει με τα κέρδη που προφέρει η άσκησή της αυτή καθαυτή, ως εκ τούτου όταν παύει να υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, η δραστηριότητα κλείνει και ξεκινά μία άλλη ή γίνεται μια σταδιακή μεταβολή ανάλογα με τη διορατικότητα του επιχειρηματία. Η ιδέα του exit λοιπόν δεν υπάρχει στο σχεδιασμό μας. Αν συμβεί όμως, το πιθανότερο είναι ότι θα αποτελέσει το έναυσμα για μια καινούργια περιπέτεια…», δηλώνει
χαρακτηριστικά.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις