Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

Meta: Υποχωρεί απέναντι στην ΕΕ, επιτρέπει την αποσύνδεση λογαριασμών Facebook και Instagram

Στο πλαίσιο των προσπαθειών της πλατφόρμας να συμμορφωθεί με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (DMA) πριν από την εφαρμογή από την 1η Μαρτίου, η Meta θα επιτρέψει σε ορισμένους χρήστες του Facebook και του Instagram να αποσυνδέσουν τους λογαριασμούς τους

Η Meta θα επιτρέψει σε ορισμένους χρήστες του Facebook και του Instagram να αποσυνδέσουν τους λογαριασμούς τους στο πλαίσιο των προσπαθειών της πλατφόρμας να συμμορφωθεί με τον νόμο για τις ψηφιακές αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης (DMA) πριν από την εφαρμογή από την 1η Μαρτίου.
Σε ένα blog, ο διευθυντής ανταγωνισμού και ρυθμιστικών αρχών της Meta, Tim Lamb, έγραψε ότι οι χρήστες του Instagram και του Facebook στην ΕΕ, τον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο και την Ελβετία θα ειδοποιηθούν τις «επόμενες εβδομάδες» για «περισσότερες επιλογές σχετικά με το πώς μπορούν να χρησιμοποιήσουν» τις υπηρεσίες και τις λειτουργίες της Meta, συμπεριλαμβανομένων νέων ευκαιριών για τον περιορισμό της κοινής χρήσης δεδομένων σε εφαρμογές και υπηρεσίες.
Οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν είτε να διατηρήσουν τους λογαριασμούς τους συνδεδεμένους είτε να διαχειριστούν τους λογαριασμούς τους στο Instagram και το Facebook ξεχωριστά, έτσι ώστε οι πληροφορίες τους να μην χρησιμοποιούνται πλέον σε όλους τους λογαριασμούς. Μέχρι αυτό το σημείο, η σύνδεση λογαριασμών χρηστών παρείχε στη Meta περισσότερα δεδομένα για την αποτελεσματικότερη στόχευση διαφημίσεων σε περισσότερους χρήστες.
Επίσης, ανακοινώθηκε σήμερα, οι χρήστες που προστατεύονται από το DMA θα μπορούν σύντομα να διαχωρίσουν τους λογαριασμούς τους στο Facebook Messenger, το Marketplace και το Gaming. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα περιορίσει ορισμένες κοινωνικές λειτουργίες που είναι διαθέσιμες σε ορισμένες από τις αυτόνομες εφαρμογές.
Η πράξη για τις ψηφιακές αγορές απαιτεί οι πολύ μεγάλες πλατφόρμες που ορίζονται ως «ρυθμιστές πρόσβασης» να παρέχουν στους χρήστες τη «συγκεκριμένη επιλογή» να εξαιρεθούν από την ανταλλαγή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα στις διάφορες βασικές υπηρεσίες μιας πλατφόρμας ή σε τυχόν χωριστές υπηρεσίες που διαχειρίζονται οι ρυθμιστές της πρόσβασης.
Χωρίς να λάβουν «συγκεκριμένη» συγκατάθεση, οι ρυθμιστές πρόσβασης δεν θα επιτρέπεται πλέον να «συνδυάζουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα από τη σχετική βασική υπηρεσία πλατφόρμας με δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα από οποιεσδήποτε περαιτέρω βασικές υπηρεσίες πλατφόρμας» ή «να διασταυρώνουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα από τη σχετική βασική υπηρεσία πλατφόρμας σε άλλες υπηρεσίες που παρέχονται χωριστά από τον ρυθμιστή της πρόσβασης», αναφέρει η DMA.
Όπως ορίζεται στον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων, η ΕΕ που απαιτεί «ειδική» συγκατάθεση εμποδίζει τις πλατφόρμες να αποκτήσουν τη συγκατάθεση των χρηστών για ευρέως καθορισμένη επεξεργασία δεδομένων, καθιερώνοντας αντ ‘αυτού «την ανάγκη για λεπτομέρεια», έτσι ώστε οι πλατφόρμες να αναζητούν πάντα συγκατάθεση για κάθε «συγκεκριμένο» «σκοπό» επεξεργασίας δεδομένων.
Ωστόσο, δεν συμφωνούν όλοι ότι οι πρόσφατες αλλαγές της Meta στην ΕΕ δίνουν πραγματικά στους χρήστες τη δυνατότητα να «επιλέξουν ελεύθερα να συμμετάσχουν» στην επεξεργασία δεδομένων «προσφέροντας μια λιγότερο εξατομικευμένη αλλά ισοδύναμη εναλλακτική λύση» χωρίς «να εξαρτούν τη χρήση της βασικής υπηρεσίας πλατφόρμας ή ορισμένων λειτουργιών της από τη συγκατάθεση του τελικού χρήστη».
Για παράδειγμα, όταν η Meta άρχισε να δίνει στους χρήστες της ΕΕ μια επιλογή συνδρομής χωρίς διαφημίσεις για το Facebook και το Instagram, αυτό υποτίθεται ότι θα χρησίμευε ως μια «λιγότερο εξατομικευμένη αλλά ισοδύναμη εναλλακτική λύση» στην επιλογή στόχευσης διαφημίσεων που απαιτείται από το DMA.
Τελικά, το Facebook έπεισε τις ΗΠΑ ότι η εξαγορά του Instagram δεν ήταν αθέμιτος ανταγωνισμός, επειδή το Facebook δεν ανταγωνιζόταν άμεσα το Instagram. Αλλά τώρα, οι αυστηρότεροι όροι της DMA – που έχουν σχεδιαστεί για να ενισχύσουν τον ανταγωνισμό μεταξύ των πλατφορμών που λειτουργούν στην ΕΕ – φαίνεται να υποδηλώνουν ότι το Κογκρέσο σκεφτόταν τον ανταγωνισμό εντελώς λάθος το 2020. Οι ΗΠΑ απέτυχαν να δουν ότι η εξαγορά πολλαπλασίασε αμέσως τον αριθμό των χρηστών που θα μπορούσε να στοχεύσει το Facebook με διαφημίσεις, σημείωσε το The Verge το 2020, εξυπηρετώντας τον πραγματικό στόχο του Facebook να αποκτήσει το Instagram – κυριαρχώντας στις διαδικτυακές διαφημιστικές αγορές και όχι στην αγορά εφαρμογών κάμερας.
Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις