Τα πάντα για την ελληνική Startup Σκηνή

H Frasers Group κλείνει την Matchesfashion, δύο μήνες μετά την εξαγορά της

Η Frasers Group αγόρασε την Matchesfashion, η οποία μετονομάστηκε σε Matches στα τέλη του περασμένου έτους, αλλά τα brands έχουν αρχίσει να διακόπτουν τους δεσμούς με την Matches , καθώς ορισμένες από αυτές δεν έχουν λάβει πληρωμές εδώ και μήνες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Sky News.

Ο όμιλος Frasers κλείνει την Matchesfashion, μόλις δύο μήνες αφότου ο γίγαντας λιανικής απέκτησε το πολυτελές e-tailer για 66,6 εκατομμύρια δολάρια, επιβεβαίωσε το The Business of Fashion.

Η Frasers Group αγόρασε την Matchesfashion, η οποία μετονομάστηκε σε Matches στα τέλη του περασμένου έτους, αλλά τα brands έχουν αρχίσει να διακόπτουν τους δεσμούς με την Matches , καθώς ορισμένες από αυτές δεν έχουν λάβει πληρωμές εδώ και μήνες, σύμφωνα με δημοσίευμα του Sky News.

Ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 από τον Tom και τη Ruth Chapman ως φυσικό κατάστημα στο Λονδίνο και η Matches ήταν κάποτε μια κερδοφόρα εταιρεία γνωστή για την επιμελημένη επιλογή αναδυόμενων εμπορικών σημάτων. Τελικά μπήκε στο διαδίκτυο το 2007, ξεκινώντας μια εφαρμογή που μεγάλωσε για να μεταφέρει περισσότερες από 500 κορυφαίες μάρκες πολυτελείας, συμπεριλαμβανομένων των Balenciaga και Gucci.

Το 2017, η εταιρεία ιδιωτικών μετοχών Apax Partners απέκτησε την Matches σε αποτίμηση 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων και μέχρι το 2019, οι πωλήσεις της εταιρείας έφτασαν τα 431 εκατομμύρια λίρες. Αλλά μόλις χτύπησε η πανδημία το 2020, άρχισαν οι απώλειες. Αγωνίστηκε να αντιμετωπίσει τους περιορισμούς από το lockdown, καθώς ο ανταγωνισμός από αντιπάλους ηλεκτρονικού εμπορίου όπως οι Farfetch, Net-a-Porter και Mytheresa αυξήθηκε. Η Apax Partners διοχέτευσε επίσης εκατομμύρια για τη βελτίωση των λειτουργιών backend της Matches και της εμπειρίας χρήστη στον ιστότοπο.

Η Matches είχε τέσσερις διευθύνοντες συμβούλους σε τέσσερα χρόνια πριν προσλάβουν τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της ASOS Nick Beighton το 2022 για να αναπτύξουν την επιχείρηση. Ο Beighton αναθεώρησε την εκτελεστική ομάδα, εγκαθιστώντας βετεράνους της βιομηχανίας από τον Όμιλο Farfetch και Frasers ως επικεφαλής εμπορικός διευθυντής, οικονομικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος. Αύξησε επίσης τον αριθμό των εμπορικών σημάτων που προσφέρονται στην πλατφόρμα και εισήγαγε μια υπηρεσία ενοικίασης.

Αλλά αυτές οι πρωτοβουλίες δεν κατάφεραν να βοηθήσουν την εταιρεία. Η Matches έκλεισε το οικονομικό έτος 2023 με ζημίες 40 εκατομμυρίων λιρών με βάση τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων, από 25 εκατομμύρια λίρες το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις της μειώθηκαν επίσης στα 380 εκατομμύρια λίρες κατά την ίδια περίοδο.

Το τέλος της Matches είναι από τις πιο σοβαρές περιπτώσεις μέχρι στιγμής στον προβληματικό τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου πολυτελείας. Οι λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένων των Farfetch και Net-a-Porter, μετατράπηκαν από αγαπημένοι της βιομηχανίας σε ιστορίες προς αποφυγή, καθώς το κόστος απόκτησης ψηφιακών πελατών διογκώθηκε. Οι μάρκες πολυτελείας ενθάρρυναν τους καταναλωτές να αγοράζουν απευθείας στους δικούς τους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, θέτοντας τις ίδιες τις μάρκες σε άμεσο ανταγωνισμό με πλατφόρμες όπως η Matches.

Η Farfetch με έδρα το Λονδίνο, η οποία συνδέει τις μπουτίκ πολυτελείας με την αγορά της και παρέχει λογισμικό ηλεκτρονικού εμπορίου για μάρκες και λιανοπωλητές, γλίτωσε οριακά τη χρεοκοπία όταν εξαγοράστηκε από τον γίγαντα ηλεκτρονικού εμπορίου της Νότιας Κορέας Coupang τον περασμένο Δεκέμβριο. Τον Φεβρουάριο, ο ιδρυτής της εταιρείας, José Neves, και μια ομάδα άλλων κορυφαίων στελεχών αποχώρησαν από την επιχείρηση. Brands όπως η Gucci έχουν σταματήσει να πωλούν στην αγορά της, επιβεβαιώνοντας τους φόβους ότι η Farfetch θα χάσει την αξία της υπό την ιδιοκτησία της Coupang.

Η απόφαση του Frasers Group να κλείσει την Matches υπογραμμίζει επίσης την αυξανόμενη ανυπομονησία μεταξύ των επενδυτών που κάποτε ήταν πρόθυμοι να διοχετεύσουν χρήματα στο πολυτελές ηλεκτρονικό εμπόριο. Άλλα πρωτοποριακά πολυτελή e-tailers κινδυνεύουν να έχουν την ίδια μοίρα. Ο ελβετικός όμιλος ειδών πολυτελείας Richemont προσπάθησε να πουλήσει το Yoox-Net-a-Porter στη Farfetch πριν η πλατφόρμα αποκτήσει τα δικά της οικονομικά προβλήματα.

Μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα
Ακολουθήστε μας στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις