Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Ο Αντώνης Μαρκόπουλος (Prosperty) στον ΜΟΝΟΚΕΡΟ: Η αγορά ακινήτου είναι η πιο σημαντική αγορά

Όλα γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο, αυτόν της offline επικοινωνίας και του παραδοσιακού μεσίτη, με παραδοσιακές υποδείξεις και επισκέψεις σε ακίνητα, με γραφειοκρατικό και αγχωτικό τρόπο. Με αυτή την αφορμή δημιουργήθηκε η ιδέα της Prosperty

Στον τηλεοπτικό ΜΟΝΟΚΕΡΟ, με τον Γιάννη Διονάτο που προβάλεται κάθε Σάββατο και σε επανλάληψη την Κυριακή στις 11:30 στο ONE CHANNEL, φιλοξενήθηκε ο Αντώνης Μαρκόπουλος, CEO της Startup εταιρείας Prosperty.

Το θολό τοπίο των μηχανών αναζήτησης ακινήτων έρχεται να σπάσει η Prosperty, η οποία σύμφωνα με τον κ. Μαρκόπουλο: «Είναι το αποτέλεσμα μιας προσπάθειας που κάνουμε τα τρια τελευταία χρόνια για να αλλάξουμε τον τρόπο που γίνονται οι συναλλαγές στο real estate στη χώρα μας αλλά και διεθνώς. Αφορμή στάθηκε ο τρόπος με τον οποίο αγοράζει κάποιος ένα ακίνητο στην Ελλάδα. Υπάρχουν κάποιες μηχανές αναζήτησης αυτή τη στιγμή όπου υπάρχει κίνδυνος να έχουν στοιχεία μη αληθή, με το πιο συνηθισμένο σφάλμα δεδομένων να είναι η μη ύπαρξη του ακινήτου. Όλα γίνονται με τον παραδοσιακό τρόπο, αυτόν της offline επικοινωνίας και του παραδοσιακού μεσίτη, με παραδοσιακές υποδείξεις και επισκέψεις σε ακίνητα, με γραφειοκρατικό και αγχωτικό τρόπο. Με αυτή την αφορμή δημιουργήθηκε η ιδέα της Prosperty».

Ο Γιάννης Διονάτος σημειώνει ότι στον κόσμο των επιχειρήσεων είναι δύσκολο να πετύχει κάποιος την αγορά στο «πολύ πάνω» ή στο «πολύ κάτω» με τον κ. Μαρκόπουλο να σημειώνει ότι από το 2019, έπειτα από δέκα χρόνια δημοσιονομικής κρίσης, το real estate ξεκίνησε να ανεβαίνει στην Ελλάδα.

Ωστόσο, ανεξαρτήτως του μεγέθους της αγοράς, οι συναλλαγές πάνω στα ακίνητα «γίνονται και πάντα θα γίνονται» σε άλλες περιόδους περισσότερο σε άλλες λιγότερο. Το βασικότερο θέμα είναι ότι δεν υπήρχε τίποτα που να μπορεί να εξυπηρετήσει ψηφιακά και εύκολα ούτε την πλευρά της προσφοράς ούτε την πλευρά της ζήτησης. Αξίζει να σημειωθεί ότι για αρκετούς ανθρώπους, η αγορά ακινήτου είναι η πιο σημαντική αγορά που κάνουν σε όλη τους τη ζωή. Αυτό ήταν και το έναυσμα για τη δημιουργία της Prosperty.

Στην ερώτηση αναφορικά με τα μηνύματα του κόσμου (τόσο από την πλευρά της προσφοράς όσο και από την πλευρά της ζήτησης) ο κ. Μαρκόπουλος αναφέρει ότι «Υπάρχει ένα πολύ μεγάλο θέλω του κόσμου να γίνουν τα πράγματα πιο εύκολα. Υπάρχει επίσης ένα πολύ μεγάλο έλλειμμα στην εγκυρότητα των δεδομένων, δηλαδή ο κόσμος δεν εμπιστεύεται τι βλέπει. Υπάρχει ένα επίσης μεγάλο έλλειμμα στην αξιοπιστία και την εγκυρότητα της συναλλαγής. Σε όλα αυτά, εμείς ερχόμαστε να δώσουμε λύση καθώς έχουμε ελέγξει και πιστοποιήσει τα ακίνητα και υπάρχει άνθρωπος που έχει καταγράψει δια ζώσης στοιχεία του ακινήτου».

Αναφορικά με τις τιμές, ο κ. Μαρκόπουλος επισήμανε την ανησυχία των ανθρώπων που ενδιαφέρονται να αγοράσουν ή να νοικιάσουν ένα ακίνητο καθώς δε γνωρίζουν κατά πόσο τα χρήματα που θα πληρώσουν αντικατοπτρίζουν το ακίνητο που θα αγοράσουν ή θα νοικιάσουν  καθώς δεν υπάρχουν δεδομένα για να γίνει η σύγκριση.

Παρά το γεγονός ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να προβεί κανείς σε αγορά ακινήτου με τον ίδιο τρόπο που αγοράζει ρούχα (χωρίς να το δει από κοντά), το Prosperty έχει αυτή την επιλογή καθώς μπορεί κάποιος να περιηγηθεί στο εκάστοτε ακίνητο μέσω της εικονικής περιήγησης που είναι διαθέσιμη στη σελίδα. Ο κ.Μαρκόπουλος μας εξηγεί ότι αυτό είναι δυνατό αλλά σε μια πώληση ή ενοικίαση ακινήτου παίζουν ρόλο όχι μόνο το ακίνητο αυτό καθ αυτό αλλά και η γειτονιά και άλλοι παράγοντες που μόνο από κοντά μπορούν να εξεταστούν.

Πιο συγκεκριμένα επισημαίνει ότι: «Ουσιαστικά μέσα από την πλατφόρμα, ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να αναζητήσει βάσει έγκυρων δεδομένων, να κλείσει ραντεβού το οποίο επιβεβαιώνεται μέσω sms και να κάνει προσφορά γνωρίζοντας ότι η προσφορά έφτασε σωστά στον ιδιοκτήτη ενος ακινήτου. Έπειτα έρχεται ο τεχνικός και ο νομικός έλεγχος, άρα εγκυρότητα της συναλλαγής και το πιο σημαντικό το οποίο προσθέτουμε πολύ σύντομα είναι το στεγαστικό δάνειο, δηλαδή η χρηματοδότηση. Η Prosperty είναι η δεύτερη εταιρεία στη χώρα μας η οποία μπορεί να μεσολαβήσει προκειμένου  να εγκριθεί ένα στεγαστικό δάνειο, ανεξάρτητα αν η αγορά θα γίνει μέσω της Prosperty. Αυτό το λέω για να σημειώσω ότι όντως προσφέρουμε καθετοποιημένες υπηρεσίες, με την πιο σημαντική που αφορά και ξένους, δηλαδή την επιτυχημένη μεταγραφή του ακινήτου με εγγύηση επιστροφής κεφαλαίου, το οποίο σημαίνει ότι εγγυώμαστε και το συμβόλαιο αλλά και την επιτυχημένη μεταγραφή του ακινήτου στο υποθηκοφυλακείο. Αυτή είναι και η διαφορά μας με τις πλατφόρμες αγγελιών». 

Στην ερώτηση που μας αφορά όλους, αναφορικά με τις τιμές των ακινήτων και κατά πόσο θα υπάρξει αποκλιμάκωση, ο κ. Μαρκόπουλος απαντά: «Υπάρχουν πολλές διαφορετικές κατηγορίες όταν μιλά κανείς για την αγορά του real estate. Η πρώτη μεγάλη διαφοροποίηση έχει να κάνει με τον τύπο real estate στον οποίο αναφερόμαστε, δηλαδή αν είναι οικιστικό, επαγγελματικό ή γη. Αν μείνουμε στο οικιστικό, αυτό που βλέπει τώρα ο κόσμος είναι νεόδμητα κτίρια να πωλούνται σε αρκετά υψηλές τιμές, λόγω της παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης. Μια μεγάλη μερίδα αγοραστών ενδιαφέρεται να αγοράσει ένα πιο παλιό ακίνητο και να αναλάβει την ανακαίνιση, που παρά το γεγονός ότι είναι πιο χρονοβόρα διαδικασία προτιμάται λόγω των περισσότερων ευκαιριών της αγοράς. Η αγορά είναι σε μια ανοδική τάση, όχι όμως όπως φαίνεται από τις αγγελίες. Δηλαδή, εμείς βλέπουμε τις τιμές στις αγγελίες να αυξάνονται και συμπεραίνουμε ότι έχουν ανέβει οι τιμές στο real estate. Οι πραγματικές μεταβιβάσεις ωστόσο γίνονται σε πολύ χαμηλότερες τιμές από αυτές των αγγελιών. Στατιστικά, έχουμε δει οικιστικά ακίνητα να πωλούνται 15-20% χαμηλότερα από τη ζητούμενη τιμή».

Αναφορικά με την αγορά της ενοικίασης ακινήτων, ο κ. Μαρκόπουλος υπογραμμίζει ότι η ζήτηση σε σχέση με την αγορά είναι δυσανάλογη. Μιλώντας με αριθμούς, η αναλογία προσφοράς-ζήτησης είναι 1 προς 5, χωρίς να υπάρχει μάλιστα αυτό που λέγεται «καλό stock» ακινήτων, με αποτέλεσμα τα ακίνητα-ευκαιρίες να νοικιάζονται κυριολεκτικά εν μια νυκτί.

Κλείνοντας ο κ. Μαρκόπουλος μιλάει αναφορικά με τις χρηματοδοτήσεις σημειώνοντας ότι δεν αποτελούν αυτοσκοπό της Prosperty, ωστόσο αδιαμφισβήτητα διευκολύνουν και επισπεύδουν τις διαδικασίες. Στόχος της Prosperty είναι να επεκταθεί ακόμα περισσότερο στο εξωτερικό (δραστηριοποιείται ήδη στην Ιταλία και την Κύπρο), με ένα ωστόσο διαφορετικό μοντέλο από αυτό της Ελλάδας, καθώς κατέχουν μια τεχνολογία ειδική για τους μεγάλους θεσμικούς παίκτες οι οποίοι αγοράζουν χαρτοφυλάκια μεγάλων ακινήτων. Τι σημαίνει αυτό; Ο κ. Μαρκόπουλος εξηγεί με ένα παράδειγμα: «Έρχομαι στη μεγαλύτερη τράπεζα της Ισπανιας, που μπορεί να έχει 10.000 ακίνητα και θέλει ένα σύστημα προκειμένου να διαχειριστεί αυτά τα ακίνητα, τις υπηρεσίες και να έχει data αναφορικά με το κατά πόσο θα πουλήσουν ή θα νοικιάσουν τα ακίνητα, έτσι ώστε να διαχειριστούν καλύτερα και πιο αποτελεσματικά τον μεγάλο όγκο αυτών των ακινήτων. Επομένως έχουμε φτιάξει μια αρκετά καινοτόμο τεχνολογία, την οποία την παρέχουμε αυτή τη στιγμή σε αυτούς τους μεγάλους θεσμικούς παίκτες της αγοράς .Έτσι δημιουργείται η διεθνής επέκταση της εταιρείας».

Δείτε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη του CEO της  Prosperty, Αντώνη Μαρκόπουλου:

 

«ΜΟΝΟΚΕΡΟΣ» κάθε Σάββατο στις 11:30 στο ONE Channel
Και κάθε Κυριακή σε επανάληψη στις 11:30
Η νέα σας τηλεοπτική συνήθεια!

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις